Veckans fråga: Har du ett VR-headset?

Medlem
Skrivet av Boomer:

@B-itta:

Varför? Vi har det ganska bra. En sak mindre att känna att man måste uppgradera vartannat år.

Känslan av VR slår allt.

Synd om de som inte har råd ja, men hoppas det blir billigare med tiden så fler få testa!

Medlem

Inget för mig. VR för mig är lika heftigt som 3D eller wii motion dosan det var lite neat men inget jag behöver för att njuta av spel. Sedaan eftter jag såg lite game play på Alyx fy fan vad jobbigt händer som blinkar in och ut ur existence och jävla massa små skaningar gjorde så jag fan blev åk sjuk bara av o titta på skiten.

Sedan är det så satans dyrt visst okey om VR var lika vardaligt som handkontroller där typ det är optinal standard får nästan alla spel idag ja då kan det vara värt priset.

Men då ska det vara som kontroller är det ska vara optional det ska inte vara VR only sånna dumheter hatar jag.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

nä inget intresse för min sida, för dyrt o verkar bara en värdelös gimmick som roar för stunden...

Själv säger jag samma sak om majoriteten av plattskärmsspel.
Ej intressant, känns platt, avslaget, noll inlevelse, loot lådor, utgivare som bara vill mjölka.
VR is the shit, jag tror fler och fler inser det ju längre tiden går.
Plattskärmsspel är endast "lite bättre" än mobil spel i jämförelse.

Så nu fick jag ventilera precis som många VR haters hör på FZ

Edit. Cyberpunk kommer vara ett 9/10 spel
Hade det varit VR 10/10 lätt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Varför ska alla jämföra vanliga spel med VR? Är ju helt olika upplevelser. Man kan faktiskt gilla båda eller bara en av dom.

Betyder inte att något av det är bättre, går inte jämföra upplevelsen ens.

Ontopic:
Intresserad men väntar på nya headset, Alyx ser grymt ut

Medlem

Jag har lagt ut en annons idag på Sweclockers där jag letar efter ett VR headset.
Så jag röstade på "Nej, men ska köpa / väntar på leverans"

Medlem

Yes, har en "vanlig" HTC Vive men uppgraderat med Indexkontrollerna. Alyx ser oförskämt bra ut ändå dock.

Kommer nog dröja bra länge innan VR blir mainstream men för oss som gillar grejen är det ju helt fantastiskt.

Medlem

Jag saknar alternativet "Nej, men jag tänker skaffa när priset blir mer humant"

Medlem
Skrivet av starboy83:

Jag saknar alternativet "Nej, men jag tänker skaffa när priset blir mer humant"

Vad är humant pris?
En premium gaming skärm kan vara dyrare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Man märker ju vilka som är FZs fanatiska VR-riddare haha

Usch jag har så svårt att bestämma mig om jag ska investera i ett Index eller inte.

Cons: Dyrt, tar mycket plats, nischat än så länge, inte många spel som intresserar mig, VR-jankyness, flickvännen kommer hata mig.

Pros: Alyx

Det är väldigt jämnt!

(väntar på Molotovs oundvikliga VR försvar)

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Man märker ju vilka som är FZs fanatiska VR-riddare haha

Usch jag har så svårt att bestämma mig om jag ska investera i ett Index eller inte.

Cons: Dyrt, tar mycket plats, nischat än så länge, inte många spel som intresserar mig, VR-jankyness, flickvännen kommer hata mig.

Pros: Alyx

Det är väldigt jämnt!

(väntar på Molotovs oundvikliga VR försvar)

Jo jag känner mig verkligen som en riddare här
Ska lugna ner mig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kebbe:

Död teknik vars enda livstecken på årtal har varit Half-Life:Alyx. Är inte det minsta intresserad förrän det finns en klar framtid för formatet samt en stabil spelkatalog som inte domineras av diverse gimmick-titlar. Så verkar inte bli fallet och Alyx topp på knappt 50 000 aktiva spelare under releasedagen indikerar knappast att det är någonting värt för fler utvecklare att satsa på.

Yeap som internet en gång i tiden.. vilken gimmick det var. Du har 0 framtidsvision

Medlem

Skulle verkligen vilja ha Valve Index och spela en del spel men det kostar ju väldigt mycket. Mycket mer när man inte har jobb.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Yeap som internet en gång i tiden.. vilken gimmick det var. Du har 0 framtidsvision

Nej, men likväl som 3DTV. Ungefär lika dyrt och kortlivat.

Medlem

Ligger på "Har inte bestämt mig" fortfarande.
Då jag redan har rätt lätt att bli åksjuk så vill jag prova innan jag skaffar ett och jag har inte lyckats med det än.

Medlem

Jag gillar vr. Kosta vad fan det vill, det är en förbannad barndomsdröm.
Bland dom koolaste upplevelserna jag haft spel väg.
Alla som haft sådana upplevelser förstår varför det inte kommer vara en fluga, utan framtiden.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är humant pris?
En premium gaming skärm kan vara dyrare

Skillnaden med skärmar är att den tekniken är mogen och lider väldigt sällan av barnsjukdomar och dålig kvalité. Med VR finns det fortfarande mycket kvar att åtgärda/förbättra (screen door effect, bättre vidvinkelupplösning, ögonspårning, komfort, etc). Lägger jag 15k på en produkt vill jag känna att det inte finns något som skaver efteråt, men det gör det för min del idag. Alla är givetvis olika.

Medlem

Jag är intresserad, och har provat en del men tycker att tekniken är för dålig och måste mogna några år till. Är rätt säker att dom är på rätt spår, men som det är idag är det helt enkelt för dåligt och inte värt dom pengarna.
Jag följer utvecklingen och hoppas att det skall ta några skutt framåt.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Cons: Dyrt, tar mycket plats, nischat än så länge, inte många spel som intresserar mig, VR-jankyness, flickvännen kommer hata mig.

Pros: Alyx

Det är väldigt jämnt!

Det behöver inte ta mer plats än lite mer än vad din stol gör just nu. Finns room scale (där du går omkring) eller standing. Där du står mest på samma plats och använder kontrollerna för att gå, som vilken handkontroll som helst. Finns seated mode också.
VR-jankyness beror nog främst på system. Indexen har riktigt bra tracking vilket gör att det knappt märks av öht.
Jag var i samma sits som dig, kände VR var en gimmick, hade inte så mycket plats, en sambo som satt kaffet i halsen när jag sa vad kostnaden var för ett Index. Sen fick hon testa beat saber och blev helt fast....

Det kostar att vara bland de "första" med ny teknik. Förhoppningsvis så slår VR hårt inom några år och Alyx är kanske första eller andra steget mot det. Boneworks är också riktigt bra!

Medlem
Skrivet av Winzi:

Ligger på "Har inte bestämt mig" fortfarande.
Då jag redan har rätt lätt att bli åksjuk så vill jag prova innan jag skaffar ett och jag har inte lyckats med det än.

Var bor du?

Medlem

Jag kommer nog att skaffa ett i framtiden, men de är inte tillräckligt bra ännu och de som är det kostar lite väl och kräver sin dator. Sen har jag väl inte utrymmet att gå omkring och vifta där jag bor just nu.

Inaktiv
Skrivet av aakerlind:

Det behöver inte ta mer plats än lite mer än vad din stol gör just nu. Finns room scale (där du går omkring) eller standing. Där du står mest på samma plats och använder kontrollerna för att gå, som vilken handkontroll som helst. Finns seated mode också.
VR-jankyness beror nog främst på system. Indexen har riktigt bra tracking vilket gör att det knappt märks av öht.
Jag var i samma sits som dig, kände VR var en gimmick, hade inte så mycket plats, en sambo som satt kaffet i halsen när jag sa vad kostnaden var för ett Index. Sen fick hon testa beat saber och blev helt fast....

Det kostar att vara bland de "första" med ny teknik. Förhoppningsvis så slår VR hårt inom några år och Alyx är kanske första eller andra steget mot det. Boneworks är också riktigt bra!

Jo jag vet. Hade ett HTC Vive i en månad när det var nytt
Men det fanns inga spel så sålde det till en polare, som jag även besöker ibland och testar nya VR-spel hos.
Tyckte inte Boneworks var tillräckligt smidigt när jag testade på polarens Vive iaf.

Ja, blir det nåt nytt headset framöver för mig så är det Index som gäller.

Medlem

Vi har Oculus Quest.
Som en trött småbarnsförälder så är det awesome! ヽ(*⌒▽⌒*)ノ
Är ändå för seg i skallen för att tänka på om grafiken kunde vara bättre 😅
Beat Saber är ju pricken över i:et då man får röra på sig på ett roligt sätt ^^,

När barnen är äldre har nog allt med VR förbättrats och då blir det säkerligen en uppgradering


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Inaktiv

Hade helt missat att HP och Valve gör ett nytt VR-headset tillsammans.

Man kanske skulle vänta å se ifall det blir bättre än Index.

12
Skriv svar