Nya Steam släppt

Medlem

Testade att dra igång Steam och den startade i det nya "small mode" med små ikoner precis som jag hade det inställt tidigare så det var positivt. Nu gäller det bara att hitta någon inställning som gör att man kan slippa att fönstren fadear in och ut när man öppnar/stänger dem.

Medlem

Jag saknar ljudet som gamla steam hade när man tog emot meddelanden... Det nya ljudet är så lågt och konstigt att det lätt smälter in i bakgrundsljudet när jag spelar något.

Medlem
Skrivet av mobe:

Till alla dem som köper spel via steam varför? när i stort sett de flesta blir billigare att beställa och få det i brevlådan + att man får produkten i handen

Det är ju just delen med att slippa en fysisk produkt som är det fina. Jag avskyr skivor och har slängt dom flesta av mina gammla spelskivor, dom jag inte slängde liggar bara i en flyttkarton på vinden och dammar och kunde lika gärna ha blivit slängda dom med.

Min nya dator har inte ens en optisk enhet då jag glömde beställa en med resten... eftersom W7 enkelt installerades via USB har jag inte brytt mig att skaffa en och kommer troligvis inte göra heller. Steam FTW

Inaktiv

Känns bra mycket säkrare att slänga fram pluskan och dra upp kortet nu när de inte använder IE längre.

Medlem

Stort, klumpigt och fult. Ränder är så 90-tal. Vill ha tillbaka det gamla.

Medlem
Inaktiv

nya steam pwns. Och har inte haft några problem med mina spel, men så har jag kört betan sedan den kom upp också, kanske är därför det funkat felfritt för min del? Saknar dock möjligheten att lägga spel i flera olika kategorier som man kunde i början av betan...


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Hur i jösse namn får man den nya versionen till slöare än den gamla? Den gamla va riktigt seg med sin IE-rendering, kunde ta sekunder innan den ens började ladda sidan, i nya Webkit är den igång direkt när man klickar på t.ex något spel i butiken. Speldelen är inte klottrig alls tycker jag, tycker den är som den gamla när man har alla spel samlade till vänster, bara att dom fyllt ut det gigantiska tomrummet som va innan med lite flashig info som vilka mer som spelar spelet, låsta Framsteg, senaste nyheter mm. En bakgrundsbild för spelen man klickar upp är trevligt me i mitt tycke, ser helt klart år 2010 ut.

De va väl de enda ja inte gillade riktigt med gamla steam, för tycker de är en mycket bra tjänst i all allmänhet, de va segt o de va Sjukt fult. Tycker absolut dom lyckats matcha snygghet och praktik på ett bra sätt i den nya versionen, något som ofta inte är så särskilt lätt. Jag tyckte betan va riktigt buggig i början, men den klara versionen har skött sig ypperligt för min del.

Inaktiv

[quote=abbe]

Skrivet av mobe:

Fysik kopia:
Billigare.
Snabbare installation.

Håller inte med om det, alls.

Trevlig update däremot, funka fint på betan.

Medlem

[quote=Combalex]

Skrivet av abbe:
Skrivet av mobe:

Fysik kopia:
Billigare.
Snabbare installation.

Håller inte med om det, alls.

Trevlig update däremot, funka fint på betan.

Håller inte med om att det är billigare och att det är snabbare att installera från DVD än att ladda ner?
För mig är det definitivt snabbare att ha en skiva att installera med än att ladda ner det, priset är för det mesta billigare, speciellt om man köper från England (play, etc), speciellt då man slipper frakt som man måste betala i Sverige.

Eller var det något annat, din kommentar är lite förvirrande måste jag säga.

Medlem

Jag har inte haft några problem med det nya gränssnittet. Det fungerar bra, och är oändligt mycket snyggare!

Medlem

ARG! Klart som fan att dagen jag kan köpa Bully via Steam är dagen då min plånbok når kritisk massa och blir ett svart hål...


signatur

[size="8"]Meh[/size]

Medlem

Snyggare och snabbare är min åsikt om det nya Steam. Mysigare meddelandesignal när någon skriver till en också:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

gränssnittet har väl fått ett litet ansiktsupplyft, men den nyhet som jag gillar mest är att dem gjort sig av med ie som webbläsare och kör på chrome-kod istället. nom nom. bara positivt

123
Skriv svar