Final Fantasy VII – demo ute nu!

Medlem
Skrivet av dex20:

Bara i USA än så länge dock

Hmm eller inte. Funkade för mig att lägga till det i min "Download List" via Playstation Store så verkar vara ute i Europa också!

Ah ha ha jag stör mig verkligen på sånt slappt engagemang när det handlar om spel.......

Medlem

Är mycket nöjd med demot. Bra grafik, grymma strider och en stor skopa nostalgi. Fick mig att ignorera det faktum att spelet är uppdelat i episoder, det spelar ingen roll längre. Detta ska spelas, längtar som fan nu.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag störde mig mer än väntat på Barret. Hela framtoningen var typisk japansk variant "bufflig-muskel-amerikan". Som man sett så många gånger förut i anime och andra spel (brottar-pappan från DOA t.ex).
Nu var han väl tänk så här från början, men det framgick inte lika tydligt i textform... vill jag minnas.

Skribent
Skrivet av Dudukun:

Jag störde mig mer än väntat på Barret. Hela framtoningen var typisk japansk variant "bufflig-muskel-amerikan". Som man sett så många gånger förut i anime och andra spel (brottar-pappan från DOA t.ex).
Nu var han väl tänk så här från början, men det framgick inte lika tydligt i textform... vill jag minnas.

Jo han var väl baserad på Mr T om jag inte minns fel? Tycker nog att det var ganska samma hur jag uppfattade honom, men det är ju upp till betraktaren. Allt blir ju lite weird dock när det är satt röster på karaktärer man bara tidigare hört i sitt eget huvud...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Älskade demot, spelat det 2 gånger redan. Blir nog en 3:e genomspelning snart. Undrar om saven sparas när man köper spelet eller om man måste spela om?

Medlem

Stelt och tråkigt tyckte jag. Metalliska miljöer som inte tilltalade mig alls. Otroligt snyggt dock.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Stelt och tråkigt tyckte jag. Metalliska miljöer som inte tilltalade mig alls. Otroligt snyggt dock.

Fast miljön i demon är bara en liten, liten del av spelets miljöer. Det är Mako-reaktorerna som är så industriella.

Medlem
Skrivet av John7612:

Älskade demot, spelat det 2 gånger redan. Blir nog en 3:e genomspelning snart. Undrar om saven sparas när man köper spelet eller om man måste spela om?

Det står i början av spelet att saven inte går att överföra till det färdiga spelet. Alltså får man börja om. Som tur är så är det en knapp timme bara


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Gillade grafiken och karaktärernas design, men precis som några andra skrev så är jag inte så förtjust i stridssytemet. Tyckte det var klumpigt, bökigt och oöversiktligt, var sjukt stressande i bossfighten pga detta. Hade föredragit turbaserat. Men jag hoppas att detta bara är en vanesak. Men tyckte överlag att demot var bra och gav mersmak. Kommer dock att avvakta med köp tills att jag har läst recensioner om spelet.


signatur

“Silence is golden, but duct tape is silver”

Medlem

Riktigt tråkig combat och gud vad bossfighten var seg att ta sig genom.

Medlem

väldigt imponerad av demot. speciellt bossfighten. En bra blandning mellan action och taktik. har förbetsällt 2 st ett till mig och ett till min systerson=) lite surt bara att man får vänta länge innan alla delar är ute

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Fast miljön i demon är bara en liten, liten del av spelets miljöer. Det är Mako-reaktorerna som är så industriella.

Ok, då känns det mer hoppfullt.😊

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ok, då känns det mer hoppfullt.😊

Och efter Midgar - det vill säga episod 2 och framåt - så blir det ännu större variation i miljöerna. Jag vet inte om du har spelat originalet, men det kommer att erbjudas mysiga byar, stora städer, snömiljöer, djungler, berg, öknar, canyons, grottor, undervattensmiljöer osv. Final Fantasy VII har en fantastisk värld med stor miljövariation. Min bästa spelvärld åtminstone, så jag hoppas att den blir open world i remaken.

Medlem

Fast man måste ändå vänta då bästa upplevelsen kommer vara PC med mods, och inget steam demo.

Vänta lite Summon DLC????WTF, all faith lost in fell sweep... ok nu håller jag fult avstånd, inte bara 3 delar och inte riktig classic "mode" med bättre grafik, DLC meds.....

12
Skriv svar