Baldur's Gate 3-bilder läckta inför kvällens avtäckande

Robot
Baldur's Gate 3-bilder läckta inför kvällens avtäckande
Medlem

Om det är bilderna som ni har i bildspelet ni menar så är det screenshots från den cinematiska trailer från avtäckandet 8 månader sen ungefär. Så inget nytt under solen.

Medlem

Dessa bilderna är ju från den redan släppta cinematicen som kom på e3


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av AblacK:

Om det är bilderna som ni har i bildspelet ni menar så är det screenshots från den cinematiska trailer från avtäckandet 8 månader sen ungefär. Så inget nytt under solen.

Skrivet av Master_johan:

Dessa bilderna är ju från den redan släppta cinematicen som kom på e3

Vilken tabbe! Tack.

Edit: nu med rätt bilder!


signatur
Medlem

Ser lovande ut. Det verkar som att vi får ett liknande system som i de äldre spelen där man kör i realtid men kan pausa närsomhelst för att köa spells osv.

Medlem

Detta skall införskaffas! Saknar ett riktigt rpg att köra co-op med polarna. Och ja, co-op är confirmed.

Gnällkuk

Det är Larian, hade varit taggad oavsett. Får hoppas spelet är närmare release än vad man tror


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Geeks Gaming
Skrivet av trickeh2k:

Det är Larian, hade varit taggad oavsett. Får hoppas spelet är närmare release än vad man tror

Det ser ju (faktiskt!) lovande ut med tanke på de ”läckor” som dementerats. Gissar på holiday 2020 med en exklusivitet till Xbox och pc

Medlem

De har uppgraderat grafiken en hel del, och karaktärsmodellerna enormt mycket! Med tanke på capturebilderna från teasern verkar det som vi får närbildsdialoger med sannolikt fulla ansiktsanimeringar.

Medlem

Nu har jag inga större erfarenheter av Baldurs gate 1 och 2 mer än lite ströspelande för mången år sen.
Var som inte en PC-RPG spelare på den tiden.
Men idag har man ändrat smak så detta ser man fram emot.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spontant känns det som ett Divinity i Baldurs Gate världen. Om man tittar på skillsen och sen även procentchansen att man träffar sin fiende samt att de nu även är så att man har actionpoints.

Kan nog bli riktigt bra så länge inte skillsen är allt för lika de vi redan sett i Divinity 1 och 2.

Medlem

Men det ser väl ut som förväntat eller hur? Man skall nog inte förvänta sig "next gen grafik" liksom heller.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Spontant känns det som ett Divinity i Baldurs Gate världen. Om man tittar på skillsen och sen även procentchansen att man träffar sin fiende samt att de nu även är så att man har actionpoints.

Kan nog bli riktigt bra så länge inte skillsen är allt för lika de vi redan sett i Divinity 1 och 2.

Det är nog inte action points som i Divinity 2 utan en action och en bonus action enligt dnd 5e reglerna

Medlem

Funderar på om man ska orka ta sig igenom ettan och tvåan innan detta släpps. Antagligen inte, men om de är viktiga för story:n blir det nästan ett måste.

Jobbigt läge.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Funderar på om man ska orka ta sig igenom ettan och tvåan innan detta släpps. Antagligen inte, men om de är viktiga för story:n blir det nästan ett måste.

Jobbigt läge.

Orka ta sig igenom ettan och tvåan?! Du förtjänar inte BG3.

Testpilot
Skrivet av Dunder:

Funderar på om man ska orka ta sig igenom ettan och tvåan innan detta släpps. Antagligen inte, men om de är viktiga för story:n blir det nästan ett måste.

Jobbigt läge.

Har heller inte spelat något Baldurs Gate tidigare, men detta ser rätt mysigt ut. Tveksamt om man orkar dra igenom så gamla spel inför detta.

Medlem

Ser inget baldurs gate i det, men ett original sin 3 är ju inte tokigt det heller

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Orka ta sig igenom ettan och tvåan?! Du förtjänar inte BG3.

De är duktigt utdaterade idag, finns så mycket annat nytt att spela

Skrivet av Mutumba:

Har heller inte spelat något Baldurs Gate tidigare, men detta ser rätt mysigt ut. Tveksamt om man orkar dra igenom så gamla spel inför detta.

Precis, backloggen är lång som den är!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag behöver en video på 15-30min som sammanfattar vad som hände i 1an och 2an.

Medlem

Jag tänker direkt på pillars of eternity 2, bra vibbar!!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det ser ju (faktiskt!) lovande ut med tanke på de ”läckor” som dementerats. Gissar på holiday 2020 med en exklusivitet till Xbox och pc

Det är väl stadia och pc det är utannonserat till

FM-guru
F.d. Sisyr

Bilderna kanske ger ett felaktigt intryck, men i mina ögon ser det rent visuellt betydligt mer ut som Divinity 3 än Baldur's Gate 3. Vilken turn off.

Medlem
Skrivet av heviom:

Det är nog inte action points som i Divinity 2 utan en action och en bonus action enligt dnd 5e reglerna

Jag hoppas du har rätt

Medlem
Skrivet av Dunder:

De är duktigt utdaterade idag, finns så mycket annat nytt att spela

Precis, backloggen är lång som den är!

Man behöver inte spela första spelen. BG3 inte en uppföljare och utspelar sig mer än hundra år senare i tidslinjen.
https://www.polygon.com/2019/7/4/20677851/dungeons-dragons-ba...

Medlem

ser ut som att det blir turbaserad stridssystem, nu ser jag verkligen fram emot det

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Bilderna kanske ger ett felaktigt intryck, men i mina ögon ser det rent visuellt betydligt mer ut som Divinity 3 än Baldur's Gate 3. Vilken turn off.

Du vet att de har gjort ett äldre spel som heter Divinity 2 som inte alls är samma spel som du tänker på. Om du säger Divinity 3 blir det lite konstigt. DOS2 eller Divinity Original Sin 2.

Inaktiv

Jag hade hoppats på vackra 2d-porträtt av karaktärerna.

Skrivet av Mutumba:

Har heller inte spelat något Baldurs Gate tidigare, men detta ser rätt mysigt ut. Tveksamt om man orkar dra igenom så gamla spel inför detta.

Om du har spelat Knights of the Old Republic eller Dragon Age: Origins så bör det inte vara svårt att komma in i de gamla spelen. Iaf inte tvåan, ettan är lite mer urtida och avskalad.
2an är också typ det största RPG som finns tror jag så det är ju något att uppleva.

Men annars är jag rätt säker på att man kommer kunna spela 3an utan att ha spelat de tidigare spelen utan att det tappar mycket storymässigt då storyn tog slut efter BG2.

Ambassadör
Xbox

Dragon Divinity of Eternity: Origins? Sign me up.


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers

Fler bilder i artikeln nu!


signatur
Moderator | Testpilot

Ser bra ut, men lite tråkigt att det ser ut som någon form av spin-off till Original Sin.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar