Vad är eran favorit quest/uppdrag?

Medlem

Som några har skrivit:
Tjernobyl-uppdraget i cod4.
Allt med Bloody baron i witcher3.

Sen en bubblare som jag kanske tar tillbaka sen, (har precis börjat med det spelet) men första uppdraget i far cry 5 när man flyr genom skogen och kulorna viner förbi över huvudet. Fick verkligen en wow-känsla, miljön och atmosfären var grym. Senare så spårar ju uppdraget a la far cry såklart.

Medlem

Det som poppar upp i mitt huvud är The Sword i Thief: The Dark Project (Thief 1). Fantastiskt hur storyn berättas genom miljön istället för genom dialog eller mellansekvenser, och hur du känner dig som Alice i Underlandet.

Medlem
Skrivet av Spelpojk:

Hela Monkey Island 2.

Jag som tänkte skriva spott-tävlingen från monkey Island 2, men det är klart att får man nominera ett helt spel så varför inte 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Suicide mission från Mass Effect 2.

Inte så mycket mer man behöver säga om det. ME2 är ett av de bästa och mest minnesvärda spelen jag någonsin spelat, och Suicide mission är den bästa delen av spelet. Musiken för det uppdraget är alldeles fantastisk också.

Medlem

Kommer inte ihåg mer detaljer än följande:
Black and White på svenska, man ska vänta på en snubbe komma ut ur sitt hus,
Är man för nära yttrar han väldigt komiskt orden:
-Jag veeeet att du är däruuute.

Medlem

@Cirdane: Spelade det uppdraget härom dagen och det är ju helt fantastiskt!

Medlem

Assault on the Control Room från Halo CE eller The Covenant från Halo 3. Episka och långa uppdrag med mycket fordon och action

Medlem

Något jag kommer på rak arm är denna bana i Pandora Tomorrow. Väldigt häftig för sin tid.


signatur

I'm like you, I have no name.

LEENNHYY WHEEER AR UUUU?

Skägg.
10 Chambers

Jag har en liten hatkärlek till det första uppdraget i Deus Ex, kring frihetsgudinnan. Startade det spelet säkert 3-4 gånger men hade så svårt att ta mig vidare, tills det till slut lossnade. Och tur var det, ett fantastiskt.

Om detta mer är en ”bana” och därmed diskad måste jag nog nämna de kring Tenpenny Tower i Fallout 3 där man får välja att döda ett gäng ghouls som vill bo där, hjälpa dem eller försöka hitta något gyllene medelväg,


signatur
Medlem

Detta uppdrag från super mario sunshine är alltid en favorit!

Medlem
Medlem

Jag kommer att tänka på Dishonored 2 som hade ett par finurliga uppdrag som fastnat extra kärt i gamer-hjärtat.

The Clockwork Mansion
Uppdraget där man infiltrerar Jindosh enorma hus som gömmer hemligheter överallt med hemliga spakar och knappar som bygger om planlösningen totalt.

A Crack In The Slab
Fantastiskt uppdrag där man finurligt får arbeta sig runt fienderna med hjälp av tid och rum utan att spoila för mycket.

Medlem

Gillade verkligen questen "The Last Wish" i Witcher 3. Blev rentav lite fuktig i ögat.

Medlem

De jag vill nämna har redan nämnts flera gånger.
Så jag tar något annat, atombomben (EMPn) från MW2 var sjukt stämningsfullt!

Också "White Phosphoros" från Spec Ops: The Line


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hur har ingen nämnt Scarecrow-delarna från Arkham Asylum?
https://youtu.be/oVpe04Xn3mw?t=1086

Avslutningen i metal gear solid 4.

Hela jäkla Guacamelee. Grym fingertoppskänsla i rörelse och slagsmål.

Generellt sett co-opupplevelsen i Bulletstorm.

Nästan hela DOOM 2016 (på nightmare)

Mycket av Rayman Origins.

Introduktionen i The Last of Us.

Många av scenerna från "bakom kulisserna" i Horizon: Zero Dawn.

edit:
Vault of Glass och typ hela månen från Destiny. Bungie lyckades såååå bra med att ge känslan trots allt vi får se så finns det betydligt värre saker i deras värld.

Många set pieces från God of War-serien, Bayonetta 1 &2 och Uncharted-serien också. När man i Bayonetta slåss i en kyrka som sitter fast på en ängladrake som har slitit loss den från marken så man är i en kyrka som flyger? Kom igen liksom.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag har en liten hatkärlek till det första uppdraget i Deus Ex, kring frihetsgudinnan. Startade det spelet säkert 3-4 gånger men hade så svårt att ta mig vidare, tills det till slut lossnade. Och tur var det, ett fantastiskt.

Perfekt inledning till det spelet. Sätter stämningen tematiskt med den söndersprängda frihetsgudinnan och visar en direkt hur spelet fungerar med alla valmöjligheter och risken att verkligen fucka upp uppdrag med konsekvenser etc.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ftmch:

Perfekt inledning till det spelet. Sätter stämningen tematiskt med den söndersprängda frihetsgudinnan och visar en direkt hur spelet fungerar med alla valmöjligheter och risken att verkligen fucka upp uppdrag med konsekvenser etc.

Ja, det är därför jag gillar det. Och hade så svårt att komma in i det Var inte världsbäst på att förklara systemen.


signatur
Medlem

WoW är det spel som jag får flashbacks till oftast, vare sig jag har en aktiv subscription eller inte. "Saving Sharpbeak" är ett gott avslut på en fin quest-serie i WoW classic. Episkt minne för mig.

Medlem

Uppdrag och uppdrag, men Suikoden 2 har ett antal minnesvärda ögonblick som i modern spelterminologi kanske kan kallas för uppdrag.

Det första jag tänker på är striden mot Luca Blight. Han är otroligt mäktig och kraftfull. Första gången jag mötte honom var jag helt oförberedd och dog omgående. För att besegra honom krävs mycket strategi och klurande. Man ska komponera tre olika grupper som ska möta honom, så det gäller att se till att alla de 18 karaktärerna har tillräckligt hög level, bra utrustning och att man har satt ihop tre fungerande grupper. Väldigt belönande att besegra honom!

Det andra är när man kommer till Greenhill och gör ett slags undercover-uppdrag där. Man måste välja unga karaktärer och låtsas gå i skolan där. Otroligt stämningsfullt och mysigt parti i spelet.

Skrivet av aholman:

Kommer inte ihåg mer detaljer än följande:
Black and White på svenska, man ska vänta på en snubbe komma ut ur sitt hus,
Är man för nära yttrar han väldigt komiskt orden:
-Jag veeeet att du är däruuute.

Samt den där jäkla sången utforskarna sjunger när man ska hjälpa dem bygga sin båt...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Uppdrag och uppdrag, men Suikoden 2 har ett antal minnesvärda ögonblick som i modern spelterminologi kanske kan kallas för uppdrag.

Suikoden-serien är bäst, helt klart min favorit när det gäller JRPGs. Det vore trevligt om Konami släppte Suikoden 1-5 till PS4.

Medlem

Jag har många minnesvärda sektioner, quests osv i spel.

I prison cells och syratilverkningsdelen i Amnesia - the dark descent var adrenalinet på maxnivå.

Castle Darkmoor i Might & magic - The mandate of heaven. En dungeon av rang.

Durlag's tower i Baldur's Gate - tales of the sword coast. Underbara pussel och hårt motstånd.

Turtle rock i Zelda 3 - A Link to the past gav lite motion för hjärnan.

Zonen Vashj'ir i WoW - Cataclysm gillar jag skarpt. Musik och miljö på topp.

Det finns så mycket bra och minnesvärda delar från spel men jag hoppar över att nämna fler.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Suikoden-serien är bäst, helt klart min favorit när det gäller JRPGs. Det vore trevligt om Konami släppte Suikoden 1-5 till PS4.

Ja, det vore extremt trevligt. Jag har inte spelat ettan och tvåan på 20 år, men tänker ofta på dem. Speciellt tvåan som jag tycker är ett av de bästa spelen någonsin.

Medlem

Jag gillar det där uppdraget i Postal 2 när man ska gå till kyrkan för att bekänna sina synder och det bryter ut ett krig mellan präster och jihadister.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Samt den där jäkla sången utforskarna sjunger när man ska hjälpa dem bygga sin båt...

Var det den som gick typ "We're not keen on sinking so we're all sitting here and thinking, cause we aint going nowhere 'til we get some grain?" Ett av mina få bestående minnen från Black or White

Skrivet av Mordocai:

Var det den som gick typ "We're not keen on sinking so we're all sitting here and thinking, cause we aint going nowhere 'til we get some grain?" Ett av mina få bestående minnen från Black or White

Den var det. Extra farlig i den svenska lokaliseringen.
Kan fortfarande få melodin på hjärnan ibland, så här 16 år sedan sist jag spelade.


signatur

Viam inveniam aut faciam

123
Skriv svar