(PC) Mayhem Masters - fest i soffan för upp till 8 spelare

(PC) Mayhem Masters - fest i soffan för upp till 8 spelare

Den 27e Mars släpper jag och min hustru vårt första spel på Steam: Mayhem Masters.

Mayhem Masters är en arenasprängare i stil med bomberman som spelas lokalt upp till 8 spelare. Vi har designat spelet för att gynna taktiskt tänkande och skicklighet. Samla på er uppgraderingar, använd bomber och sekundära vapen för att förinta era kompisar och bli siste man på banan.

Spela på ditt sätt: Vinn genom att överleva längst eller samla kills. Spela alla mot alla eller i lag. Ändra arenans färg och form och såklart kan du bestämma vilka uppgraderingar som finns med. Vi har också designat 15 färgglada karaktärer att välja mellan.

När vi tittar på spelmekanik har vi designat alltifrån sättet spelare och explosioner rör sig till hur uppgraderingarna funkar för att belöna taktik och skicklighet. Du ska vinna för att du var bäst, inte för att du hade tur (men det förhindrar såklart inte att du blir kallad turunge av dina motstångade). Exempel på detta är våra sekundära vapen, som till exempel kraften att bygga egna block, knuffa block eller placera fejk-uppgraderingar. Dessa kan hittas bland andra uppgraderingar men du kan bara hålla en gången, så allteftersom matchen pågår kan du behöver byta vapen för att anpassa dig efter dina motståndare. Detta ger också ett ökat djup när man spelar i lag, då man tillsammans kan utöva strategier som man inte kan göra ensam, till exempel kan en spelare bygga block och den andra spelaren knuffa iväg dem mot fienden.

I rundorna kan man samla på sig guldpengar. Dessa kan användas i en butik mellan rundorna där spelarna kan köpa uppgraderingar inför nästa runda, vilket ger nya förutsättningar och möjligheter till att kontra andra spelares inköp.

Den 27e Mars släpper vi som sagt till Steam till priset av 15$ (dryga 130kr) och med Steam Remote Play kan du spela tillsammans med dina Steam-kompisar utan att de själva behöver äga spelet vilket ger extra bra valuta för pengarna. Som studio är vi måna om att behandla kunder rätt. Våra spel innehåller inga mikrotransaktioner, DRM eller annat trams. Så ta tag i era polare, koppla upp några kontroller och ha kul i karantän!

Till sist vill vi tacka alla som läst såhär långt och tar gärna emot frågor eller feedback. Vi är ett tvåmannalag från Uppsala utan publicerare eller ingångar till stora spelmedier, vi vill nå ut direkt till spelare som er själva, så allt engagemang uppskattas

Skägg.
10 Chambers

Man ska aldrig underskatta soff-coop! Kanske i dessa tider, men sen så.


signatur
Skribent

Ser ju riktigt trevligt ut. Om man bara kunde övertyga frugan om att börja spela datorspel.

Medlem

Blir alltid kallad "turunge" av ryssarna


signatur

Burn in the light.

@Jonny Myrén: "Get your wife to play video games Simulator" - The Dark Souls of simulator games?

Skämt åsido, det finns vissa människor som helt enkelt inte är ämnade till denna sysselsättning. När vi betatestade hade vi en kompis som hade väldigt svårt för typ "Push A to join". För något mer spelvana personer än så är Mayhem Masters ganska lätt att ta till sig, använder regelbundet två, max fyra knappar, så har funkat bra för folk som t.ex. är vana med mobilspel men inte så mycket PC eller konsol.

Medlem

Ser toppen kul ut! Klart köp! På något sätt måste jag och frugan bestämma vem som ska göra disken, detta löser de problemet

Idag har vi lanserat vårt spel! Känns sjukt spännande och en del av mig vill bara sitta och vänta på att Steam ska uppdatera sin statistik. Å andra sidan har vi jobbat dag och natt utan helg den senaste månaden så jag skulle inte ha nåt emot en dagslång tupplur.

Inför lanseringen har vi såklart en ny häftig trailer att visa:

1
Skriv svar