Baldur's Gate 3-bilder läckta inför kvällens avtäckande

Geeks Gaming
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det är väl stadia och pc det är utannonserat till

Nja, det läckte men Larian sa att det hade inkluderats av misstag. Sen gick Hasbro ut med att det skulle komma till steam EA under 2020, så vem vet liksom 😂
Det jag tänkte på var att det kan vara en Konsolsäljande titel, Larian gjorde ett bra jobb med att anpassa divinity 2 till konsol/handkontroll samt att Xbox series x släpps till ”the holidays”

Ambassadör
Xbox
Skrivet av NordhNet:

Nja, det läckte men Larian sa att det hade inkluderats av misstag. Sen gick Hasbro ut med att det skulle komma till steam EA under 2020, så vem vet liksom 😂
Det jag tänkte på var att det kan vara en Konsolsäljande titel, Larian gjorde ett bra jobb med att anpassa divinity 2 till konsol/handkontroll samt att Xbox series x släpps till ”the holidays”

Om det är early access det kommer till först så är det kanske inte helt otänkbart att det kommer till Xbox Game Preview. Men jag vet inte, känns väldigt rörigt och dunkelt till vad och när det här spelet kommer. Lite oproffsigt sådär.


signatur

Jump in.

Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ser bra ut, men lite tråkigt att det ser ut som någon form av spin-off till Original Sin.

Jag tycker det är en bra sak. Att de tar de bitar som Original Sin 1 och 2 gjorde bra och sedan kör in det i D&D Världen.

Då jag jämför med Tyranny , Pillars of eternity eller Pathfinder Kingmaker då man att spelat Original Sin 1-2 så saknar man många saker.
Den sömlösa 3d vyn och interaktiviteten med världen. Att väder , vind , höjd och eldfarliga material i världen kan påverkas under striderna och många andra smådetaljer.
Mycket är bra i Pillars och Pathfinder som inte är så bra i Original Sin men jag ser positivt på hur dessa fåtalet bilder ser ut och hoppas på en grym fortsättning då de släpper mer info.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Har heller inte spelat något Baldurs Gate tidigare, men detta ser rätt mysigt ut. Tveksamt om man orkar dra igenom så gamla spel inför detta.

Skrivet av Dunder:

De är duktigt utdaterade idag, finns så mycket annat nytt att spela

Precis, backloggen är lång som den är!

Jag som först förra året spela igenom Baldurs gate 1-2 för första gången kan faktiskt väldigt varmt rekomendera Baldurs gate 2, ett av de bästa RPGs jag spelat, och tyckte faktiskt inte alls det var så utdaterat (möjligtvis level systemet).

1:an däremot var jag tvungen att tvinga mig igenom och behöver man inte ha lirat för att kunna spela BG2.

Geeks Gaming
Skrivet av Mortaigne:

Om det är early access det kommer till först så är det kanske inte helt otänkbart att det kommer till Xbox Game Preview. Men jag vet inte, känns väldigt rörigt och dunkelt till vad och när det här spelet kommer. Lite oproffsigt sådär.

Rörigt värre, minst sagt. Men ja, game preview och sen gamepass låter logiskt samtidigt som man kommer sälja järnet till steam

Moderator | Testpilot
Skrivet av Harakiri:

Jag tycker det är en bra sak. Att de tar de bitar som Original Sin 1 och 2 gjorde bra och sedan kör in det i D&D Världen.

Då jag jämför med Tyranny , Pillars of eternity eller Pathfinder Kingmaker då man att spelat Original Sin 1-2 så saknar man många saker.
Den sömlösa 3d vyn och interaktiviteten med världen. Att väder , vind , höjd och eldfarliga material i världen kan påverkas under striderna och många andra smådetaljer.
Mycket är bra i Pillars och Pathfinder som inte är så bra i Original Sin men jag ser positivt på hur dessa fåtalet bilder ser ut och hoppas på en grym fortsättning då de släpper mer info.

Det är inget stort minus, men det jag menar är väl att det inte riktigt ser ut som Baldurs gate. För mig ser det bara ut som en spin-off, eller möjligen Original Sin 3. Det är väl egentligen inte dåligt med tanke på hur bra DOS2 var och är, men hade gärna sett att de försöker göra något nytt.

De gör de kanske också. Vi får se ikväll!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Känns tyvärr mer D:OS än BG.

Avsaknaden utav Infinity Engine är allt för märkbart. POE1+2 verkar vara bättre på hela BG3-grejen i så fall.

Medlem

Älskar vad jag ser Ska bli kul med detaljer om några timmar!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fulci:

Du vet att de har gjort ett äldre spel som heter Divinity 2 som inte alls är samma spel som du tänker på. Om du säger Divinity 3 blir det lite konstigt. DOS2 eller Divinity Original Sin 2.

Jag är villig att ta risken att någon lyckas misstolka mitt inlägg.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det ser ju (faktiskt!) lovande ut med tanke på de ”läckor” som dementerats. Gissar på holiday 2020 med en exklusivitet till Xbox och pc

Sedan länge bekräftat till Stadia och Pc

Skrivet av waeress:

Älskar vad jag ser Ska bli kul med detaljer om några timmar!

Vilken tid ska det visas svensk tid?

Medlem

@Patrik Rickemo: kl 21 börjar streamen.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Har heller inte spelat något Baldurs Gate tidigare, men detta ser rätt mysigt ut. Tveksamt om man orkar dra igenom så gamla spel inför detta.

Det gör du inte, det nya kommer inte vara som dom gamla ändå. Du kan läsa storyn på nätet om du vill bara.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Av bilderna att döma är det 5e utgåvan av D&D med alla skumma WoW-raser. Aja man kan inte få allt här i världen. :=)

Skrivet av Hipshot:

Det gör du inte, det nya kommer inte vara som dom gamla ändå. Du kan läsa storyn på nätet om du vill bara.

Jodå! Tvåan är så värd att spela igenom, om man har tid till det d.v.s. Inte världens kortaste spel precis. Om man börjar nu kanske man hinner klart till släppet av trean.

Medlem

Ska bli sjukt spännande!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

De verkar helt klart ha uppdaterat och ändrat mer än jag förväntade mig, ska bli riktigt intressant!

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Av bilderna att döma är det 5e utgåvan av D&D med alla skumma WoW-raser. Aja man kan inte få allt här i världen. :=)

Det är väl bara Dragonborn som är nya, och de kommer ursprungligen från fjärde utgåvan men behölls till femte (en hel del annat avslutades dock). Men jag kan ha fel, är ingen expert.

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Det är väl bara Dragonborn som är nya, och de kommer ursprungligen från fjärde utgåvan men behölls till femte (en hel del annat avslutades dock). Men jag kan ha fel, är ingen expert.

Nej du verkar ha rätt, kollade upp det nu. Har bara spelat femte en gång och hade för mig att det fanns massa nya raser. Kanske var någon slags expansion jag spelade.

Edit: Tiefling är också ny, kom i 4an.

Medlem

Bekräftat att det inte är BG3 iaf. DOS3:DND5e more like it.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag är villig att ta risken att någon lyckas misstolka mitt inlägg.

Låter lite konstigt att man vill säga fel, när det är väldigt enkelt att säga rätt istället. Oavsett tolkning. Har inget problem med felstavningar, sånt händer.

Medlem
Skrivet av sarg:

Bekräftat att det inte är BG3 iaf. DOS3:DND5e more like it.

Det var väl rätt väntat att de inte skulle efterlikna BG, utan göra en ny version av sitt eget spelsystem. Med tanke på hur bra DOS2 har sålt och hur många som hyllar det, tycker jag det är helt ok. BG-fans kan fortfarande spela Pillars-spelen eller Pathfinder-spelen som har mer gemensamt med BG i system/grafik. Det är ett nytt Pathfinder på gång dessutom.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fulci:

Låter lite konstigt att man vill säga fel, när det är väldigt enkelt att säga rätt istället. Oavsett tolkning. Har inget problem med felstavningar, sånt händer.

Du överlever nog.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Du överlever nog.

Jo, man är ju rätt van med att folk säger korkade saker online.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fulci:

Jo, man är ju rätt van med att folk säger korkade saker online.

Ojoj, vilken höger. Du lär få ligga i hårt om du ska sitta och spela Allan varje gång någon skriver Divinity istället för Divinity: Original Sin.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ojoj, vilken höger.

Det var generellt menat. Jag tar risken att någon kan misstolka mitt inlägg.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ojoj, vilken höger. Du lär få ligga i hårt om du ska sitta och spela Allan varje gång någon skriver Divinity istället för Divinity: Original Sin.

Ok, kanske drog det lite för långt. Kan ibland inte motstå att munhuggas. Skyller på förkylningen och febern som jag dras med.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Av bilderna att döma är det 5e utgåvan av D&D med alla skumma WoW-raser. Aja man kan inte få allt här i världen. :=)

Jodå! Tvåan är så värd att spela igenom, om man har tid till det d.v.s. Inte världens kortaste spel precis. Om man börjar nu kanske man hinner klart till släppet av trean.
https://www.youtube.com/watch?v=22Ki7yp2XL0


Jag menar inte om spelen är bra eller inte. Bara att dom gamla är inte vad det nya kommer vara när det kommer till hur man spelar, art direction, känsla etc. Gillar man inte pcrpgn från den gamla tiden, så kommer man inte gilla gamla BG.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nja, det läckte men Larian sa att det hade inkluderats av misstag. Sen gick Hasbro ut med att det skulle komma till steam EA under 2020, så vem vet liksom 😂
Det jag tänkte på var att det kan vara en Konsolsäljande titel, Larian gjorde ett bra jobb med att anpassa divinity 2 till konsol/handkontroll samt att Xbox series x släpps till ”the holidays”

Nej du vet att det utannonserades ihop med stadia va? Så är helt säker på att det är pc och stadia! Men det kanske kommer till xbox en vacker dag men då lär det komma till ps o nintendo med

Geeks Gaming
Skrivet av DarkSvenn1002:

Nej du vet att det utannonserades ihop med stadia va? Så är helt säker på att det är pc och stadia! Men det kanske kommer till xbox en vacker dag men då lär det komma till ps o nintendo med

Ja, tänkte mer på den ”bekräftade” datumen Stadia gick ut med för ett tag sedan

12
Skriv svar