Blizzard tappar Overwatch-författaren

Robot
Blizzard tappar Overwatch-författaren

Ska inte påverka arbetet med Overwatch 2, säger Blizzard.

#blizzard, #overwatch, #overwatch-2


KoP
Medlem

Behövs det ens en författare till ett spel såsom Overwatch? :'D Kan väl inte existera något större djup i en arena shooter?

Redaktör
Skrivet av KoP:

Behövs det ens en författare till ett spel såsom Overwatch? :'D Kan väl inte existera något större djup i en arena shooter?

De har ju byggt backstory för karaktärerna, t.ex. Tracer och Torbjörn. Ett smart sätt att marknadsföra spelet bredare, och förstås sälja prylar.


signatur
Medlem

Min gissning är att de håller på all lore till overwatch 2. Till exempel så så hade de i början planer på att släppa en serietidning som skulle beskriva bakgrundshistorien, men de slopade den idén. Kanske för att se ville använda storyn på ett annat sätt.

Medlem

Han kanske ska börja på Nintendo? Jag vet att han gillar Nintendo mycket.

Medlem
Skrivet av KoP:

Behövs det ens en författare till ett spel såsom Overwatch? :'D Kan väl inte existera något större djup i en arena shooter?

Släppts flera kortare comics om karaktärerna samt ett flertal kortare animerade filmer. Det och många av de olika voicelines som karaktärerna säger till varandra bidrar till storyn. Sen är ju inte storyn direkt avancerad men det finns där åtminstone.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

Kan inte påstå att jag tycker nån av karaktärerna är speciellt välskrivna eller intressanta, så ingen big deal för min del. Däremot är det ännu ett avhopp från ActivisionBlizzard, vilket inte ser så bra ut.

Skrivet av burkmopp:

Kan inte påstå att jag tycker nån av karaktärerna är speciellt välskrivna eller intressanta, så ingen big deal för min del. Däremot är det ännu ett avhopp från ActivisionBlizzard, vilket inte ser så bra ut.

Deras bakgrundshistorier flashar förbi som hastigast då och då, men det finns nog en stor vikt i att de har ett förflutet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Kan inte påstå att jag tycker nån av karaktärerna är speciellt välskrivna eller intressanta, så ingen big deal för min del. Däremot är det ännu ett avhopp från ActivisionBlizzard, vilket inte ser så bra ut.

Chris Metzen var story-chefen när de flesta karaktärerna formades.

1
Skriv svar