(Vissa) PS4-spelare rasande över Horizon Zero Dawn till pc, producent svarar: "Vad i helvete är det för fel på er!?"

Medlem
Skrivet av B-itta:

Och detta handlar om ett spel som kom ut för 3 år sen. Skäms...

Hade det varit någon skillnad om det kommit ut för 3 dagar sen?

Medlem

Tycker man märker det här mer och mer speciellt bland PS-fanboys, verkar finnas mycket galningar just i det lägret.

SoL
Medlem

Några exempel, tack. Glöm inte xbox klanen också

Skrivet av Yabba:

Tycker man märker det här mer och mer speciellt bland PS-fanboys, verkar finnas mycket galningar just i det lägret.

SoL
Medlem

Jag tror att som playstation ägare kan man säga med stolthet att vi har minsann dom bästa spelen som bloodborne, horizon, god of war osv. Att playstation har dom bästa exklusiva titlarna är ju ingen hemlighet. Men när fler och fler titlar släpps på pc, kommer playstation hamna i skuggan eftersom pc är överlägset. Vissa känner sig nog svikna helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Yabba:

Hade det varit någon skillnad om det kommit ut för 3 dagar sen?

Definitivt...

Medlem

Playstation fanboys är så himla toxic, så det här förvånar mig inte för fem öre


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Låter som samma logik som användes för att samkönade par inte skulle få gifta sig. "Det förstör VÅRT äktenskap!"

Avstängd

Dessa typer finns i alla läger.
Snabba exempel på saker olika läger blir väldigt upprörda över så här på morgonkvisten

PC: ett pc-spel släpps inte på Steam

Xbox: ett VR spel visas upp, någon tycker Playstation har bättre spel

Playstation: ett exklusivt-spel släpps till PC


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nu är det en himla skillnad på ett efterlängtat spel kommer exklusivt till en plattform flertalet inklusive mig inte klarar av att spela. Testat HTC och äger ett PSVR. Upplevelsemässigt ballt men max i 3,5min innan man kräks och yrar. Dyrt som fan är det också. Att HL Alyx släpps endast till VR är skit och ett svek mot oss som älskar HL. Bara en grej för Valve att sälja hårdvara. Kan tro det är en hämnd för att steamcontroller inte sålde bra. Förhoppningsvis kommer moddar som fixar spelet.

On Topic
Detta är ju makabert. Varför bråka om plattform. Jag har dock turen att äga alla konsoler och även en vettig PC men gammal som man är så uppskattar jag smidigheten i konsol och Xbox står närmast hjärtat pga tjänster och kontrollen. Men spelar nog lika mycket på PS och Switchen också. PC står mest och dammar om inte Farming simulator nerven kliar. Om man älskar spel och gejming så spelar plattformen noll roll

Det är inget svek det är en kärleksförklaring till VR och Half life.
Ja jag tror som du att nån kommer modda spelet för plattskärm men jag tror inte spelet blir en lika bra upplevelse då.
I VR är det även dom små detaljerna som gör skillnad och det är ett helt annat spelsätt.

Att du nämner att du blir dålig och att du äger en PSVR så förvånar det inte alls.
PSVR är den mest sålda plattformen men även den mest brutala när det gäller att framkalla åksjuka mycket i att den är designad kring att man sitter och spelar med kontroll.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Att du nämner att du blir dålig och att du äger en PSVR så förvånar det inte alls.
PSVR är den mest sålda plattformen men även den mest brutala när det gäller att framkalla åksjuka mycket i att den är designad kring att man sitter och spelar med kontroll.

Nej nej nej. Inte headsetet i sig som skapar illamående. Det är som att säga att det är bilens, man kör i, fel att man blir åksjuk. Det är trots allt det som händer för en del i VR. Dom blir helt enkelt åksjuka.

Dessutom om något så är PSVR minst åksjukeframkallande då Sony har 60fps som minimikrav på alla VR spel. Vilket man inte kan garantera på några andra plattformar.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Är man förvånad direkt av betendet? har vänner på facebook som är med i xbox och ps4 grupper och det är jämnt ett jävla bråk om vilken konsol som är bättre värt att notera det är fullvuxna män som argumenterar och ordvalen är sämre än en 16 åring.

Förstår mig inte direkt på dom då dom verkar inte förstå att begränsa konsolerna och exklusiviteter skadar bara gaming för alla.

Visst det är bra det kommer in pengar till spelutvecklare som får extra para för utveckla spel m.m

Men epic store systemet är en sak det är en annan att låsa det helt ute.

Tänk om epic låste spel helt stora titlar till deras affär. ex nya metro vilket ramaskrin det skulle bli.

Medlem
Skrivet av Corewin:

Dom blir arga för att värdet på deras konsol minskas när ett tidigare exclusiv spel Playstation kommer till en ny platform.

Det är Spiderman, God of War, Horizon Zero Dawn, Last of Ous och några fler är spel som gör att Playstation har ett bra värde för det har bra spel. När ett spel kan spelas på flera platformar sänks värdet för platformen.

Liknande, men inte exakt samma, är om man blir arg när ens aktier eller fonder tappar värde.

Glädjen när man spelade spelet kommer inte försvinna för det kommer man alltid ha med sig.

Hur minskas värdet på deras konsol? Jag ser ingen anledning till varför det skulle göra det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

PC: ett pc-spel släpps inte på Steam

Glömde dom! Dom är riktiga nutters!

Medlem

@Ankh:

Värdet på ens konsol är inte bara hårdvaran i den utan en konsol lever på hur många bra spel man kan spela på den och vilka exclusiva spel den har. När ett tidigare spel som är högt uppskattat av spelare som bara fanns på en platform nu även kommer släppas på en eller flera andra platformar minskas anledningen till att äga sagd platform.

I detta fall eftersom HZD som för tillfället är exclsivt till PS4 gör konoslen mer eftertraktat vilket ökar värdet på den. Men nu när HZD ska även släppas till PC kommer detta göra PS4 mindre attraktiv vilket kommer sänkas dess värde.

Medlem
Skrivet av Corewin:

@Ankh:

Värdet på ens konsol är inte bara hårdvaran i den utan en konsol lever på hur många bra spel man kan spela på den och vilka exclusiva spel den har. När ett tidigare spel som är högt uppskattat av spelare som bara fanns på en platform nu även kommer släppas på en eller flera andra platformar minskas anledningen till att äga sagd platform.

I detta fall eftersom HZD som för tillfället är exclsivt till PS4 gör konoslen mer eftertraktat vilket ökar värdet på den. Men nu när HZD ska även släppas till PC kommer detta göra PS4 mindre attraktiv vilket kommer sänkas dess värde.

Jag vet att han inte menade värdet som i pengar - men om du får spelen likväl anser jag inte att det finns något överhuvudtaget att klaga på.
Speciellt inte om de kommer först flera år senare.
Hade de kommit samma dag eller några månader senare hade jag haft mer förståelse - men ett år senare?
De som spelar konsol har nästan alltid sagt att "jag föredrar min konsol för jag kan sitta i soffan, slippa lägga tiotusentals kronor" osv.. de slipper de ju fortfarande.

Så nej, jag förstår inte vad som finns att klaga på.

Det är ju bara bra om fler får chansen att spela deras älskade spel.

Du kommer ju fortfarande spela de spelen du vill ha på den.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Vafan.. Finns väl nån idiot som blir rasande på gratis milshakes och tummyrubs också... Orka bry sig.. Orka som producent svara.. Orka som FZ rapportera.

SENASTE NYTT!

https://i.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/019/304/old....

jag tycker detta var intressant att läsa ändå och höra vad som händer spelrelaterat, så jag personligen är glad att FZ är som dom är. Vi är inte alla lika =D

Medlem
Skrivet av Natrium:

Vi är inte alla lika =D

Nej exakt. Det är ju precis därför jag försöker bidraga till ett lite.. renare.. eller mer typ.. bästa mänskliga ?... rapportering och dialog här på sajten.... AUZH MEIN BEFAUL!

Oj.. *rättar till håret*


signatur

subterranean homesick alien

Testpilot
Skrivet av NuZ:

Nu är det en himla skillnad på ett efterlängtat spel kommer exklusivt till en plattform flertalet inklusive mig inte klarar av att spela. Testat HTC och äger ett PSVR. Upplevelsemässigt ballt men max i 3,5min innan man kräks och yrar. Dyrt som fan är det också. Att HL Alyx släpps endast till VR är skit och ett svek mot oss som älskar HL. Bara en grej för Valve att sälja hårdvara. Kan tro det är en hämnd för att steamcontroller inte sålde bra. Förhoppningsvis kommer moddar som fixar spelet.

On Topic
Detta är ju makabert. Varför bråka om plattform. Jag har dock turen att äga alla konsoler och även en vettig PC men gammal som man är så uppskattar jag smidigheten i konsol och Xbox står närmast hjärtat pga tjänster och kontrollen. Men spelar nog lika mycket på PS och Switchen också. PC står mest och dammar om inte Farming simulator nerven kliar. Om man älskar spel och gejming så spelar plattformen noll roll

Snacka om att säga emot sig själv. Först skälla på att HL Alyx kommer på VR och sen i samma inlägg "varför bråka om plattform"

VR är ju en plattform i sig och precis som med andra exklusiva spel så är HL Alyx ett sådant. Synd om man inte klarar av det hela.
För min egen del klarar jag inte av att spela på handkontroll så alla konsoller går fetbort. Men jag är glad för spel iallafall och även om jag inte får spela en del vet jag att de utvecklar spelmediat och alla får nytta av populära spel förr eller senare oavsett plattform.

Bra spel inspirerar alla.

Medlem

Tycker nyheten möjligen ska uppdateras med att det hela är en parodi. Fanboyism är helt klart något som totalt ballat ut och gamers verkar tro de har rätt till allt på jorden men i detta fall är det inget mer än en parodi.

https://twitter.com/THEAP99/status/1237749901704024064

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Nej nej nej. Inte headsetet i sig som skapar illamående. Det är som att säga att det är bilens, man kör i, fel att man blir åksjuk. Det är trots allt det som händer för en del i VR. Dom blir helt enkelt åksjuka.

Dessutom om något så är PSVR minst åksjukeframkallande då Sony har 60fps som minimikrav på alla VR spel. Vilket man inte kan garantera på några andra plattformar.

Jag menade inte själva headsetet men det är designat kring att du ska sitta ner med kontrollen i handen.
Visst man kan köpa move kontrollerna och råtta mig om jag har fel men det är sitta eller stå som gäller på PSVR?
Iaf det är det förfarandet som också bidrar till illamående.
Stående med 6DOF roomscale och varsin kontroll i varje hand är lite skonsammare faktiskt. Men med det menat att man inte blir åksjuk då det är en åkomma som måste vänjas bort mer eller mindre.
Men att sitta med en kontroll eller tangentbord och köra VR där man rör sig framåt får tom mig med lite vana att känna lite i magen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Corewin:

Dom blir arga för att värdet på deras konsol minskas när ett tidigare exclusiv spel Playstation kommer till en ny platform.

Det är Spiderman, God of War, Horizon Zero Dawn, Last of Ous och några fler är spel som gör att Playstation har ett bra värde för det har bra spel. När ett spel kan spelas på flera platformar sänks värdet för platformen.

Liknande, men inte exakt samma, är om man blir arg när ens aktier eller fonder tappar värde.

Glädjen när man spelade spelet kommer inte försvinna för det kommer man alltid ha med sig.

Det där köper jag dock inte. Aldrig någonsin har jag suttit vid mitt PS4 och känt "fan vad värdefull denna är för att Spiderman bara finns på PS4". Att bli upprörd över att ett spel släpps, flera år efter release på exklusiv platform, till andra platformar är oerhört märkligt. Känner man att värdet av sin platform påverkas, och att detta överhuvudtaget är en hjärtefråga, då har man konstiga prioriteringar.

Liknelsen med aktier håller jag inte alls med om. Jag köper inte aktier för att spela på dom, jag köper aktier för att tjäna långsiktigt. Det är en investering inför framtiden - det är inte min spelkonsol. Tycker inte ens du jämför äpplen och päron, utan snarare äpplen och guld.

Det är i alla fall vad jag tycker

Medlem
Skrivet av Jallle:

Nu förstår jag inte riktigt. Varför skulle spelet inte bli bättre med högre fps och finare graffe?
Även fast storyn kommer vara densamma bör ju upplevelsen bli klart bättre.
Jag spelade igenom det på gamla ps4an och tyckte det var bedårande. Med en ps4 pro har jag haft för avsikt att dra en new game+ men med en annalkande pc-release kan jag helt klart tänka mig att vänta in den istället.

För att jag helt enkelt inte tyckte att spelet var speciellt bra från början;). Men tycker man det så är det ju självklart att det blir ännu bättre uppiffat.

Medlem

Konstigt att folk tänker på värdet på sin konsol! Tjaaa, typ 3000kr för ps4 om man kollar på prisjakt.

Sen så kan jag tycka, jag som konsument ska ju kunna spela antingen på konsol lr pc. Jag ska ju inte behöva bli tvingad och köpa en konsol för ett enda spel. Helt jälla bannanas.

Medlem

Alla människor är inte helt friska i huvudet o andra sidan... Det är alltid någon som beter sig obalanserat tyvärr.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Jag menade inte själva headsetet men det är designat kring att du ska sitta ner med kontrollen i handen.
Visst man kan köpa move kontrollerna och råtta mig om jag har fel men det är sitta eller stå som gäller på PSVR?
Iaf det är det förfarandet som också bidrar till illamående.
Stående med 6DOF roomscale och varsin kontroll i varje hand är lite skonsammare faktiskt. Men med det menat att man inte blir åksjuk då det är en åkomma som måste vänjas bort mer eller mindre.
Men att sitta med en kontroll eller tangentbord och köra VR där man rör sig framåt får tom mig med lite vana att känna lite i magen.

Skulle absolut inte säga att det är designat för att sitta. Går helt utmärkt att stå också. På samma sätt som att man med andra headsets helt själv får välja om man vill sitta eller stå. Visst är det mindre rörlighet om man står jämfört med till exempel vive, men där kan du heller inte röra dig helt fritt.

Sedan beror det väldigt mycket på spelen också med diverse effekter och dylikt.

Men återigen nej. PSVR ät inte mer åksjukeframkallande än andra headset. Och rörelsefriheten har inte så mycket som du tror att göra med det då jag personligen känner personer som får mer åksjuka av quest än PSVR.

Sedan är handkontroll eller tangentbord verkligen inte rätt styrdon för VR. Och majoriteten av PSVR spelen använder sig av move.

Personligen är jag välsignad med VR-legs. Bara första minuterna när jag testade VR första gången som jag kände lite obehag. Dock kan jag bli åksjuk av för låg fov i pannkake fps. Minns cod:mw2 på 360 gav mig väldiga problem.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

@nils45: Kanske inte ett problem som är specifikt för svenskar utan snarare för de människor som har det så bra att dom står på toppen av Maslows behovspyramid ;p

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pettor:

Tycker nyheten möjligen ska uppdateras med att det hela är en parodi. Fanboyism är helt klart något som totalt ballat ut och gamers verkar tro de har rätt till allt på jorden men i detta fall är det inget mer än en parodi.

https://twitter.com/THEAP99/status/1237749901704024064

Just det inlägget, ja, men överlag har det varit en del som faktiskt hört av sig och blivit sura på riktigt. Värt att tänka på åt båda hållen givetvis.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Älskar folk som fortsätter i denna tråd... orka! Inget bättre för sig i corona tider antar jag... Kan man stänga trådar som inte är aktuella?

Medlem
Skrivet av Pettor:

Tycker nyheten möjligen ska uppdateras med att det hela är en parodi. Fanboyism är helt klart något som totalt ballat ut och gamers verkar tro de har rätt till allt på jorden men i detta fall är det inget mer än en parodi.

https://twitter.com/THEAP99/status/1237749901704024064

Det är ju nästan det som borde vara nyheten, han skrev ifrån ett parodikonto, svarade med andra konton han själv driver och drev på producenten. Men p.g.a. hur folk på twitter är så tror folk att det är sant, om någon beter sig som en uppenbar snöflinga idag så utgår folk ifrån att det är på riktigt, troll har fått så mycket makt :D. Självklart kan det finnas personer som blir upprörda av det här men jag tror att du kan räkna dem på en hand.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns fler.
fanns ju folk som hade en irriterande ton hör på FZ över att PC spelare diskuterade red dead Redemption 2.
Även det obefogade hatet mot VR.
Ja konstigt fenomen som man bara kan skratta åt.
Vad är det att bli arg över att ett spel kommer till fler format?

Ja eller det obefogade "hatet" mot konsol-spelare...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

123
Skriv svar