Path of Exile tröstar för Wolcen-besvikelsen med ny gratisexpansion

Robot
Path of Exile tröstar för Wolcen-besvikelsen med ny gratisexpansion
Medlem

är såå taggad på detta djupet och hur mycket det finns att göra i detta spel är oändligt


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem

GGG fortsätter att vara en förebild för hur spelutvecklare borde vara och PoE är sannerligen ett spel utöver det vanliga.

Gnällkuk

GGG och CDPR, två utvecklare och utgivare som verkligen sticker ut. Borde tilldelas någon form av Purple Heart för hur de tog sig till där de är idag där man inte tummade på att vara på konsumentens sida, även om det kortsiktigt antagligen innebar mindre pengar in. Kudos.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

GGG och CDPR, två utvecklare och utgivare som verkligen sticker ut. Borde tilldelas någon form av Purple Heart för hur de tog sig till där de är idag där man inte tummade på att vara på konsumentens sida, även om det kortsiktigt antagligen innebar mindre pengar in. Kudos.

Håller med att dom är två utvecklare som är väldigt fantastiska och som vågat gå sin egen väg. Dock så håller jag inte med om att dessa två förtjänar purpurhjärtat då ingen blivit svårt sårade eller dött i strid tack och lov. Då tycker jag nog att en form av Medal of Honor är mer på sin plats för hjältemod att gå sin egen väg.

Skämt åtsido båda har använt sig av rätt riskabla saker för att redan från början tänka på spelarna. Är inte många som klarar det idag och överlever. Gör man det så finns det en väldigt stor utdelning av att fans både köpt spelen och har stor respekt för studios som dessa. Viket betyder mycket i dagens spel industri i det långa loppet.

Medlem

Jag blir verkligen imponerad över hur stora ändringar de lyckas (och vågar) göra i varje expansion. Gillar skarpt den komplexitet de lagt i PoE vilket gör att det finns i princip hur mycket som helst att dyka in i. Ska bli mycket intressant att se vad mer de tänkt göra till PoE2.

Gnällkuk
Skrivet av Idon:

Håller med att dom är två utvecklare som är väldigt fantastiska och som vågat gå sin egen väg. Dock så håller jag inte med om att dessa två förtjänar purpurhjärtat då ingen blivit svårt sårade eller dött i strid tack och lov. Då tycker jag nog att en form av Medal of Honor är mer på sin plats för hjältemod att gå sin egen väg.

Skämt åtsido båda har använt sig av rätt riskabla saker för att redan från början tänka på spelarna. Är inte många som klarar det idag och överlever. Gör man det så finns det en väldigt stor utdelning av att fans både köpt spelen och har stor respekt för studios som dessa. Viket betyder mycket i dagens spel industri i det långa loppet.

Haha, ja det kanske är mer passande. Tänkte mer på att de blivit "sårade" i form av kortsiktig lönsamhet


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Dödgrävaren
Skrivet av Idon:

Håller med att dom är två utvecklare som är väldigt fantastiska och som vågat gå sin egen väg. Dock så håller jag inte med om att dessa två förtjänar purpurhjärtat då ingen blivit svårt sårade eller dött i strid tack och lov. Då tycker jag nog att en form av Medal of Honor är mer på sin plats för hjältemod att gå sin egen väg.

Skämt åtsido båda har använt sig av rätt riskabla saker för att redan från början tänka på spelarna. Är inte många som klarar det idag och överlever. Gör man det så finns det en väldigt stor utdelning av att fans både köpt spelen och har stor respekt för studios som dessa. Viket betyder mycket i dagens spel industri i det långa loppet.

Tycker devsen bakom warframe ska inkluderas hör också.

Gen
Medlem

Måste säga att jag aldrig gett spelet en ärlig chans. Verkar bra mer komplicerat än D3, vilket iofs är positivt. Men är det överkomplicerat?

Medlem

Så länge som PoE har den hemska kameravinkeln blir det inget spelande där för mig

Testpilot
Skrivet av Rasmous:

Så länge som PoE har den hemska kameravinkeln blir det inget spelande där för mig

Intressant. Utveckla? Har spelat POE för några år sen och det hade ingen "hemsk annan" kameravinkel mot andra liknande spel som Wolcen , Diablo 3 mfl.

Medlem
Skrivet av Gen:

Måste säga att jag aldrig gett spelet en ärlig chans. Verkar bra mer komplicerat än D3, vilket iofs är positivt. Men är det överkomplicerat?

Det är inte speciellt komplicerat faktiskt. Det ger ett intryck av det men i slutändan så kör de flesta efter meta-builds som proffsen lagt ut på sina YT-kanaler så om man vill kan det bli ganska brainless och bara kopiera rakt av.

Fast denna andra sidan har vi alla olika syn på vad komplicerat är. PoE faller inte i den kategorin för mig personligen.

OnT: Ska bli intressant att se om PoE kommer sno saker från Wolcen till kommande exp. Quin69 m fl förutspådde att det var mycket sannolikt. Man kan ju hoppas att de lyckas bättre med det än Wolcen gjorde isf 😅

Medlem

Vet inte, har alltid tyckt att PoE varit stelt och allmänt tråkigt. Har försökt spela det flera gånger men jag fastnar bara inte i det.
Hela skillträdet a är för plottrigt för min smak när det i slutändan ändå bara är ett fåtal vägar att placera ut poäng på och rsten är bara utfyllnad för att det ska se ut som om det finns massor av val.

Kommer testa PoE 2 när det kommer men tills dess så bryr jag mig inte nämnvärt om det nuvarande spelet.

Medlem

@Harakiri:

Bild på problemet som jag upplever. Man kan tydligt se på bilden att kameran i PoE har en annan vinkel än i D3 och T2.

Gnällkuk
Skrivet av Rasmous:

@Harakiri: https://i.postimg.cc/85V3tR61/poe-camera-angle.jpg
Bild på problemet som jag upplever. Man kan tydligt se på bilden att kameran i PoE har en annan vinkel än i D3 och T2.

Du är inte ensam, den enda anledning till varför jag inte gillar PoE heller. Kompisen är likadan, märkligt att man inte lagt till någon form av stöd för att ändra vinkeln så man inte ser rakt ovanifrån (nästan) och inzoomat. PoE2 ser ut att råda bot på det dock.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Gen:

Måste säga att jag aldrig gett spelet en ärlig chans. Verkar bra mer komplicerat än D3, vilket iofs är positivt. Men är det överkomplicerat?

Det är komplicerat men inte för komplicerat. Kör man helt på egen hand så blir det kanske lite mycket att sätta sig in i från början. Det kan vara värt att följa någon guide/build. När man väl kommit in i grunderna så är det väldigt roligt.

Testpilot
Skrivet av Rasmous:

@Harakiri: https://i.postimg.cc/85V3tR61/poe-camera-angle.jpg
Bild på problemet som jag upplever. Man kan tydligt se på bilden att kameran i PoE har en annan vinkel än i D3 och T2.

Skrivet av trickeh2k:

Du är inte ensam, den enda anledning till varför jag inte gillar PoE heller. Kompisen är likadan, märkligt att man inte lagt till någon form av stöd för att ändra vinkeln så man inte ser rakt ovanifrån (nästan) och inzoomat. PoE2 ser ut att råda bot på det dock.

Aha jag förstår. Supertack för bilderna !!
Själv föredrar jag den lite mer utzoomade där man ser mer uppifrån därav att jag inte tänkt på det och att jag gärna vill zooma ut nästan till max.

Jag har också tendensen till att i 3e person spel / bilspel att vilja flytta upp kameran mer än vad spelet tillåter då spelen ofta sänker ner kameran så jag får jämt stänga av funktioner där kameran automatiskt "rättar till" kameravinkeln.

Håller med dig om att det borde ju vara justerbart precis som vilket annat spel numera med modern motor där egentligen bara en .ini fil begränsar sådant

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Det är inte speciellt komplicerat faktiskt. Det ger ett intryck av det men i slutändan så kör de flesta efter meta-builds som proffsen lagt ut på sina YT-kanaler så om man vill kan det bli ganska brainless och bara kopiera rakt av.

För mig är det inte bra om du ska måsta följa en build för att ha något som är fungerande i Endgame som det är med PoE, vet du inte vad du gör så får du skrota karaktären när du väl märker att den inte funkar i Endgame
Jag kanske kommer testa PoE ”2” men lär fortsätta köra Wolcen efteråt ändå, har lagom mix mellan D3 och PoE, inte så nerdummat som D3 och inte så komplicerat som PoE.
Själv tycker jag inte att Wolcen är en besvikelse iaf, speciellt med tanke på det lilla teamet som gjort det.
Men det skulle absolut ha varit under utveckling någon månad till innan skarpt släpp.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Winzi:

Vet inte, har alltid tyckt att PoE varit stelt och allmänt tråkigt. Har försökt spela det flera gånger men jag fastnar bara inte i det.
Hela skillträdet a är för plottrigt för min smak när det i slutändan ändå bara är ett fåtal vägar att placera ut poäng på och rsten är bara utfyllnad för att det ska se ut som om det finns massor av val.

Kommer testa PoE 2 när det kommer men tills dess så bryr jag mig inte nämnvärt om det nuvarande spelet.

Jag är inne på samma sak.

Till artikeln så var wolcen en besvikelse, ja, men poe har funnits ute i snart 8 år och det var långt ifrån bra när det släpptes.

Idagsläget är poe skit,en och annan liga eller expansion ändrar inte det faktumet. Det är plottrigt med massvis med gear och gems och gud vet vad som man ska samla på. Jag har över 100 stashtabs fyllda med allskön skit som måste sorteras.

Medlem
Skrivet av JareD82:

Jag är inne på samma sak.

Till artikeln så var wolcen en besvikelse, ja, men poe har funnits ute i snart 8 år och det var långt ifrån bra när det släpptes.

Idagsläget är poe skit,en och annan liga eller expansion ändrar inte det faktumet. Det är plottrigt med massvis med gear och gems och gud vet vad som man ska samla på. Jag har över 100 stashtabs fyllda med allskön skit som måste sorteras.

Angående Wolcen, jag gillar spelet och hoppas att det blir bättre i endgame och att buggar fixas. Har själv inte klarat act 3 än just pga buggen på sista bossen sim gör att fighten fryser om aether gör skads (troligen pga stasis) medans bossen växlar mellan 2 former.
En sådan bugg är inte ok att den finns i ett färdigt spel. Hade även Act 2 bossen vägra dö trots inget hp kvar i 1-2 minuter och att då all aoe animation låg kvsr efter jag dog och skulle testa igen.

Trots detta är jag fortfarande mer sugen att starta Wolcen än att ge PoE ytterligare försök.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

För mig är det inte bra om du ska måsta följa en build för att ha något som är fungerande i Endgame som det är med PoE, vet du inte vad du gör så får du skrota karaktären när du väl märker att den inte funkar i Endgame
Jag kanske kommer testa PoE ”2” men lär fortsätta köra Wolcen efteråt ändå, har lagom mix mellan D3 och PoE, inte så nerdummat som D3 och inte så komplicerat som PoE.
Själv tycker jag inte att Wolcen är en besvikelse iaf, speciellt med tanke på det lilla teamet som gjort det.
Men det skulle absolut ha varit under utveckling någon månad till innan skarpt släpp.

Det finns gott om möjligheter att justera sin build och testa nya skills m.m. I endgame utan att börja om från början. Man behöver absolut inte den bästa bilden för att ta sig an end game i PoE.

MEG
Medlem

PoE är inget dåligt spel men jag föredrar Grim Dawn, vet inte riktigt varför.
Här är ett annat spel på G https://lastepochgame.com/


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag tycker att PoE skulle må väldigt bra av att bli simplare, orka med att spendera 50 timmar på en item för att bli "nöjd"

Medlem
Skrivet av MEG:

PoE är inget dåligt spel men jag föredrar Grim Dawn, vet inte riktigt varför.
Här är ett annat spel på G https://lastepochgame.com/

Grim Dawn är ett grymt spel, jag kunde personligen inte komma in i PoE. Jag körde igenom det mesta av första akten men tyckte det var lite segt och lite komplicerat på ett onödigt vis... Klarade Grim Dawn för ett tag sen och ska dra igenom Viktor Vran nu och sen Vikings: Wolves of Midgard.

Medlem
Skrivet av Shogunshaman:

Grim Dawn är ett grymt spel, jag kunde personligen inte komma in i PoE. Jag körde igenom det mesta av första akten men tyckte det var lite segt och lite komplicerat på ett onödigt vis... Klarade Grim Dawn för ett tag sen och ska dra igenom Viktor Vran nu och sen Vikings: Wolves of Midgard.

Det har hänt rätt mycket med PoEs tempo på senare år. Även i early game, så kan defintivt tipsa att testa igen. Se bara till att experimentera lite med skills och glöm inte använda support gems.
Efter act 2 går tempot upp ännu mer, sen i endgame så är det nästan lite för löjligt snabbt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jiminy:

Det är inte speciellt komplicerat faktiskt. Det ger ett intryck av det men i slutändan så kör de flesta efter meta-builds som proffsen lagt ut på sina YT-kanaler så om man vill kan det bli ganska brainless och bara kopiera rakt av.

Fast denna andra sidan har vi alla olika syn på vad komplicerat är. PoE faller inte i den kategorin för mig personligen.

OnT: Ska bli intressant att se om PoE kommer sno saker från Wolcen till kommande exp. Quin69 m fl förutspådde att det var mycket sannolikt. Man kan ju hoppas att de lyckas bättre med det än Wolcen gjorde isf 😅

Skrivet av Gen:

Måste säga att jag aldrig gett spelet en ärlig chans. Verkar bra mer komplicerat än D3, vilket iofs är positivt. Men är det överkomplicerat?

PoE är klart mer komplicerat än säg Diablo III och Grim Dawn. Finns tonvis med exempel på personer som inte vill eller orka spela PoE för att det verkar vara så omfattande.

Med det sagt, det ser värre ut än det faktiskt är. Som Jiminy skriver kan man utan problem kolla upp en meta-build och bara följa den till en början så man lär sig navigera det stora passiva trädet. Det händer ju ofta att folk kollar vad andra grejer i trädet gör längs vägen när man följer en guide, och tillslut är det inte lika skrämmande att utforska längre.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dave Lister:

För mig är det inte bra om du ska måsta följa en build för att ha något som är fungerande i Endgame som det är med PoE, vet du inte vad du gör så får du skrota karaktären när du väl märker att den inte funkar i Endgame
Jag kanske kommer testa PoE ”2” men lär fortsätta köra Wolcen efteråt ändå, har lagom mix mellan D3 och PoE, inte så nerdummat som D3 och inte så komplicerat som PoE.
Själv tycker jag inte att Wolcen är en besvikelse iaf, speciellt med tanke på det lilla teamet som gjort det.
Men det skulle absolut ha varit under utveckling någon månad till innan skarpt släpp.

Man måste inte, och nästan vilken karaktär som helst kan ta sig till endgame. De enda gångerna de inte skulle gå är om du spelar som en mage men lägger ut poäng som är effektiva för en Warrior.

Klart att ens första karaktär inte kommer bli bra, men det gäller ju nästan alla de här spelen. Antingen speccar man om om spelet tillåter det, eller så levlar man upp en ny karaktär.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gen
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

PoE är klart mer komplicerat än säg Diablo III och Grim Dawn. Finns tonvis med exempel på personer som inte vill eller orka spela PoE för att det verkar vara så omfattande.

Med det sagt, det ser värre ut än det faktiskt är. Som Jiminy skriver kan man utan problem kolla upp en meta-build och bara följa den till en början så man lär sig navigera det stora passiva trädet. Det händer ju ofta att folk kollar vad andra grejer i trädet gör längs vägen när man följer en guide, och tillslut är det inte lika skrämmande att utforska längre.

Får ge det en chans med hjälp av en Meta Build som du sa. Också hört att det finns extrema mängder olika items? Många fler än Wolcen, D3, Grim Dawn osv.

Medlem
Skrivet av Griimlock:

är såå taggad på detta djupet och hur mycket det finns att göra i detta spel är oändligt

Fast man blir lite matt av allt content

Testpilot
Skrivet av Shogunshaman:

Grim Dawn är ett grymt spel, jag kunde personligen inte komma in i PoE. Jag körde igenom det mesta av första akten men tyckte det var lite segt och lite komplicerat på ett onödigt vis... Klarade Grim Dawn för ett tag sen och ska dra igenom Viktor Vran nu och sen Vikings: Wolves of Midgard.

Grim Dawn är skitkul! Jag blev peppad att köra det igen nu då jag inte kört de senare expansionerna.
Tycker det spelet är en bra mix av att inte vara lika "stort" som POE men samtidigt ha ordentligt på fötterna och betydligt mer innehåll än Wolcen.
Egentligen borde jag spela Diablo 3 igen för att kunna ha mer erfarenhet av de olika spelen och hitta det jag gillar mest. Jag lirade bara då spelet släpptes och sedan lackade jag ur.

12
Skriv svar