Live - Vi testar Call of Duty: Warzone

Robot
Live - Vi testar Call of Duty: Warzone

Call of Duty ger sig in i battle royale-svängen för andra gången, denna gång gratis och med stöd för upp till 150 personer.

#call-of-duty-warzone


Medlem

Varför varför varför...kunde de inte säga innan att uppdatering finns, så att man slapp vänta som nu...suck!

Medlem

Är det kl 20 ikväll som man kan ladda ned till xbox, ingen pre download?
Hur är det med split screen förresten?

Medlem

Från kl 16 om man har spelet sedan innan, kl 20 för resten

Medlem

Men hur spelar jag det utan att ha grundspelet, vart hittar jag nedladdningen?

Medlem

Tid/storlek,
https://blog.activision.com/call-of-duty/2020-03/Introducing-...

Citat:

...........
In-Depth Information On Downloading

For owners of the full version of Call of Duty: Modern Warfare, Warzone will replace the previously named ‘Classified’ panel in the Main Menu. A one-time early access will give Modern Warfare owners the ability to download Warzone at 8AM PDT. For Modern Warfare owners who are current and have the most recent title updates, the download will be a 18-22GB. Once download is complete, Modern Warfare owners will “unlock” the Warzone panel, which was previously classified, and can enter the lobby and play.

For non-owners of the full version of Call of Duty: Modern Warfare, Warzone will be available to download free in respective first-party stores starting as early as 12 PM PDT. Head to the store and search for ‘Warzone.’ Choose Call of Duty: Warzone to download. Warzone is a 83-101GB download for new, free-to-play users. Download could take up to several hours depending on bandwidth, service provider, additional regional factors and will vary by platform.

You do not need to own the full version of Call of Duty: Modern Warfare to download, play and enjoy Warzone. Call of Duty: Warzone is free for everyone.

Look for specific information and more download details later today on the Games Blog.

Experience Warzone - cross-platform, free-to-play, and free-for-everyone on March 10!


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av JackFlack:

Varför varför varför...kunde de inte säga innan att uppdatering finns, så att man slapp vänta som nu...suck!

Precis. Mycket uppdateringar, lost connection, installing shaders (igen) och omstart för patch-update på det... ja, det tar tid.
Hoppas bara att det är värt det. Jag har spelat kampanjen och multiplayer, och är nöjd med det.
Ska kolla det nya spelläget, när det väl uppdaterat klart allting.

Och så kraschar det ur när allt äntligen var klart för att börja spela tutorial!
Uppdatering av Battle.net och omstart igen, och så kraschar Warzone under player tutorial, på olika ställen.
Ska nu starta om det för sjunde gången! (Suck)
Ja, jag har även provat att ställa ner grafikinställningarna...
Kanske fungerar det bättre efter nästa patch?


signatur

autograph

Medlem

Nä vette fan asså...

Medlem

Haft riktigt kul! Lite strul med matchmakingen, men det lär åtgärdas snabbt.
Kommer bli duktigt med timmar i detta.

Medlem

Spelet känns precis som Blackout fast utan ett inventory då alla vapen har olika ranker med förebestämda tillbehör, man kan även spendera pengar på att köpa diverse saker som armor plates och återuppliving. Jag fastnade inte alls för spelet, men ska spela lite mer och se om det blir roligare. Jag har haft så mycket roligare med Cuisine Royale de senaste dagarna än vad jag hade de rundor jag spelade i Warzone.

Det finns 2 modes i det man får spela gratis:

Warzone = Blackout med lite ändringar. Har man spelar Blackout så vet man vad detta är för spel.
Plunder = Darkzone/Blackout/Team Deathmatch - Jag tyckte Plunder var okej till en början men att spelare man dödar kommer tillbaka med en fallskärm och landar på ett hus och skjuter från ovan kändes bara som skitnödig speldesign, orättvis team deathmatch.

Medlem

Funkat hyfsat för oss,

Rekommenderar att köra läget "Plunder" till att börja med för lite mer "konstantaction" för att bli van med vapnen/"loot" och justera inställningar.

Ett annat tips är att följa en "squad" som dödat dig och i det läget labba med grafikinställningarna för att direkt se vad som händer till det bättre/sämre så kan man koncentrera sig på bara det istället för att försöka spela samtidigt.

Labba med hopp/"cut" av skärmen när du hoppar, går att göra flera ggr. under hoppet.

Extra XP t.o.m. 17/3 såg jag.

Edit in,
Mer text.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Inaktiv

Kanske roligaste BR just nu i mitt tycke! Älskar hur de plockar russin ur alla battle royale-kakor och gör ett riktigt fint hopkok. Väldigt tacksamt när man kör squad att man kan få tillbaka vänner hela matchen hur många gånger som helst.

Medlem

Hurra, ännu ett hjärndött BR-spel. Precis vad vi behöver.

Medlem

Är det bara jag som stör mig på att man kan sätta 4-5 burst i huvet och personen inte dör?

Medlem

@cyprus: Hurra, ännu en person som bara gråter!

Olika spel för olika personer, allt är inte gjort för DIN skull...

Medlem

Varför har de tagit bort möjligheten att modifiera vapnen i sitt inventory med olika tillbehör? Det kan finnas en viss charm i att försöka hitta den perfekta uppsättningen av vapen som passar just en själv. Det känns alltså som att de gjort spelet dummare än vad det behöver vara - det blir inte så mycket spel om man bara kan ta fram sin fullt utrustade favoritloadout vid en sk dropbox!

Men kanske har jag fel gällande någon detalj, och kanske det inte blir sämre. Spelet var annars riktigt kul när jag körde igår. Vilken känsla att man är kring 150 spelare på samma karta!

Medlem

Jag testade det, är otroligt besviken.

Jag avskyr hela Gulag-idén, att få en chans att komma tillbaka in i matchen. Jag avskyr det faktum att killstreaks är en grej i ett jävla BR-spel, riktigt irriterande.. UAV:er, luftattacker, köpa armor etc.

Lager på lager på lager.. vad hände med BR-spel där de försökte minimera sånt här skit? Så att upplevelsen blir mer rättvis och jämn? RNG-element deluxe upp i anus.

Nej tack..

Redigering #1: "Men Caene, alla har en jämlik chans att samla pengar och köpa dessa killstreaks". Ja, men det är fortfarande ytterligare ett onödigt element. Sekunden du introducerar ett nytt element som har någon form av slumpmässighet, vare sig det är att ett bättre vapen spawnar i den byggnaden du först valde, eller att en bundel med "cash" låg helt öppet och tydligt i ditt synfält.. Sådana små RNG-element kan vara avgörande. Just därför borde man minimera sådant skit.

Värdelöst spel med en massa onödiga skitelement.

Medlem
Skrivet av Caene:

Jag testade det, är otroligt besviken.

Håller med i allt, tycker ej om det heller riktigt, förutom att vänner haft problem med krasher hela tiden... men ja, den där arena 1v1 kan de ta bort. Skit.

Tycker det är nog om man kan köpa tillbaka en medspelare, blir som Apex och det med tags, så det kan jag godta. Men perks, 1v1 arenan etc håller jag med om, bort med det. BR ska vara om att döda andra, inte jaga pengar och köpa perks.
Kanske om man kommer in i det mer så blir det bättre, men tycker det inte är nära PUBG i känsla tyvärr, bara en smidigare version av BFV med arena och perks. 5/10 än så länge.

Medlem

Nä, allt kraschar ur efter några minuter till desktop hela tiden efter Warzone-uppdateringen.
Både i Warzone och Multiplayer.

Update: Efter den senaste lilla patchen idag (12/3) gick det äntligen att spela igen. Och nu har jag äntligen klarat Warzone Tutorial.
Jag gillar denna (CoD:MW-Warzone) BR-variant mycket bättre än Apex Legends, CoD:BO4-Blackout och BF5-Firestorm.
Nu behöver jag inte dö först hela tiden. Det var ju faktiskt roligt, lugnare tempo och snyggt!


signatur

autograph

Medlem

Ny stor patch på 20.50 GB idag, (2020-03-27).
MW Patch 1.18.0.
PC: Several fixes to prevent crashes and improve stability.
Hoppas att den löser problemen.

Edit: Ännu en ny liten patch idag, (2020-04-01)
Hoppas att det löser problemen med krascher, som jag fortfarande får efter bara någon minut in i spelet.


signatur

autograph

Medlem

Sådär, nu har jag precis förbokat "COD:MW 2-Campaign Remastered", för €24:99. Som släpps 30 april.
"Pre-Purchase Now and get UDT Ghost Instantly".


signatur

autograph

Medlem

Ny patch på 15,70 GB idag, (2020-04-09).
MW-Warzone: "Season three".


signatur

autograph

Medlem

Nu har jag äntligen hittat en lösning på problemet med krascher utan felmeddelande som jag haft hela tiden. Felet jag gjorde efter varje patch var att jag startade om innan shaders var fullt installerade.
"Start the game and WAIT in the main menu until the shaders are fully installed (it's shown on the top of your screen), the game will at some point tell you that it has updated and a restart is requiered DO NOT RESTART UNTIL THE SHADERS ARE FULLY INSTALLED (very very important to not restart until this is done or you can do it all over again)."

Detta fungerar för mig:
"My COD: Warzone keeps crashing"
Here is a workaround that fixes it for some players (not all so maybe you are lucky or not)


signatur

autograph

1
Skriv svar