Strider i The Old Republic förklarade

Robot
Medlem
Strider i The Old Republic förklarade

Som i filmerna... filmerna... filmerna... filmerna... filmerna... filmerna... filmerna...


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jo det lät ju verkligen väldigt innovativt.... herregud finns det nån som köper skitsnacket?

Medlem

Mycket stora ord men ingen direkt förklaring av hur combat'en kommer fungera.
Jag är dessutom less på att höra utvecklare prata om något helt trivialt och vardagligt inom spelindustrin som om det vore värsta grejen som de just kommit på...

Medlem

Ser verkligen ut som ett budget spel. Alltså.. har man spelat World of Warcraft så finns det inget annat som slår det. Många andra i samma speltyp cirka så är det dåliga animationer eller många begränsningar jämfört med Wow och så vidare. Man känner att det är något som fattas hela tiden dvs. =D Men det är väl vad ja tkr så.

Medlem

Striderna ser ganska stela ut men det kanske är mycket roligare då man väll spelar spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Tyckte då inte att striderna var särskilt snygga...

Medlem

Tycker det ser riktigt nice ut!

Inaktiv

De har ju en del tid på sig att göra spelet klart också, det kommer nog bli bra tillslut är ju trots allt bioware som utvecklar det!

Medlem

Tycker fortfarande det är så JÄVLA LÖJLIGT när man ser snubbar med lasersvärd som står och slår på varandra utan att något händer. Liksom jaha?

Inaktiv

Ser väl hyfsat intressant ut. Kanske kan bli ett bra MMO o inte bara ännu ett dussinspel där man spelar någon myra som behöver en halv armé för att kunna göra något.

Inaktiv

Ser ganska charmigt ut, men de förklarar ju som sagt ingenting om hur deras combat - som ska vara så ny och olik tidigare mmos - faktiskt kommer att gå till.

Medlem

Mycket ord, lite verkstad. Och man fick ju inte ut ett ruttet öre av filmen, mer än att det var extremt låg fps satt ögonen nästan började blö.

Medlem

Ser ganksa crap ut :/


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Köper inte hypen. Tyvärr.

Är inte så sugen på Old Republic längre. Får se vad kritikerna säger efter release.

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Tycker fortfarande det är så JÄVLA LÖJLIGT när man ser snubbar med lasersvärd som står och slår på varandra utan att något händer. Liksom jaha?

Lika löjligt som i andra mmos, bankar på nån med en stor yxa utan att något händer?

Hade inte blivit mycket till spel om man kunde döda allt med ett slag..

Medlem

Kommer bli så skiiiit, fucking BioWare, kör KotOR 3 istället.

Medlem

Såg ju lite bättre ut. Men inte riktigt lika bra som dem påstår. :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Kan blir riktigt bra, kan bli kasst och tråkigt...
Förklarade blir striderna knappast, snarare vad utvecklarna tänkte på när de gjorde spelsystemen, vilket inte säger ett dugg om systemet ifråga...

Medlem

Tycker det ser bra ut

Medlem

Mmmm, måste skaffa popcorn och fortsätta läsa. Härligt kul!

Medlem

Snacka kan man...

Medlem

tror det blir skiiiiiiiit bra, längtar :D:D pew pew pew , wrom wrooooom tsssssgg (försöker imitera lightsaber ljud, funkar det?)


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av Preath:

Ser verkligen ut som ett budget spel. Alltså.. har man spelat World of Warcraft så finns det inget annat som slår det. Många andra i samma speltyp cirka så är det dåliga animationer eller många begränsningar jämfört med Wow och så vidare. Man känner att det är något som fattas hela tiden dvs. =D Men det är väl vad ja tkr så.

Alltså du kan ärligt inte tycka wow är snyggt, Det är det mest budget liknande spelet som körs på en otroligt o-optimerad grafikmotor.

Aja hoppas fortfarande att det blir mer som swg.

Medlem

Alla spel är ju i grund och botten ett scenario där man ställs för val hela tiden, sedan trycker man på en knapp, rör musen eller en kombination av dessa. Resultatet är att något händer och man blir antingen belönad (t.ex. får in ett saftigt headshot) eller bestraffad (t.ex. man förlorar liv eller tid). Inte helt olikt de experiment som utförs på djur. Skillnaden är väl att vi som något högre stående tror oss kunna få ut mer nöje ur detta. Visst är det en utmaning att bli "bättre" på spel och det kan vara riktigt roligt att spela tillsammans med andra, men glöm inte bort att det du egentligen gör är att reagera på belöningar/bestraffningar.

Nåväl, tycker iallafall att stridandet ser lite tveksamt ut i filmen - stelt och styltigt. Hoppas det blir mera liv och rörelse när spelet släpps.


signatur

In war, truth is the first casualty

NIB
Medlem

Kiddyfierat. När det fastnar en granat på bröstet och den exploderar, då ska det f-n spruta blod och kroppsdelar. Men ok, det är inte The Witcher.
Dock så håller jag med om snubben som sa att det ska inte behövas mer än en träff med ett lasersvärd. Helloo, det man träffar förångas? Slår man nån på armen, ja då ska armen ramla av. Slår man nån genom midjan, ja då ska det ligga en fiende i två delar på marken. Funkar utan blod.

Medlem
Medlem

Det verkar som om dom misslyckats med en av huvudaspekterna i Star Wars: en träff = död eller svårt sårad. Alltså borde karaktären undvika alla attacker tills det är dags att dö. Högre level = kan undvika stryk längre.
En jedi t ex borde vid högre level kunna avvärja eld från fler och fler blasters, men det skulle alltid finnas en maxgräns då inte ens en Master pallar trycket och blir nedskjuten. En skicklig skytt som skulle kunna "lura" en jedi och skjuta ned jedin snabbare, det såg vi i "Clone Wars" filmen när Jango Fett enkelt mejade ner en jedi som anföll, Jango använde bara en enkel blaster.
Nää, jag är skeptiskt till att det här spelet skulle vara annorlunda än alla andra.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av NIB:

Kiddyfierat. När det fastnar en granat på bröstet och den exploderar, då ska det f-n spruta blod och kroppsdelar. Men ok, det är inte The Witcher.
Dock så håller jag med om snubben som sa att det ska inte behövas mer än en träff med ett lasersvärd. Helloo, det man träffar förångas? Slår man nån på armen, ja då ska armen ramla av. Slår man nån genom midjan, ja då ska det ligga en fiende i två delar på marken. Funkar utan blod.

Det är ett SPEL


signatur

FUBAR

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Det verkar som om dom misslyckats med en av huvudaspekterna i Star Wars: en träff = död eller svårt sårad. Alltså borde karaktären undvika alla attacker tills det är dags att dö. Högre level = kan undvika stryk längre.
En jedi t ex borde vid högre level kunna avvärja eld från fler och fler blasters, men det skulle alltid finnas en maxgräns då inte ens en Master pallar trycket och blir nedskjuten. En skicklig skytt som skulle kunna "lura" en jedi och skjuta ned jedin snabbare, det såg vi i "Clone Wars" filmen när Jango Fett enkelt mejade ner en jedi som anföll, Jango använde bara en enkel blaster.
Nää, jag är skeptiskt till att det här spelet skulle vara annorlunda än alla andra.

Word på det.

12
Skriv svar