Hur ser din fristad från corona ut?

Redaktör
Hur ser din fristad från corona ut?

Det pratas just nu om att stänga gymnasieskolor för att dämpa coronaspridningen. Många är redan hemma, och fler lär det bli. Jag jobbar hemifrån sedan förra veckan, och mitt lilla hemmakontor utgår från soffan. Nedan en bild på hur det ser ut.

Hur ser det ut där du tänker fördriva tiden vid eventuell coronaevakuering? Visa med bild!


signatur
Medlem

Du måste greja en större tv tompa. Vad är det? Typ 40"?


signatur

"High life on low budget"

Redaktör
Skrivet av bent toe:

Du måste greja en större tv tompa. Vad är det? Typ 40"?

55 tum. Bredbildskamera - förstorar det som är nära, krymper det längre bort.

Men visst, Swisha mig 25 lakan så köper jag en 65-tummare.


signatur
Medlem

Nu verkar det som att skolor och förskolor kommer att stängas inom en inte alltför avlägsen framtid. Då blir det till att vabba (eller vad man nu ska ansöka om för ersättning) så det står härliga till, då vi har tre barn i förskoleålder. I grå packade jag in barnen i bilen och åkte ut i skogen med dem. Solen sken, en citronfjäril och några nyckelpigor tittade fram. Det var skönt mitt i allt stök.

Medlem

9 flyttkartonger serietidningar har väntat på denna tid.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Är det en mus för gaming och en för arbete?

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

9 flyttkartonger serietidningar har väntat på denna tid.

Bild!

Skrivet av Kyrre:

Är det en mus för gaming och en för arbete?

Ähum. Ja, nåt sånt.


signatur
jbx
Medlem

Går det att lägga till en bild via mobilen här?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Ambassadör
League of Legends

Hämtade hem datorn under förmiddagen (den halvcensurerade i vänstra hörnet). Är ganska nöjd med platsen. Dock har produktiviteten redan blivit sämre.

Medlem

Bor och pluggar i en liten by i Tyskland. Skolan stängde härom dagen och i åtminstone 4v framöver. Vill inte riskera att resa hem då jag och familjen kan bli fast där om Tyskland stänger (alla)gränser. Men det är inte så illa som det låter. Sitter med skolböckerna i solen och ser på när alla byns invånare hamstrar toapapper.
Ska försöka få till några timmar Wow classic / Rocket League ikväll om lillgrabben är på humör. Har även fått upp ögonen för nya Doom efter att ha sett Noclips dokumentär. Kanske blir ett köp senare i veckan

Edit: Såg precis att Calle släpper en recension senare idag. Om han ger det minst 4/5 så är jag såld.

Redaktör
Skrivet av jbx:

Går det att lägga till en bild via mobilen här?

Vi har ingen bildsparning på FZ, men du kan lägga den hos t.ex. Imgur och länka den. Ta url:en (klicka bilden så du får länken med .jpg eller annat bildformat i slutet, annars går det inte) och lägg i innanför [img]-taggen bara.


signatur
Medlem
simpelt men effektivt, dags för större skärm :)

anledningen till att skärmen står så "nära" är att jag sitter kraftigt bakåtlutad när jag lirar, och har gamla klena brillor som gör att jag inte kan ha den alltför långt bort. plus att det ju bara är en vek liten 27tummare


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det pratas just nu om att stänga gymnasieskolor för att dämpa coronaspridningen. Många är redan hemma, och fler lär det bli. Jag jobbar hemifrån sedan förra veckan, och mitt lilla hemmakontor utgår från soffan. Nedan en bild på hur det ser ut.

Hur ser det ut där du tänker fördriva tiden vid eventuell coronaevakuering? Visa med bild!

https://cdn.fz.se/artikel/fil/1420301?key=fc47f4f35f2c9b00ae4...

Tintin på väggen. Favoritseriefigur från barndomen


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

jbx
Medlem

Karantän-mys med Two Point Hospital

Edit:


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Jag trodde du var miljonär Tomas.

Redaktör
Skrivet av jbx:

Misslyckas gång på gång att ladda upp bilder här.
Skriver [img]https://www.bild .se[ /img]
Fast utan mellanslag men det blir ingen bild, bara en ikon med en bild på, någon som vet vad jag gör för fel?

Nå väl länkar till bilden på hur jag karantän-myser!

https://imgur.com/gallery/MPMfnBo

Edit:

https://i.imgur.com/GsfowTN.jpg

Du behöver lägga in en länk som slutar med bildformatet (.jpg). Du får den genom att klicka upp bilden i fullskärmsläge på Imgur och sen kopiera länken. Jag fixade.


signatur
Redaktör
Skrivet av Ariath:

Tintin på väggen. Favoritseriefigur från barndomen

Fantastiskt snyggt tecknad. Jag har indoktrinerat sonen också.

Skrivet av Nilos:

Jag trodde du var miljonär Tomas.

Inte sen Italien skrotade liran som valuta...


signatur
Medlem

Jobbar hemifrån. Andra sidan rummet har jag en LG 65" C9 med tillhörande PS4 Pro. Jag har det större än Tomas skärmmässigt!


signatur

I'm like you, I have no name.

Redaktör
Skrivet av Dohman:

https://i.imgur.com/tOaTB3q.jpg

Jobbar hemifrån. Andra sidan rummet har jag en LG 65" C9 med tillhörande PS4 Pro. Jag har det större än Tomas skärmmässigt!

Ett jävla sätt är vad det är!

Jag har C8:an, fenomenalt nöjd. Trots dvärgstorleken.


signatur
Skribent

Här är min lilla hörna. Flyttade nyligen till en pytteliten lägenhet med liten TV, så det kändes smidigast att koppla min PS4 Pro till datorskärmen.

Medlem

Redaktör

Du, erkänn att det spelas en del på arbetsitid i den hörnan. Avsevärd mysfaktor på den där fällen, förresten.


signatur
jbx
Medlem

Snygg bakgrund, kan du länka till den?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Vart precis klar med min COVID-19 sanering, en tangent i taget. Torkat och klart, nu ska det bara pusslas ihop.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Du, erkänn att det spelas en del på arbetsitid i den hörnan. Avsevärd mysfaktor på den där fällen, förresten.

Sålänge det går att köra i Windowed mode så är det lugnt tackar! ja den är mysig och varm.

Skrivet av jbx:

Snygg bakgrund, kan du länka till den?

Jag använder programmet Wallpaper Engine, finns på Steam. Rekommenderas starkt. Det finns massor av snygga levande bakgrunder man kan bläddra bland på workshop. Allt ifrån landskap till spelteman, abstrakt osv.

jbx
Medlem

@Kyrre: Thx, ska genast testa!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

1
Skriv svar