E3 inställt, så Nintendo funderar på nya sätt att nå fansen

Robot
E3 inställt, så Nintendo funderar på nya sätt att nå fansen

Nintendo siktar på större "flexibilitet".

#corona, #e3, #nintendo


Medlem

Har hört att "internet" är en grej...

Medlem

Brukar dom inte köra Nintendo Direct, eller är det nåt annat?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ja vad är skillnaden, de var väl ändå inte med på E3...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja vad är skillnaden, de var väl ändå inte med på E3...

Jo. Det där är ett missförstånd. De hade inte egen presskonferens. Den är ersatt med en förinspelad Nintendo Direct sedan några år tillbaka. Däremot har de alltid varit närvarande vid E3. Deras spel har varit spelbara, de har knytit värdefulla personliga kontakter med mera.

Nintendo uttalar sig för egen del samt för de som besökt mässan. Inte för oss som följt den på distans hela tiden.

Avstängd

Jag har ett simpelt tips som användes flitigt på 1990-talet: DEMOS.

Ponera att DEMOS kan laddas hem gratis i Nintendo eShop.

Förvisso sker detta redan men DEMOS är aldrig fel. Det är det närmsta man kommer till att "klämma på varorna". Sedan om det görs hemma eller på en mässa är väldigt sak samma, imho.

Skrivet av AplAy:

Jag har ett simpelt tips som användes flitigt på 1990-talet: DEMOS.

Ponera att DEMOS kan laddas hem gratis i Nintendo eShop.

Förvisso sker detta redan men DEMOS är aldrig fel. Det är det närmsta man kommer till att "klämma på varorna". Sedan om det görs hemma eller på en mässa är väldigt sak samma, imho.

Tja, med tanke på att Nintendo använder detta koncept frekvent i sin digitala butik... Det är kanske andra aktörer du vänder dig till?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av hannes.theorell:

Tja, med tanke på att Nintendo använder detta koncept frekvent i sin digitala butik... Det är kanske andra aktörer du vänder dig till?

Jovars, vad jag menade var att jag förstår inte vad Nintendo mer kan göra än att köra Directs och erbjuda Demos för att visa upp nya spel. Att just undvika den sociala/fysiska kontakten är A och O just nu.

Både demos och Directs kräver internet. Möjligen att de kör någon förberedd FAQ där de valt ut inskickade frågor i förväg. Den sociala nätbaserade interaktionen kan jag se som något "plus i kanten".

Medlem
Skrivet av AplAy:

Jovars, vad jag menade var att jag förstår inte vad Nintendo mer kan göra än att köra Directs och erbjuda Demos för att visa upp nya spel. Att just undvika den sociala/fysiska kontakten är A och O just nu.

Både demos och Directs kräver internet. Möjligen att de kör någon förberedd FAQ där de valt ut inskickade frågor i förväg. Den sociala nätbaserade interaktionen kan jag se som något "plus i kanten".

Nu gillar jag inte att streama spel P.G.A. kvalitén, men det skulle vara väldigt häftigt om T.Ex. Nintendo och kanske Google gick ihop för att ge möjlighet till att streama demos till webbläsare M.M. under en begränsad period.
Jag tror inte att platformarna tar skada av att testversioner finns tillgängliga utan att man äger konsol/tjänsten för att spela där rättigheterna för hela spelet finns.
Anledningen till att det skulle vara en begränsad period är då för att det kostar en del att erbjuda streaming.
Sen så kan dom ha kösystem och begränsad speltid T.Ex. för att spara på serverkapaciteten.
Vill dom snåla lite så kan dom ju göra som Blizzard och sälja digitala biljetter som ger fördelar.

Kontot avslutas

Det jag kan tänka mig:

Förutom att visa Nintendo Direct och låta spelarna få spela demos kan man ju ha olika chattar tillgängliga under den veckan när E3 skulle ha varit där man också kan få ställa frågor.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja vad är skillnaden, de var väl ändå inte med på E3...

Nintendo har alltid varit på E3. Dock har de inte haft presskonferens på många år. Istället kör de på digial event som kallas Nintendo Direct.

1
Skriv svar