Hjälp med spelköp inför helgen

Medlem
Hjälp med spelköp inför helgen

Tja,
Har lite beslutsångest vad man ska spela i helgen. Är Days Gone på Ps4 något att ha? Väljer mellan det och Kingdom Hearts bundlen. Bra pris på båda nämligen.

Moderator | Testpilot

De är ju två helt olika spel. Har du testat Kingdom Hearts eller liknande spel innan?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Aldrig spelat Days Gone så skulle säga Kingdom Hearts-bundeln. Men har du prövat Kingdom Hearts förut? Vill du spela igenom de äldre spelen innan du spelar Kingdom Hearts III kanske? Börja med originalet och se om det nappar, men ettan, tvåan och trean i Kingdom Hearts-serien känns olika vill jag påpeka - men de har saker i gemensamt, som combat-stilen t.ex.

Kika in trailern nedan om du vill

Medlem

Skulle 100% välja Days Gone, riktigt roligt spel Är å andra sidan inte jätteglad för JRPG, så är väl lite "biased"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

De är ju två helt olika spel. Har du testat Kingdom Hearts eller liknande spel innan?

Spelar allt XD

Medlem

Days Gone! Bra spel, som ger dig många härliga speltimmar.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Spelar allt XD

Spelade lite KH på PS2 när det begav sig men pga tidsbrist spelade jag inte igenom.

Medlem

Tycker Days Gone är ganska mediokert. Inte dåligt men inte så bra. Blir ganska oengagerad efter en stund när jag spelar det. Känns som ett spel man köper för 99:- på någon rea. Kingdom Hearts är ett så mycket mer speciellt spel. Hade kört på det utan tvekan. Men det är ganska långt och har en del "rollspels-mekanik" vilket kanske inte är tilltalande för alla.

Medlem

Days gone.
Fast om jag får rekommendera ett annat spel så säger jag Kingdome come deliverens.
är helt fast i det spelet

Medlem
Skrivet av mjuffs:

Days gone.
Fast om jag får rekommendera ett annat spel så säger jag Kingdome come deliverens.
är helt fast i det spelet

Aaa, har bara kört första uppdraget i staden

Medlem

Detta var ju hugget som stucket. Jag beslutade mig för KH då det förmodligen kan vara ett roligt spel att spela igenom med min 10åring. Tack för hjälpen med min besluts ångest.

Medlem

Köpte days gone på sommarrean och jäkla vad skoj man hade. Perfekt sommarspel. Lite märklig i sin story men kul gameplay och väldigt beroende framkallande. Blev en platinum idag också 👍

1
Skriv svar