Half-Life: Alyx släppt – FZ streamar i kväll

Robot
Half-Life: Alyx släppt – FZ streamar i kväll

Vi kör från början – följ med!

#half-life-alyx, #steam, #valve


Medlem

Verkar lagga mycket för vissa som streamar.

Medlem

Går det köra spelet med htc vive? Eller behöver man special kontrollerna?


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

spännande


signatur

//monster

Inaktiv
Skrivet av rmpyro:

Går det köra spelet med htc vive? Eller behöver man special kontrollerna?

Det ska gå att spela med htc vive. Jag har själv dessa och ska börja spela nu. Säger till om det är problem

Quake-konnässsör

Woop woop för stream

Väck inte barnen bara!

Medlem

När blir det recension?

Medlem

Fan va kul med så mycket streams nuförtiden. många tummar upp

Frilansare
Skrivet av Arcadia:

När blir det recension?

Detta blir Tomas första steg i Alyx, så räkna med recension senare i veckan.

Medlem

Funkar utan problem med ett Rift cv1 och ett gammalt 1070, inte kommit så långt än men av det jag sett är det riktigt bra!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Detta blir Tomas första steg i Alyx, så räkna med recension senare i veckan.

Synd att inte snålisarna på Valve skickat koder till er i förväg.

Medlem

Vilket spel!
Måste tyvärr avbryta för arbete strax får fortsätta imorgon


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Funkar det bra att spela detta sittandes eller stående på en plats? Har inte mycket yta att röra mig på omkring min dator nämligen..


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Funkar det bra att spela detta sittandes eller stående på en plats? Har inte mycket yta att röra mig på omkring min dator nämligen..

Man ska kunna spela det sittandes, 99% säker på att det fanns 4 olika 'röra sig i spelet alternativ'

Frilansare

@Arcadia:
Håller med. Men vi fick en Index i alla fall!

Medlem

Någon som provat med Quest? Via linkkabel eller Virtual Desktop?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Sjukt coolt med valve index. Måste tyvärr jobba nu men det man hann med är heeeeelt galet. Älskar det.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Man ska kunna spela det sittandes, 99% säker på att det fanns 4 olika 'röra sig i spelet alternativ'

Tack för svar! Det uppskattas


signatur
Medlem

Jag har bara lirat ett par timmar eller så men jag är otroligt imponerad.
Av nån anledning trodde jag att det skulle vara som alla andra "VR tech demos" men icke.
Man ÄR verkligen inne i Half life världen med en detaljrikedom som är helt galen. Är hela spelet så här bra och detaljerat så har Valve lyckats igen.
Enda smolken i bägaren är att jag blir lite illamående efter ett tag men det händer i alla spel jag använder smooth locomotion i.
Jag är lite "blown away" just nu så man får se vad man tycker när man lugnat sig lite

Inaktiv

Var inte så roligt att titta när folk streamar det iaf. Såg inte något speciellt ut.
Antar att det är en sån grej som måste upplevas personligen.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Någon som provat med Quest? Via linkkabel eller Virtual Desktop?

Ska prova det ikväll eller imorgon beroende på när spelet laddat klart för mig. Tänkte köra linkkabel då streaming med Virtual Desktop som jag bland annat testat med Boneworks, var lite för laggigt och inte användbart i annat förutom filmtittande.

Medlem

Bara spelat en timme här, men vilken kvalité alltså. Närvarokänslan är otroligt bra.

Måste uppenbarligen göra mindre viktiga saker nu som "laga mat till barnen" och annat värdsligt. Jag får återvända till City 17 senare

Önskar jag hade liite mer golvyta bara.

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Ska prova det ikväll eller imorgon beroende på när spelet laddat klart för mig. Tänkte köra linkkabel då streaming med Virtual Desktop som jag bland annat testat med Boneworks, var lite för laggigt och inte användbart i annat förutom filmtittande.

Oh! Återkom gärna med hur det funkar!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Ska prova det ikväll eller imorgon beroende på när spelet laddat klart för mig. Tänkte köra linkkabel då streaming med Virtual Desktop som jag bland annat testat med Boneworks, var lite för laggigt och inte användbart i annat förutom filmtittande.

Testa en av de nyare versionerna om du inte gjort det, lagget är kraftigt förbättrat i senare versioner av VD

Medlem

Vad är bästa alternativet för att få det här spelat? Är det Oculus Quest? Måste jag fortfarande ha en monster dator?

Medlem
Skrivet av Haddock:

Vad är bästa alternativet för att få det här spelat? Är det Oculus Quest? Måste jag fortfarande ha en monster dator?

Bästa alternativet är väl Valve Index. Du kanske menade billigaste?

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Någon som provat med Quest? Via linkkabel eller Virtual Desktop?

Jag kör med Link, det funkar riktigt bra!

Medlem

Testade lite snabbt sittande då jag riggat för racing men JÖSSES vilket spel! Snacka om att ta VR ett steg eller 12 i rätt riktning,

Medlem

Hittills har jag inte sett någonting från Alyx som säger att spelet inte hade varit bättre som ett vanligt fps. VR ser ut att vara en malplacerad eftertanke.

Medlem

EA - It's in the game
Valve - Remember, it's only a game!

123
Skriv svar