Uppgradera nu eller senare?

phi
Medlem
Uppgradera nu eller senare?

Jag sitter mer eller mindre med fingret på avtryckaren men tänkte kolla med er som säkert har bättre koll först. Hade ni uppgraderat nu eller avvaktat tills 3080-korten kommer och då i syfte att få ett 2080 billigare och hur stor prissänkning kan man räkna med egentligen? Ni kan bortse ifrån hårddisken och minnena (om ni inte har bättre rekommendationer dvs).

Sitter idag på en Ryzen 7 1700 och ett Geforce GTX 1080 och har väl inget jättestort behov av en uppgradering just nu men ni vet hur det är ibland men det där "villhöver".

jbx
Medlem

Skulle vänta på 3080Ti


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Du kanske får ett 2080ti billigare eller ett 3080tibtill samma pris ungefär.
Jag hade väntat det är ju "runt hörnet"

Edit: såg nu vad du redan satt på.
Vad är det som saknas eller vill du bara bränna pengar?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Själv försöker jag så långt som möjligt att aldrig uppgradera i skarven mellan två generationer.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent

Jag skulle absolut vänta och se vad den nya generationen har att erbjuda, speciellt eftersom du redan sitter på ett ganska stabilt kort redan. Du kan alltid överklocka om du vill ha extra prestanda.

phi
Medlem

Okej, jag är övertygad och skiter i uppgraderingen nu innan hösten i alla fall. Avvaktar och ser vad som händer till hösten lagomt till Cyberpunk.

Varför jag var inne på att göra det nu är för att ta de gamla grejerna och samtidigt bygga en dedikerad renderingsburk bl.a. Men det var ingen brådska med det heller.

1
Skriv svar