Mobilspelstips...

Medlem
Mobilspelstips...

Ja, jag vet.
Mobilspel är i princip skräp och idiot spel.
I alla fall de flesta.
Men jag vill ändå ha tips om det finns några bra "riktiga" spel till Android telefoner.

Det enda som jag vet om är Star wars: kotor.
kostade ju en hundralapp men det tyckte jag att de va värda för att spela igenom det igen för femtioelfte gången.
Saken är den att jag är en tvåbarnsfar och kan behöva döda lite tid då och då. Vill gärna ha nått med story som går att pausa när ungarna skriker.

Är det nån som har några tips? Inga gratisspel och sånt där, utan spel med början och slut.

Releasehästryttare
Medlem

Telltale's spel, t.ex. The Walking Dead
Life is Strange
Small World 2 är ett bra brädspel, om du har en stor skärm (typ phablet), annars blir det plottrigt. Kanske inte den typ av början/slut du tänker dig, dock.

Medlem

Det enda vettiga Androidspelet jag har är PS1/PSP-spelet Final Fantasy Tactics: The War of the Lions, som är helt fantastiskt bra. Utan tvekan det FF-spel som har bäst story, med turbaserade strider så det är aldrig någon brådska.

Favoritmobilspelet är dock fortfarande 16 år gamla The Elder Scrolls Travels: Shadowkey, men det är till Nokia N-Gage.

Medlem

Baldurs Gate 1+2, Planescape Torment. Oklart hur dessa fungerar på telefon men på platta så fungerar de prima.

Medlem

Jag förstår idén med kontroll men det funkar inte med barn.
Två anledningar. Dels att jag inte kommer ha med den hela tiden och dels för att om jag tar fram en kontroll så har jag genast barn som vill vara med.

Skrivet av grimpe:

Telltale's spel, t.ex. The Walking Dead
Life is Strange
Small World 2 är ett bra brädspel, om du har en stor skärm (typ phablet), annars blir det plottrigt. Kanske inte den typ av början/slut du tänker dig, dock.

Life is strange och before the storm har jag ganska nyss spelat igenom på xbox, och tyvärr inte så mycket replay value.
Fantastiska spel i alla fall! Rekommenderas starkt!
Brädspel är inte riktigt det som jag är ute efter, och det spelar jag ändå en gång i veckan "irl".
Telltale ska jag kolla upp samt sandship och framför allt baldurs gate.
bra tips, keep em comming!

Medlem

Gwent! släpptes idag till Android, har funnits till iOS ett tag.

https://www.youtube.com/watch?v=THbvScEodSE


signatur

Snusar till varje pris!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Legendariska Star Wars: Knights of the Old Republic finns både till Android och Apple-enheter sen ett par år tillbaka!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Backloggens befriare

Chrono Trigger och en drös Final Fantasy-spel finns ju.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Vet att det finns NES och SNES emulatorer som är helt funkis som går att ladda hem till Android, kommer dock inte ihåg vad någon heter

Testpilot

Castlevania Symphony of the Night finns till mobiler numera.

Det kanske inte riktigt är vad du är ute efter, men något jag spelar när dottern har somnat i bärselen eller äldre sonen har ipad-tid är Kingdom Rush! Men då gäller det såklart att du har något för Tower Defence.


signatur

Minecraft | Legend of Zelda | www.eurocon2011.se

Skribent

Final Fantasy XV till mobiler är faktiskt oförskämt bra.

Medlem
AFK arena

AFK arena är ett väldigt bra spel har inte spelat något annat än det sen jag laddade ner det

Gnällkuk

80 Days (Jorden runt på 80 dagar), Catan (Settlers of Catan), Elder Sign, Knights of Pen and Paper är väl några som jag kommer på så här på rak arm. De äldre spelen från Kairosoft är kul om man gillar managementspel, tyvärr har de gått från att du köper spelet och stänger av ads till att enbart vara f2p och spel som blir rejält trista om man inte degar upp.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Final fantasy kan ju vara bra, för nån annan än mig. Inte så förtjust i jrpg. Men smaken är som....
Ska nog testa castlevania i alla fall. Hoppas man kan spara lite när som bara.
Kanske skulle dra ner nån nes emulator och spela gamla Turtles, kid icarus eller liknande.
Men vill helst bara ha nått som man kan bry sig om ett tag och sedan gå vidare till nästa.

Gissar att det är fler som tänker som jag, och vill spela några en kvart här och där när man ska döda lite tid med något som ändå känns meningsfullt.

phi
Medlem

Stardew Valley går varmt på mobilen under arbetstid här.

Perfekt spel i 10-15 minuters sessioner.

1
Skriv svar