Hur rengör du dina gamertillbehör?

jbx
Medlem

Antigen spelar jag för lite eller så är jag väldigt ren av mig, mina grejer blir inte smutsiga. Kan även bero på att jag spenderar två månadslöner per år på spelrelaterade grejer så de hinner aldrig bli grisiga..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Jag lägger ner min utrustning i urin från en äldre kossa, urinet från en gammal ko ger bäst rengöringseffekt helt klart. Skulle det ev skvätta lite mjölk under rengöringen så brukar det inte vara något större problem.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Kör förebyggande, tvättar alltid händerna innan jag börjar gibba. Brukar kännas rent och fint länge då


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Letar efter ett lågprofilstangentbord med anledning till att det är enkla att torka av och en massa skit inte hamnar mellan tangenterna, tyvärr har jag bara hittat en vettig och den är någon ful grå (Microsoft Surface Keyboard).

Annars kör jag bara med bara med dammsugare, någon typ av medel som är ok för skärm och kanske drar nån trasa lite varstans. Som värst får jag gå in med en tandpetare då massa skit samlar sig i skarvarna på musen. Kanske dags för någon typ av sprit i dessa dagar.

Jag hade en SteelSeries Shift Gaming Keyboard för flera år sedan som hade en löstagbar knappsats. Det kanske skulle kunna vara något för dig?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Med topz och våtservett.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Musmatta av tyg. Har katt, så brukar rulla av den med sån klädroller emellanåt om jag ska spela något mer "seriöst".

Håller i regel chips och andra smulande saker borta från tangentbordet. Men de två gånger jag lyckats spilla dricka i borden så har jag plockat bort alla tangenter, rengjort under dom med tops och kemisk ren bensin medans knapparna fått gå en runda i diskmaskinen i en gammal besticklåda. 😁
Funkat bägge gångerna.

Skärm och bord oftast fiberduk alternativt vanlig trasa.

Backloggens befriare

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Mitt tangentbord är från 1997, helt klart den äldsta delen av datorn. Skruvar upp den och rengör insidan två gånger om året eller så. Musen kan öppnas ibland den med.

Annat, som PS4-kontrollen osv, torkar jag av med en fuktig trasa då och då, inget speciellt märkvärdigt.

Spelar heller inte med flottiga händer och käkar chips osv när jag spelar. Och tvättar ofta händerna så när jag spelar så har jag oftast rena händer.

Medlem

Har G513 tangentbord och måste säga att det är väldigt enkelt att rengöra. Att inte ha tangenterna nedsänkta underlättar enormt, är mestadels bara att blåsa med tryckluft.
Planerar att gå tillbaka till Cherry baserat i framtiden dock, så blir något som har liknande design.

Resten av grejerna blåser jag med tryckluft och har en liten dammvippa till det lösa, sen blir det trasa eller fiberduk därefter.

12
Skriv svar