Recension - Doom Eternal

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Betyg är en extremt snabb summering av vad recensenten tycker. Vi har kört det från start och vi kommer inte sluta med det, eftersom väldigt många uppskattar en snabb, tydlig siffra som summerar läget. Jag ser inte värdet i att söka något unikt eller eget där - poängen är ju att det ska vara snabbt och tydligt. Och jag håller verkligen inte med om att kommentarsfältet "fylls av folk som är trötta" på oss: alla storspel leder till debatt, där vissa håller med och andra inte.

Vi gör inte "clickbait", varken nu eller förr. Däremot är det fler som kommenterar och diskuterar numera, och mer tyck kan leda till fler motsättningar - kanske det du reagerar på. Sen uppmanar vi ju aktivt folk att snacka, t.ex. med grejer som "Diskutera - lutar du åt PS5 eller Xbox Series X?". Men kallar man det "clickbait" kan man ju lika gärna be oss lägga ner forumet helt - det är folk som pratar om sina spelintressen utifrån stekhet ny info om de nya spelmaskinerna.

Problemet är att siffrorna inte betyder något. Ni kan fortfarande ha ett liknande system som ger läsarna vettigare information. Att folk stirrar sig blinda på siffrorna är ett tydligt exempel på att folk inte orkar läsa era artiklar, vet inte hur många gånger man har sett er sätta en siffra och sen vara tvugna att hoppa in i kommenterarerna för att försvara er när man klart och tydligt kan förstå det om man läser det, men ni kanske tycker det är bra? Siffror utan text är meningslöst, kollar man bara "snabbt" på siffrorna så betyder de ingenting. Plus att ert system är dåligt p.g.a. upplägget, ni har 5 steg där 4 av dem är bra eller tillräckligt bra för de som verkligen vill, ni har inget mellansteg vilket ni alltid måste förklara varenda gång en 3:a delas ut. Ett bra exempel på hur man kan göra är era syskon på SweClockers. De har i princip samma system som er men har tagit bort siffrorna och låter istället plus/minus, fördelar/nackdelar och sedan en rekommendation tala för sig själv.

För spel hade det inte varit svårt, en tydlig plus och minus sektion, t.o.m. tydligare än idag, och sedan ett "FZ rekommenderat köp" eller "Köp vid rea" t.ex. Då ser folk snabbt vad ni faktiskt tycker. Visst har man alltid samma typer av rekommendation så blir det ändå bara ett sifferbetyg inbakat i text, men det är också det som är utmaningen.

Bara för att ni inte anser det vara clickbait så betyder det inte att det faktiskt inte är det. Det sker tämligen ofta att man ser i kommentarsfältet folk som skriver "Jaha, aftonbladet artikel igen" men då kommer ni in och totalt ignorerar det och försvarar det istället för att reflektera över det. Du är alltid extremt defensiv i hur du skriver kommentarer istället för att bara acceptera att folk inte gillar vissa typer av artiklar, det bästa är att bara ignorera det. Att ni "alltid har gjort X" är ett dåligt argument, förändring är faktiskt något som många gånger är bra och fungerar det inte eller man får stort mothugg så kan man gå tillbaka.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Esri:

Tycker du verkligen att ert 1-5 betyg är det som håller kvar era läsare? Det är nog den konstigaste frågan jag har sett. Att kritisera sättet ni skriver artiklar på nuförtiden jämfört med för 3-5 år sedan är en legitim fråga då ni väldigt ofta landar i Aftonbladet ClickBait landet med artiklar. Långt ifrån alla men det har blivit vanligare och vanligare och varje gång ni gör det så fylls kommentarsfältet av folk som är trötta på er och den typen av artiklar så er relation till läsarna tar uppenbart skada av det. Att kvalitén overall på FZ har sjunkit är tydligt för min del, den brinnande kärleken för spel behöver en nytändning.

Jag har aldrig påstått att skalan i sig håller kvar läsare utan förtroendet; att vi inte sätter ett högt betyg bara för sakens skull. Eller ett lågt. Kritiken kring betygsskalan har funnits sedan dag ett, och ibland sätter en skribent ett betyg som inte rimmar mar snittet av vad andra kritiker sätter. Spelet släpptes i fredags och det ska bli väldigt intressant att läsa fler spelaromdömen, redan nu helgen har flera i tråden hållit med om samma kritik jag beskriver i texten.

Skrivet av Esri:

Sen gällande just din recension så tycker jag att den förklarade tillräckligt, jag tittar inte på siffran längst ner eftersom att den, lustigt nog, är poänglös. Vore det inte mer intressant som sida att hitta ett unikt sätt att sätta betyg på, något sätt att sticka ut ifrån mängden 1-5, 1-10, 1-100 sidor som spyr ur sig siffror som ofta känns som en eftertanke? Ta fram något som betyder något istället, gör det roligt för läsarna. Ett annat exempel som är mera extremt än FZ är Gametrailers, de kunde göra en video, väl gjord, snygg, med massor med info om ett spel och de sågade spelet, *Boom* 87% eftersom att poängen betyder ingenting. Har läst vissa recensioner här som har varit likadana, texten och betygen ser inte ut att vara länkade.

Som sagt, siffran i slutet av artikeln är en lång diskussion och det finns massvis med sätt att göra det på. Vi kompletterar med plus och minus för de som vill få en snabb överblick men rekommenderar alltid att läsa texten. Och att den inte stämmer överens med betyget håller jag inte med om, det är en stående feedback-punkt i all korr vi kör, där vi ofta höjer eller sänker siffran beroende på vad texten förmedlar. Eller formulerar om.

Skrivet av Esri:

Och låt mig bara avsluta med detta så du inte gör som vanligt och går in i super defensive mode. Din recension var bra, jag såg klart och tydligt i det du skrev att du hade kanske förväntat dig mer eller kanske något annat av det och det fanns saker du inte var överens med. Själv så har jag spelat igenom spelet och märkte inte av det alls, sure det skiljer sig till vissa delar ifrån 2016 men gameplayen är i princip likadan, iaf om man kör på Nightmare. Sen något som gjorde att du fick mig att skratta var dina 5 tips, de påminde mig om den klassiska Doom recensionen ifrån någon tidning på 90:talet med kommentaren "Skjut på Cyberdemonen tills han dör".

Jag lägger ingen prestige i min egen text, jag ville helt enkelt bemöta den rätt skarpa kritiken du kom med. Och det kanske slutar med att vi tycker helt olika, och det är helt ok. Jag avundas de som kan hänge sig helt åt Eternal på samma sätt jag avundas de som kan hänge sig åt Animal Crossing


signatur
Medlem
Skrivet av Esri:

Tycker du verkligen att ert 1-5 betyg är det som håller kvar era läsare? Det är nog den konstigaste frågan jag har sett. Att kritisera sättet ni skriver artiklar på nuförtiden jämfört med för 3-5 år sedan är en legitim fråga då ni väldigt ofta landar i Aftonbladet ClickBait landet med artiklar. Långt ifrån alla men det har blivit vanligare och vanligare och varje gång ni gör det så fylls kommentarsfältet av folk som är trötta på er och den typen av artiklar så er relation till läsarna tar uppenbart skada av det. Att kvalitén overall på FZ har sjunkit är tydligt för min del, den brinnande kärleken för spel behöver en nytändning.

Sen gällande just din recension så tycker jag att den förklarade tillräckligt, jag tittar inte på siffran längst ner eftersom att den, lustigt nog, är poänglös. Vore det inte mer intressant som sida att hitta ett unikt sätt att sätta betyg på, något sätt att sticka ut ifrån mängden 1-5, 1-10, 1-100 sidor som spyr ur sig siffror som ofta känns som en eftertanke? Ta fram något som betyder något istället, gör det roligt för läsarna. Ett annat exempel som är mera extremt än FZ är Gametrailers, de kunde göra en video, väl gjord, snygg, med massor med info om ett spel och de sågade spelet, *Boom* 87% eftersom att poängen betyder ingenting. Har läst vissa recensioner här som har varit likadana, texten och betygen ser inte ut att vara länkade.

Och låt mig bara avsluta med detta så du inte gör som vanligt och går in i super defensive mode. Din recension var bra, jag såg klart och tydligt i det du skrev att du hade kanske förväntat dig mer eller kanske något annat av det och det fanns saker du inte var överens med. Själv så har jag spelat igenom spelet och märkte inte av det alls, sure det skiljer sig till vissa delar ifrån 2016 men gameplayen är i princip likadan, iaf om man kör på Nightmare. Sen något som gjorde att du fick mig att skratta var dina 5 tips, de påminde mig om den klassiska Doom recensionen ifrån någon tidning på 90:talet med kommentaren "Skjut på Cyberdemonen tills han dör".

Hur menar du angående "clickbait"?
Menar du FZ's rubriker?
Själv tycker jag många gånger att rubrikerna är roliga och klyftiga. Det ger sidan personlighet och identitet, eftersom jag
vet att skribenterna bakom texterna ofta kan vara skämtsamma av sig. Det är nog den störtsta anledningen till att jag
valde att sluta läsa GameReactor som helt stått stilla de senaste 10 åren. Absolut noll identitet.
FZ har ett sån jäkla skön stämning. Lägg då till FragzoneFredag och alla andra klipp, streams och roliga videos med SweC.
Har inte märkt av någon som helst clickbait-känsla, men länka gärna till något som du upplevt vara det så kanske man får bättre insikt om vad du menar.

Skrivet av Kleptoman:

Hahaha "git gud" säger jag bara. Easy svårighetsgraden finns som sagt för personer som dig. För mig går det hur bra som helst att köra på svåraste svårighetsgraden. Har inte heller stött på några buggar.
Håller dock med om att det är kasst att man inte kan motorsåga de större demonerna också. Tycker inte heller om att man inte har något ammo alls. Men det bör gå att fixa via mods så småningom.

Jag försöker! 😋
Märkte att jag faktiskt hade mycket roligare när jag sänkte svårighetsgraden.
Det är skönt att de inte valde att göra "Sekiro" av de hela och skippa graderna helt. 🤣

FM-guru
F.d. Sisyr

Worth A Buy gav spelet tummen upp och betyget 7.5/10 med summeringen "shallow as a puddle of piss but at the end of the day the combat is fantastic". Någonstans där landar även jag efter att ha gett spelet en chans. Tycker att både han och Calles recension av spelet är väldigt träffande - det är ett bra spel, men knappast ett mästerverk och med en rätt rejäl nivåsänkare i form av uselt plattformande. Något som däremot imponerar desto mer är prestandan - spelet flyter extremt bra.

Medlem
Skrivet av Esri:

det bästa är att bara ignorera det

Detta är något som läsarna över alla andra borde ta till sig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

John Romero spelar nu:
https://www.twitch.tv/theromero

Han dör rätt mycket.

Tråddemonen
Testpilot

För att flika in här lite snabbt efter en snabbläsning, recensioner är baserade efter en viss åsikt om saker och ting. Nu vet jag att Calle är ett gammalt retrofan utav DOOM 1 & 2 som gör att han får en egen åsikt över hur spelserien utvecklas och det tilltalar inte hans smak riktigt.

Å andra sidan så kan inte alla bli läsare bli nöjda med betyg, någon kommer alltid att inte hålla med oavsett vad en recensent tycker.

Jag har spelat ett bra tag nu utav spelet och har någon enstaka boss kvar, spelet faller iaf mig i smaken och jag är ett fan utav både de gamla och de nya spelem. Eternal känns som en bra fortsättning med nya funktioner och en djupare story som var något jag saknade från 2016 rebooten, musiken och testosterone nivån i spelet får mig att totalt älska spelet. För min del så ger jag spelet 4/5 och kommer invänta det episka soundtracket som eventuellt kommer att mata mitt headbangande huvud på framtida bussresor med en aning orologa medresenärer.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Jag är lite splittrad när det gäller Doom Eternal. Gillar spelet, men vissa grejer gör att jag inte pallar spela längre sessioner. Ska precis leta upp Hayden och är tio timmar in (har gått tillbaka för att plocka secrets). Gillar verkligen inte hur ammo är hanterat i Eternal, miljöerna känns sämre designade än i Doom 2016.

Vissa jämför Doom eternal Med Doom 1, 2 eller 3 men jag känner inte alls igen mig i den jämförelsen.

Känner precis likadant, du skrev det jag tänkte skriva.

Medlem
Skrivet av shelter:

Känner precis likadant, du skrev det jag tänkte skriva.

Känner att jag ändrat åsikt något. Är helt ok med ammon nu efter x antal upgrades osv. Dock tycker jag att Marauders är övervidriga as. Det är inte roliga att slåss mot överhuvudtaget även om jag vet precis hur jag ska spöa dem. De är nog de fienderna som dödat mig flest gånger.

Medlem

Spelat hälften nu. lätt en 5a efter att man börjar lära sig.

som alltid med sånna här spel. Spela på enklaste, lär dig dansen. ta upp svårighetsgraden.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Känner att jag ändrat åsikt något. Är helt ok med ammon nu efter x antal upgrades osv. Dock tycker jag att Marauders är övervidriga as. Det är inte roliga att slåss mot överhuvudtaget även om jag vet precis hur jag ska spöa dem. De är nog de fienderna som dödat mig flest gånger.

Håller helt med. Marauders sänker hela actionen helt och hållet, och är sinnessjukt tråkiga att slåss emot. Man fattar grejen, men det är bara segt, inte kul att slåss mot dom.


signatur

Videomupp

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Blackwolfe:

Känner att jag ändrat åsikt något. Är helt ok med ammon nu efter x antal upgrades osv. Dock tycker jag att Marauders är övervidriga as. Det är inte roliga att slåss mot överhuvudtaget även om jag vet precis hur jag ska spöa dem. De är nog de fienderna som dödat mig flest gånger.

Skrivet av WildThing:

Håller helt med. Marauders sänker hela actionen helt och hållet, och är sinnessjukt tråkiga att slåss emot. Man fattar grejen, men det är bara segt, inte kul att slåss mot dom.

Hear hear! De är riktiga rövhattar.

Är nu helt klar, känner ett liiiitet sug att spela om från början med alla unlocks man har, samtidigt är det så många andra spel som lockar.


signatur
Medlem

Älskar verklingen Doom Eternal. Kan inte sluta spela det.
Har inga större problem med att ammo tar slut då det gäller att använda sågen mot småfienderna i rätt lägen. Gillade Doom 2016 men detta är bättre i min mening
Började direkt på Ultra-Violence svårighetsgraden för att få svettas lite
Kan bli årets spel!
och MUSIKEN gör att mitt blod pumpar extra snabbt som peppar en att fortsätta slakta

Medlem

Musiken? Finns det en enda låt som är i närheten av soundtracket från Doom 1 och 2?
Grafiken är så underbart snygg i detta spelet!
Men spelar man ens själv i detta spelet eller är det en interaktiv film? Man får ju ingen känsla för hur rummen ser ut. I striderna så spawnar fienderna upp överallt hela tiden. Du som spelar tror säkert du är bra på FPS men i själva verket så trycker du bara på hopp-knappen och springer framåt och åt sidorna utan att veta var du är på väg. Mitt i allt tas motorsågen fram automatiskt och köttar sönder en fiende och sedan byter spelet till ett vapen åt dig igen. Känns det igen?

Känner mig som en bakåtsträvare, men jag saknar saker som fanns redan för 20 år sedan i spel. Bra musik, DooM 1 och 2, Undreal Tournament någon?
Tex att blod stannar kvar på marken, skotthål stannar kvar, patroner skvätter ur vapnen och ger ett nice kling mot marken.

Är en gammal räv som vill ha en rolig utmaning. Men detta är ingen utmaning. Hoppas något återskapar Doom 1 i detta spel.

Medlem

Jag råkade köpa spelet trots allt. Tittade på en massa streams och det såg röjigt ut mot slutet.

Gick ut hårt med Nightmare och fy helvete vilket grindande det var innan man kunde ösa någorlunda. Ingen ammunition, inga vapen och ett helvetiskt backande för att inte dö på två sekunder/vänta på att soppan automagiskt fylldes på i sågen.

Nu när jag kommit till sista banan så känner jag bara att spelet omöjligt kan vara tänkt att spelas på just Nightmare för den rätta upplevelsen, det är bara ett jävla springande IFRÅN monstren så fort det blir stora fights med de riktiga bösfrödemonerna. Ångrar att jag inte valde någon av de lägre svårighetsgraderna på ett sätt. Även om spelet varit väldigt utmanande stundtals (speciellt dessa jävla Slayer Gates) så känns det ändå inte som om jag spelat Doom, mer något slags Demon Souls(?)-fps.

Det är långt färre saker jag stör mig på än jag först trodde, plattformandet är ett exempel. Vissa saker gillar jag starkt, kroken på SSGn är riktigt lattjo.

Om jag valt någon ösigare svårighetsgrad kanske spelet skulle fått en 4:a av mig, nu nöjer jag mig med en 3:a mest p.g.a. hur pass jävla nötigt spelet var.

Medlem

**spoiler**

Stör mig även på att dom gav huvudkaraktären en röst.. Vad var problemet att han inte pratade ala Half-life?

**/spoiler**

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Hahaha "git gud" säger jag bara. Easy svårighetsgraden finns som sagt för personer som dig. För mig går det hur bra som helst att köra på svåraste svårighetsgraden. Har inte heller stött på några buggar.
Håller dock med om att det är kasst att man inte kan motorsåga de större demonerna också. Tycker inte heller om att man inte har något ammo alls. Men det bör gå att fixa via mods så småningom.

Hehe, en person som erkänt sig fuskat i onlinemultiplayer-spel säger "git gud", fint äre.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Sent på pucken men har själv spelat igenom Doom - Eternal nu.

Förstår mycket vad Calle menar i sin recension och kan hålla med på sätt och vis.
Man blir intvingad i ett visst mönster, man kanske möter diverse fiender på en karta inklusive Maruder, ja då måste du ta bort honom illa kvickt. Alltid fokus på den svåraste motståndaren.
Det blir intensivt och så vidare, men ingen större valfrihet hur man vill ta sig an situationen.

Det nämndes hur spelet flyter på felfritt, och jag kan bara hålla med. Ruskigt optimerat!

Allt plattforms hoppande känns lika hemma i spelet som en hagelbrakare i The Witcher.. riktigt onödigt. Dock vill väl id visa upp de bildsköna miljöerna med detta inslag.

Bra spel, men man har komplicerat till mycket utan anledning.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Köpte detta på Steams rea och har just spelat färdigt. Kul köttande men det tog ett bra tag att vänja sig för hela resurssamlargrejen när man helst bara vill panga utan att tänka så mycket på ammo. Pusslandet och framförallt hoppandet var riktigt jävla dåligt, tycker inte det hade i spelet att göra för fem öre. Slutbetyg 3/5. Vet inte riktigt vad jag tycker om att berättandet är mycket oseriösare/humoristiskare än Doom 2016 men det var kul ibland och ibland lite fjantigt.

Medlem

Spelar via Game Pass men känner att det räcker nu när jag nått fram till andra prästen. Orkar inte med den ständiga "Out of ammo" och demoner som tål ofantligt mycket stryk. Halvtaktiska fajter och platformande är inte alls vad jag förknippar med Doom. Musiken är inte lika bra som 2016 heller. Nä tråkigt, hade sett fram mot lite mer köttande utan att behöva spela igenom spelet och fixa upgrades först.

Prästen nämnde något om att de skulle köra slut på min (doom slayers) vilja och ja det lyckades de med. Jorden får allt gå under. Synd att det så välgjort spel ska vara så tråkigt. 3/5 för det finns ett bra spel där inne någonstans men inget jag vill lägga ner mer tid på.

Medlem

Lite sen på bollen men jag har fruktansvärt svårt att gilla detta spelet. Jag förstår inte riktigt hur så många har haft detta spel som goty 2020. Tempot jämfört med doom 2016 är ju riktigt dåligt och dessa Idiotiska fighter med marauders, hade det inte räckt med en?

Jag trodde att doom eternal skulle vara lite som doom 2016 men med vertikal design men oj så fel man hade.

Är på sista banan så jag lär väl kämpa mig igenom detta spel nångång iaf.

Medlem

Haha jag är också sen men tvärtom älskar jag detta. Tog litet tag för jag var inställd på att det var Doom 2016 fast mer. Det är dock verkligen ett annat spel. Det finns som alla säger en formula som spelet tydligt vill att man ska förstå. Gör man det är det så extremt roligt att jag nästan inte önskar att det finns ett slut. Herregud va svårt det är men inte sedan Quake 3 har jag haft så roligt i ett fps. Tempot är så extremt högt!

Fiender är till skillnad från 2016 en strategi i sig. Jag kom undan med att bunny jumpa arenorna och i princip använda double shotgun samt rocket launcher i 2016. Eternal kräver att man växlar vapen och konstant fyller på med hälsa, ammo och armor.

Jag var motstridig till Eternal inledningsvis då jag trodde de var 2016. Det var också löjligt svårt från början. Men allt eftersom jag lärde mig hur spelet funkar och hur jag måste arbeta blir "dansen" något väldigt speciellt.

Förstår inte snacket om avsaknad av djup. Vilket fps har det djup man hittar här? Varenda mekanism är viktig och finns mängd med strategi i rörelse, 3d-planet och fienderna. Gör fel o du kommer direkt straffas.

Ammo blir inget problem rätt snart om man uppgraderar samt använder motorsågen regelbundet. Men förstår kritiken och jag var frustrerad av detta inledningsvis jag med.

Jag är såld och hoppas nästa Doom kör vidare på denna formula. Aldrig fått tänka och känna mig sig grym i ett fps sedan Quake 3.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Haha jag är också sen men tvärtom älskar jag detta. Tog litet tag för jag var inställd på att det var Doom 2016 fast mer. Det är dock verkligen ett annat spel. Det finns som alla säger en formula som spelet tydligt vill att man ska förstå. Gör man det är det så extremt roligt att jag nästan inte önskar att det finns ett slut. Herregud va svårt det är men inte sedan Quake 3 har jag haft så roligt i ett fps. Tempot är så extremt högt!

Fiender är till skillnad från 2016 en strategi i sig. Jag kom undan med att bunny jumpa arenorna och i princip använda double shotgun samt rocket launcher i 2016. Eternal kräver att man växlar vapen och konstant fyller på med hälsa, ammo och armor.

Jag var motstridig till Eternal inledningsvis då jag trodde de var 2016. Det var också löjligt svårt från början. Men allt eftersom jag lärde mig hur spelet funkar och hur jag måste arbeta blir "dansen" något väldigt speciellt.

Förstår inte snacket om avsaknad av djup. Vilket fps har det djup man hittar här? Varenda mekanism är viktig och finns mängd med strategi i rörelse, 3d-planet och fienderna. Gör fel o du kommer direkt straffas.

Ammo blir inget problem rätt snart om man uppgraderar samt använder motorsågen regelbundet. Men förstår kritiken och jag var frustrerad av detta inledningsvis jag med.

Jag är såld och hoppas nästa Doom kör vidare på denna formula. Aldrig fått tänka och känna mig sig grym i ett fps sedan Quake 3.

We have a beliver.

Kul att du lät dig själv få uppleva vad spelet handlar om, den där dansen, den där fantastiska döds-baletten, jag hamnar i sånt trans-läge av det här spelet så det är sjuk!


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Pettor:

Haha jag är också sen men tvärtom älskar jag detta. Tog litet tag för jag var inställd på att det var Doom 2016 fast mer. Det är dock verkligen ett annat spel. Det finns som alla säger en formula som spelet tydligt vill att man ska förstå. Gör man det är det så extremt roligt att jag nästan inte önskar att det finns ett slut. Herregud va svårt det är men inte sedan Quake 3 har jag haft så roligt i ett fps. Tempot är så extremt högt!

Fiender är till skillnad från 2016 en strategi i sig. Jag kom undan med att bunny jumpa arenorna och i princip använda double shotgun samt rocket launcher i 2016. Eternal kräver att man växlar vapen och konstant fyller på med hälsa, ammo och armor.

Jag var motstridig till Eternal inledningsvis då jag trodde de var 2016. Det var också löjligt svårt från början. Men allt eftersom jag lärde mig hur spelet funkar och hur jag måste arbeta blir "dansen" något väldigt speciellt.

Förstår inte snacket om avsaknad av djup. Vilket fps har det djup man hittar här? Varenda mekanism är viktig och finns mängd med strategi i rörelse, 3d-planet och fienderna. Gör fel o du kommer direkt straffas.

Ammo blir inget problem rätt snart om man uppgraderar samt använder motorsågen regelbundet. Men förstår kritiken och jag var frustrerad av detta inledningsvis jag med.

Jag är såld och hoppas nästa Doom kör vidare på denna formula. Aldrig fått tänka och känna mig sig grym i ett fps sedan Quake 3.

Kul att du gillar det. Jag är inte alls för denna typen av FPS. Vill bara njuta. Inte känna att jag ska behöva spela på ett visst sätt. De kanske kunde haft två lägen; ett som gjorde spelet till en vanlig shooter. För spelet i sig verkar trevligt.

Skriv svar