Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem
Skrivet av Fezk:

Oh hell yes! Hade missat att det släppts en trailer till Fargo säsong 4 - har ni inte sett denna serie, gör det omedelbart!

Av trailern att döma är jag dock lite skeptisk, återstår att se. 19 april får man se om den lever upp till dom 3 tidigare.

https://www.youtube.com/watch?v=I4ISTHi45_s

Jävlar vad fint! Helt missat det också konstigt nog. Fargo är något av det bästa som gjort på senare år helt klart!
Tänker dock inte se trailer för jag hatar trailers nuförtiden som spoilar loss allt möjligt.

Ser fram emot s4!

Medlem

Man säger aldrig nej till något inom skräckgenren. Serien var inte läskig alls, men det var att vänta sig. Men i övrigt var den okej, med det allra sista avsnittet som fångade mig mest när det blev en hel del "mindbend" och hela historien i princip förklarades under 70 minuter, inkluderat en filosofisk avslutning om familj och kärlek och dylikt. Värt att se om man ändå har Netflix.

Releasehästryttare
Medlem

...så långt som de kommit och alla säsonger innan dess:
* NCIS
* Family Guy
* Criminal Minds

...och ett antal till men de är de tre senaste avsnitten jag sett.

Senaste serien som slutat som jag såg klart var att se sista säsongen av Game of Thrones för nån månad sen.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Releasehästryttare

The Expanse S4 4/5

Visst känner jag också att S4 är snäppet svagare än S2/3 var, men den höll mig ändå klistrad framför varje avsnitt så det får bli en 4/5 från mig.

Gillar också cliffhangern till S5 som inte kan komma snart nog!

Releasehästryttare

Sex Education S1 5/5

Herre jösses, trodde inte jag skulle gilla denna serien så mycket som jag gör, tack vare att januari varit hyfsat tomt på nya spelsläpp och jag kollat på de serier jag ville se så letade jag bland gamla serier och såg att denna va populär på Netflix, så jag testade den och ja humorn passar mig.

Gnällkuk

Såg precis senaste säsongen av Jack Ryan, tycker även den var riktigt bra som den första. Stark 4/5!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Precis sett klart Succession och Messiah.

Succession: Helt outstanding story om en djupt dysfunktionell familj som driver ett mediaimperium. Rekommenderas varmt.

Messiah: Intressant story om hur en "ny" Jesus skulle tas emot idag. Har sina toppar och dalar men på det hela taget sevärd.

Medlem

Såg klart en miniserie på åtta delar från 2014 som jag hade missat, som heter "The Assets" om spionen Aldrich Ames (CIA agent som spionerade för ryssarna på åttiotalet).

Helt klart sevärd, en 3,5/5


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Lucifer (Netflix)

Har just sett färdigt säsong fyra. Den bästa säsongen av serien hittills.

I händelse av att du har läst serierna baserade på Neil Gaimans version av Lucifer, men inte har sett den här serien, så ett varningens ord - Netflix serien har nästan ingenting att göra med den Lucifer som introducerades i Neil Gaimans "Sandman", och som fick sin egen spin off i seriealbumen "Lucifer".
Netflix version av Lucifer är snarare inspirerad av Neil Gaimans verk än baserad på det. Och Lucifer i TV serien är en blek skugga av den mäktiga karaktär han är i albumen.

Trots det så är serien sevärd, och särskilt i säsong fyra (enligt mig), riktigt bra.

Betyget dras ner ett hack pga säsong ett till tre.

Tre djävlar av fem

Trailer för säsong ett nedan.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare

Sex ed S2 4/5

Så jag tyckte denna säsongen var fantastiks också men ett par saker känns mer tvingade vilket gör att jag drar ner betyget, men rekommenderar fortfarande denna serie!

Frilansare

Trailer Park Boys.
Grät en tår sista minuten.

Medlem

Räknas det som att man har "sett klart" en serie när man beslutar sig för att sluta titta på den för att den helt enkelt inte håller måttet?

I så fall så har jag sett färdigt både Arrow, The Flash, och Legends of Tomorrow.

Alla tre blev i kväll borttagna från min Netflix lista.

Alla tre får Två av fem.

(Behöver vi kanske en tråd om serier som man slutar titta på?)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

(Behöver vi kanske en tråd om serier som man slutar titta på?)

Do it!

En sådan tråd kan nog leda till intressanta diskussioner.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Releasehästryttare

Stranger Things S4-trailer

Medlem
Skrivet av Devan:

Tyckte säsong 3 var ganska urusel, så jag har tyvärr inga större förhoppningar på s4. :/


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers

Peaky Blinders S5. Lite seg och förutsägbar i början men hämtade sig mot slutet. Må S6 vara den sista.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Devan:

Avslutade The Punisher igår, bra skådespelare men storyn fick mig att somna (nästan) 3/5
Hade för mig räckt med det han spelade i Daredevil S2

-

Bara sett det första avsnittet på nya säsongen av Black mirror, men lika äckligt som tidigare

Denna skådespelaren (budget Matt damon) som tidigare varit i Breaking bad spelar grym skurk, så mycket att hade man sett han i verkligheten hade man tagit en omväg runt han

http://s2.dmcdn.net/owZV2/1280x720-WVr.jpg

Jesse Plemons! Fick först upp ögonen för honom i Friday Night Lights där han är kalas. Mycket duktig skådespelare med många bra, oftast ganska små, roller.

Skrivet av Gustav Höglund:

"The Night of" på HBO med John Turturro och Riz Ahmed. Väldigt väl avvägd och spännande miniserie på HBO som får 4,5 av 5 möjliga.

Pilotavsnittet är bland det bättre jag sett i TV-väg. Tyckte väl kanske inte att resten höll riktigt samma nivå, även om John Turturro och Bill Camp (polisen, Dennis, typecastad som alltid) gör ett gediget jobb.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Peaky Blinders S5. Lite seg och förutsägbar i början men hämtade sig mot slutet. Må S6 vara den sista.

Mästerlig serie.
Säsong 7 (2021?) blir den sista och om Steven Knight får som han vill slutar det med sirenerna vid första luftanfallet över Birmingham 1939. Med eventuell biofilms uppföljning, såklart.

Medlem

Locke and Key (Netflix) En säsong.

Några förutsägbara plot twists här och där samt några uppenbara korkade "driv historien framåt - beslut" från karaktärerna, gör att det inte får en fyra.

Men dock ett starkt 3 av 5 nycklar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skägg.
10 Chambers

Lego Masters Australia, så mycket feel good-tv! Gillar man Lego gillar man det här. Visst, det är en tävling men gjord på ett ödmjukt sätt och mycket humor.

Efter finalen började vi kolla på Lego Masters UK. Inte alls samma grej, verkar inte ens ha någon koppling förutom namnet.


signatur
Medlem

Tror det var Game of Thrones, har inte hittat någon incessant serie efter det.
Funderar på att ge Vikings en chans.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Frilansare

Succession. 5/5. Roman

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Trailer Park Boys.
Grät en tår sista minuten.

Kan inte annat än älska denna serie. Har sett allt som har släppts
Men den är verkligen inte för alla

Frilansare
Skrivet av walextheone:

Kan inte annat än älska denna serie. Har sett allt som har släppts
Men den är verkligen inte för alla

Sant! Tog mig tre försök att komma in i den, men sen var man ju fast. Om inte annat var jag tvungen att se hur mr Lahey och Randys dysfunktionella förhållande utvecklades

Medlem

Norska Ragnarök (Netflix)
Oväntat bra serie som är rätt low key om man jämför med Amerikanska hjälteserier.

Tycker man om skandinaviska modellen på hur film görs, så är den spot on
4/5 Mjölnirs

Medlem

October Faction (Netflix) 3/5 häxkarlar på flykt

Bra men hade gärna sluppit high-school dramat

Medlem

The Mandelorian, sjukt bra får 5/5 imperial troopers av mig!

Medlem

Ragnarök säsong 1, 6 avsnitt - norsk originalserie från Netflix.

Intressant premiss men värdelöst utförande.Urusel story med lika uruselt manus och karaktärer man inte kände något för. Och ögonen kunde inte rulla längre bak i skallen av all politiskt skitsnack man matade på med.

2/10 - den får en 2a för att serien åtminstone försökte testa på något nytt samt att den var relativt välproducerad.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Såg precis klart ”Im not okay with this” på Netflix.
Bingeade alla 7 avsnitt i en sittning t om.

Det var dock inte speciellt svårt då avsnitten är under 30 minuter och serien är väldigt bra.
Spännande, bra skådespelare och en intressant (om än stundtals bekant) plot.

Sista avsnittet bjöd såklart på en tung cliffhanger och jag ser fram emot säsong två.

Rekommenderas! 7/10

Skriv svar