Massor av Diablo 4-nytt! Blizzard snackar actionbar, coop och monster

Medlem
Skrivet av Soulless:

Om blizzard sköter det här rätt kan de verkligen få upprättelse för senaste årens dumheter!
Jag är smått hajpad!

Kul att någon har så pass mycket lättare att förlåta saker än vad jag har, för mig har Blizzard förbrukat sitt förtroende. Om dom nu inte ändrar sig angående vem dom stödjer, att förlåta någon som öppet stödjer en regering som Kina är enligt mig inte möjligt.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Gandy:

Kul att någon har så pass mycket lättare att förlåta saker än vad jag har, för mig har Blizzard förbrukat sitt förtroende. Om dom nu inte ändrar sig angående vem dom stödjer, att förlåta någon som öppet stödjer en regering som Kina är enligt mig inte möjligt.

Blir tyvärr inte många möjligheter kvar för dig om du ska bojkotta allt och alla som på något vis har ett samarbete med kina. Jobbigt sits

Medlem

Trading, så som de gjorde i D3 är meningslöst att items går enbart att tradea under en begränsad tidsperiod men de som var med när det droppade.

Förstår att de kommer få problem med kinesiska farmer men för mig spelar det ingen roll, jag vill kunna tradea fritt men de i min friends list samt andra, och utan begränsningar av items som idag benämns soul bound.

Sedan skulle jag vilja ha bättre end game, PoE startade trenden med maps som varierar i svårighetsgrad och nivå, samt uttökad end game där man måste hitta shards för att nå absolut svåraste end game bossar osv.

Diablo har alltid varit i framkant när det gäller grafik, känsla och story (*Enligt mig), dags att de även tar end game på allvar med mer content, samt trading vilket är en stor del för många spelare.

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Trading, så som de gjorde i D3 är meningslöst att items går enbart att tradea under en begränsad tidsperiod men de som var med när det droppade.

Förstår att de kommer få problem med kinesiska farmer men för mig spelar det ingen roll, jag vill kunna tradea fritt men de i min friends list samt andra, och utan begränsningar av items som idag benämns soul bound.

Hade loot inte varit soulbound hade det kryllat av kineser som säljer gear precis som du säger. Värdelöst system. Förstör hela känslan av att gear är något värdefullt man hittar om man bara kan tradea/köpa sig till bis-gear som i PoE t ex.

Nej tack!

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Blir tyvärr inte många möjligheter kvar för dig om du ska bojkotta allt och alla som på något vis har ett samarbete med kina. Jobbigt sits

Well bara för att man har något att göra med Kina betyder inte det att man stödjer det dom håller på med. Iallafall inte öppet, gör man det öppet så handlar inte jag vilket varumärke det än handlar om.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av Ender:

Något jag skulle vilja se, som jag hittills bara sett i The Witcher 3, är ett mörker som man behöver en fackla för att skingra. WoW har ju tex ingen riktig natt, det är alltid nästan ljust som på dagen. Även D3 har i sina mörkaste stunder tillräckligt med ljus för att det aldrig ska kännas riktigt mörkt. Ljussättningen i ett spel kan göra så otroligt mycket, och det är verkligen något jag skulle vilja se en ändring på...D4 skulle kunna vara ett perfekt tillfälle för det.

Diablo har nog för högt tempo för att springa runt med en fackla och slåss mot mängder av fiender på samma gång.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Hade loot inte varit soulbound hade det kryllat av kineser som säljer gear precis som du säger. Värdelöst system. Förstör hela känslan av att gear är något värdefullt man hittar om man bara kan tradea/köpa sig till bis-gear som i PoE t ex.

Nej tack!

Frågan är dock hur det påverkar dig och din uppfattning av värde i de items du hittar? Om du enbart väljer att inte tradea och spelar enligt principen som är idag?
Du kan som vanligt välja att utesluta dig från trading och inte ta del av det systemet, vilket gör att det du lootar har ett högt värde för dig, eller så kan du vara delaktig i trading, antingen med allt och alla eller bara de du känner?

Förstår absolut det du säger, men för mig är det absolut någonting jag kan leva med, och ingenting som förstör upplevelsen av själva spelet eller värdet i items jag hittar när jag spelar, har spelat många timmar i PoE och tycker inte att det märkbart förstör.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Fast PoE är "komplext" i typ 1 vecka. Sedan finns den optimala vägen till allt och alla kopierar den.
Allt jag fått ut av PoE är att det är tok många nodes att välja på men 90% av dem har 0 inverkan på just min "klass" och även där oavsett hur mycket jag kan välja på så den optimala vägen finns redan där och jag har ändå inga riktiga val

Jag tycker annars att PoE är det stelaste aRPG spelet av de större spelen på marknaden och tycker inte PoE II ser nämnvärt ut att vara mer än PoE i upphottad grafik. Jag kommer testa självklart men tror inte mer på det spelet än vad jag gör på Diablo 4.
Sedan om D4 kommer ha mtx bryr jag mig inte om så länge det handlar om kosmetika eller typ karaktärsslots.
F2P spel tenderar att ha mer mtx som påverkar spelen i högre grad för att få folk att spendera och brukar i slutändan dra in mer pengar än om spelet hade en fast p2p model.

Jag var nog inte tydlig komplexitet ligger inte i passiva trädet, utan i hur du sätter ihop allt från vilken skill du vill köra ska det vara crit, non crit self cast eller totems,traps, mines. Vad blir det för fördel med det ena mot det andra osv, där ligger komplexiteten och val möjligheterna inte i skillträdet.
Skulle du vilja prata vidare om det kan vi ta det i pm istället för den här tråden.

Tycker du har helt rätt i tänket med F2P och hoppas dom går den vägen så fall

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Frågan är dock hur det påverkar dig och din uppfattning av värde i de items du hittar? Om du enbart väljer att inte tradea och spelar enligt principen som är idag?
Du kan som vanligt välja att utesluta dig från trading och inte ta del av det systemet, vilket gör att det du lootar har ett högt värde för dig, eller så kan du vara delaktig i trading, antingen med allt och alla eller bara de du känner?

Förstår absolut det du säger, men för mig är det absolut någonting jag kan leva med, och ingenting som förstör upplevelsen av själva spelet eller värdet i items jag hittar när jag spelar, har spelat många timmar i PoE och tycker inte att det märkbart förstör.

Vi tycker olika helt enkelt och det är okej

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Diablo har nog för högt tempo för att springa runt med en fackla och slåss mot mängder av fiender på samma gång.

Man kan ju hänga en lyckta i bältet

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Det var inte optimalt nej. Blev dock ett av de bästa aRPG någonsin efter RoS släpptes.

Ett av dom bästa? Hahahahahhahhahahahahahhahahahahahahahhahahahahahhahahahahahhahaahhahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahaha.
Jag hade 3000 timmar i d3 och det är inte ens top 10.

Medlem
Skrivet av Byssan:

Ett av dom bästa? Hahahahahhahhahahahahahhahahahahahahahhahahahahahhahahahahahhahaahhahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahaha.
Jag hade 3000 timmar i d3 och det är inte ens top 10.

Finns säkert andra saker du har koll på men att d3 RoS inte skulle klippa top 10 aRPG är 100% BS.
Kan inte ta något du säger på allvar efter det tyvärr.

Men du har rätt att tycka vad du vill

Medlem

@Jiminy: Nu har inte jag spelat mycke path of exile, så jag vet inte hur mycket pengar man måste lägga ner för att spela spelet "smärtfritt", men jag vet iallafall att path of exile är helt gratis att spela och har haft flera stora expansioner och har 4 expansioner som kommer i år som också är gratis så jag ser inget fel med att ha en ingame store OM spelet är free to play och släpper nytt content regelbundet. Så du kanske ska tänka efter iallafall liiite innan du börjar anklaga folk för hyckleri😋
Står fast vid vad jag sa förut, betalar man för grundspelet samt expansioner så har ingame stores inget där att göra, punkt slut.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

@Jiminy: Nu har inte jag spelat mycke path of exile, så jag vet inte hur mycket pengar man måste lägga ner för att spela spelet "smärtfritt", men jag vet iallafall att path of exile är helt gratis att spela och har haft flera stora expansioner och har 4 expansioner som kommer i år som också är gratis så jag ser inget fel med att ha en ingame store OM spelet är free to play och släpper nytt content regelbundet. Så du kanske ska tänka efter iallafall liiite innan du börjar anklaga folk för hyckleri😋
Står fast vid vad jag sa förut, betalar man för grundspelet samt expansioner så har ingame stores inget där att göra, punkt slut.

Agree to disagree helt enkelt

123
Skriv svar