Medlem
Pokemon

Tjena! Pokémon suget har blivit stort igen. Installerade Pokémon Go men känner att jag behöver något mer också. Till er som har lirat Pokémon Sword & Shield, är det bra? Har ingen Switch men blir nästan så sugen att jag vill springa iväg och köpa en Switch Lite + Pokémon

Tycker främst om Pokémonen från Kanto och Johto. Nostalgi osv vilket spel är bäst för det? antar att det är de gamla klassiska gameboy spelen men vill helst ha något med lite bättre grafik. Finns det?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kyrre:

Tjena! Pokémon suget har blivit stort igen. Installerade Pokémon Go men känner att jag behöver något mer också. Till er som har lirat Pokémon Sword & Shield, är det bra? Har ingen Switch men blir nästan så sugen att jag vill springa iväg och köpa en Switch Lite + Pokémon

Tycker främst om Pokémonen från Kanto och Johto. Nostalgi osv vilket spel är bäst för det? antar att det är de gamla klassiska gameboy spelen men vill helst ha något med lite bättre grafik. Finns det?

Pokemon Sword och Shield. Wow.

Jag tycker personligen de är ganska kassa spel. Just för att världen man utforskar är platt och ointressant. Det är inte samma sak som i många av de äldre spelen där det finns lite mer att utforska. De gamla spelen är också linjära, men det finns ändå mycket att hitta och utforska. Sw/Sh försöker också med en story om två legendariska hundpokemon som aldrig tar fart eller lyckas med något vettigt heller, trotts att man spenderar en del tid där.

Gameplay-mässigt kan det vara en av de bättre i serien. Striderna är rätt så snabba och alla Pokemon i ditt party får erfarenhetspoäng (Vilket kan göra spelet för enkelt om du skulle grinda). Wild Area är trevligt en liten stund men blir snabbt tradigt - samma gäller raids som inte kräver någon strategi alls tyvärr.

Är man dock lite mer casual och bara vill springa igenom, slåss mot gymledare och fånga lite monster så fungerar det, men det blir tråkigt fort och det finns knappt någon utmaning.

Vill man spela några av de gamla spelen i en ny variant skulle jag rekommendera HeartGold och SoulSilver till DS. De är remakes till Gen 2-spelen Gold och Silver, och anses vara de bästa spelen i hela serien.

Min rekommendation skulle vara att du kollar in Temtem. Mycket roligare spel, samt att det är ett "mmo" med quests och end-game stuff att göra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Skulle också kunna rekommendera Pikachu och Eevee-spelen till Switch över Sword och Shield. Man slåss inte mot vila Pokemon (fångar dem som Pokemon Go), men mot gymledare och tränare är allt som vanligt. De är remakes på original-spelen (Kanto) så det kanske du skulle gilla.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skulle också kunna rekommendera Pikachu och Eevee-spelen till Switch över Sword och Shield. Man slåss inte mot vila Pokemon (fångar dem som Pokemon Go), men mot gymledare och tränare är allt som vanligt. De är remakes på original-spelen (Kanto) så det kanske du skulle gilla.

Tack för svaren! Hittade precis gameplay videos på just Pikachu och Evee-spelen och det ser precis ut som något jag söker. Det får det bli

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kyrre:

Tack för svaren! Hittade precis gameplay videos på just Pikachu och Evee-spelen och det ser precis ut som något jag söker. Det får det bli

Kul! Du får jätte gärna göra en medlemsrecension när du är klar


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar