F1 2010 - autentiskt

Robot
Medlem
F1 2010 - autentiskt

Ett måste för mig detta.

Medlem

De pratar om det lovande, men det är fortfarande upp till bevis, jag minns hur de pratade och ljög om Dragon rising te.x... vi får se.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hoppas att de gör ett bra spel nu, de flesta minns väl hur mycket de pratade om Dragon Rising.

Medlem

Precis som i Grid och Dirt ser grafiken förjävlig ut.

Medlem

Detta hoppas jag blir grymt! Det är ju extra kul när man är F1-fan.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Spelet ser mycket bättre ut när urinfiltret är avstängt.

Medlem

Håller med klosterkatten, efter att ha blivit bränd ordentligt med Dragon rising och dess försnack om "awesome realistic combat"... pff.

Upp till bevis codemaster, jag vill verkligen ha ett bra sim baserat F1 spel men det blir knappast köp innan jag har testat ett demo.


signatur

medlem av - <a href="http://www.the58th.com" target="blank">the 58th marine corp</a>

Medlem

Asså har dom nått hårdkodat sepiatoningsfilter i sin motor eller? Vill minnas att GRID och DIRT hade samma pissgula tint?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

med GFWL så lär ju multiplayer bli lika bra som i dragon rising :\

måste kanske se om race on har några vettiga grafikmoddar

Medlem

Fan va ni klagar! Tycker detta ser väldigt lovande ut! Har inte sett ett så snyggt F1-lir någonsin. Hoppas det blir bra också!

Medlem

hehe intressant att se så många negativa kommentarer....

men face it! Codemaster racing team är inte samma idioter som dom som gjort Dragon Rising...va fan de nu är för skit spel

Grid/Dirt2 är ju hur bra som helst! sjukt bra arkad/simulator spel!
Förväntar mig en succe igen ifrån deras sida!


signatur

Sim-Racing

Medlem
Skrivet av Pro2Race:

hehe intressant att se så många negativa kommentarer....

men face it! Codemaster racing team är inte samma idioter som dom som gjort Dragon Rising...va fan de nu är för skit spel

Grid/Dirt2 är ju hur bra som helst! sjukt bra arkad/simulator spel!
Förväntar mig en succe igen ifrån deras sida!

Finns inget som är värt att kalla "simulation" i varken GRID eller Dirt.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Finns inget som är värt att kalla "simulation" i varken GRID eller Dirt.

Båda spelen har mer realistisk fartkänsla än alla simulatorer/semi-simulatorer som släppts hittills.

Medlem
Skrivet av FZ:

autentiskt

Bwahaha, missplacerad WTF?! länk?

Vill jag ha "blurfartkänsla" kan jag konsumera en stor mängd alkohol och sen lira Mario Kart 64.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av zauii89:

Finns inget som är värt att kalla "simulation" i varken GRID eller Dirt.

Båda spelen har mer realistisk fartkänsla än alla simulatorer/semi-simulatorer som släppts hittills.

Nej, verkligen inte.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Sen dom floppa med OPFP2 som kunde ha blivit ett riktigt bra spel så lägger jag inga pengar på dom mer.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av zauii89:

Finns inget som är värt att kalla "simulation" i varken GRID eller Dirt.

Båda spelen har mer realistisk fartkänsla än alla simulatorer/semi-simulatorer som släppts hittills.

Nej, verkligen inte.

Jo, verkligen. 150-200km/h i spel som Gran Turismo och Forza känns oftast som att man skulle köra 70-90km/h irl.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av zauii89:

Finns inget som är värt att kalla "simulation" i varken GRID eller Dirt.

Båda spelen har mer realistisk fartkänsla än alla simulatorer/semi-simulatorer som släppts hittills.

Nej, verkligen inte.

Jo, verkligen. 150-200km/h i spel som Gran Turismo och Forza känns oftast som att man skulle köra 70-90km/h irl.

Fartkänslan i simulatorer är helt korrekt, att köra 200km/h runt en kurva är INTE det


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av zauii89:

Finns inget som är värt att kalla "simulation" i varken GRID eller Dirt.

Båda spelen har mer realistisk fartkänsla än alla simulatorer/semi-simulatorer som släppts hittills.

Nej, verkligen inte.

Jo, verkligen. 150-200km/h i spel som Gran Turismo och Forza känns oftast som att man skulle köra 70-90km/h irl.

Tycker du skall kolla upp det gamla spelet Richard Burns Rally. Fysik och körkänsla som är av
högsta klass. Känns verkligen när man tappar kontakt med vägen med ratten (FF ratt är ett måste).
+ Massa annat som gör spelet bra även om det är så gammalt som det är.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Klart de snackar massa, de görs alltid i dev-videos som dessa. Därför kollar man inte på dem, eller så tror man inte på något och får se hur det blir.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas på en demo men vad menas det som står i videon nåt med fullversion will use 2010 information. Använder dem 2009 bilarna under denna alpha betan nån som kan förklara det bättre?

Inaktiv

Skulle inte förvåna mig om detta blir bättre än GT 5. :$

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av zauii89:

Finns inget som är värt att kalla "simulation" i varken GRID eller Dirt.

Båda spelen har mer realistisk fartkänsla än alla simulatorer/semi-simulatorer som släppts hittills.

Nej, verkligen inte.

Jo, verkligen. 150-200km/h i spel som Gran Turismo och Forza känns oftast som att man skulle köra 70-90km/h irl.

Fartkänslan i simulatorer är helt korrekt, att köra 200km/h runt en kurva är INTE det

Någon som nämnt någonting om att ta kurvor i 200km/h?

Medlem

Efter Grid och Dirt 2 så ser jag fram emot detta. Är ett inbitet fan av F1.
Har dock svårt att tro att det slår Geoff Crammonds gamla GP spel, som fortfarande håller enligt mig. Men ge mig gärna ett F1 spel med den sköna sim/arkad blandningen som Grid.

Och nej, man tar inga kurvor i 200 varken i Grid eller Dirt........


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Inte en chans att man litar på Codemasters igen.
falsk marknadsföring är det ända som de är bra på, Dragon Rising är ju ett bra bevis på det, och hur sedan det kan få toppbetyg här på FZ är ju en gåta, FZ kanske fick en slant för att ge det ett aldeles för högt betyg.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Efter Grid och Dirt 2 så ser jag fram emot detta. Är ett inbitet fan av F1.
Har dock svårt att tro att det slår Geoff Crammonds gamla GP spel, som fortfarande håller enligt mig. Men ge mig gärna ett F1 spel med den sköna sim/arkad blandningen som Grid.

Och nej, man tar inga kurvor i 200 varken i Grid eller Dirt........

+1

Medlem

[quote=Pro2Race]hehe intressant att se så många negativa kommentarer....

men face it! Codemaster racing team är inte samma idioter som dom som gjort Dragon Rising...va fan de nu är för skit spel

+1

Medlem

Dirt 2 är det roligaste och snyggaste racingspelet jag spelat på år och dar, jag litar fullt på att Codemasters kommer göra ett bra spel, det som oroar mig är dock att de inte säger rakt ut är att det är ett sim spel, får hoppas dem inte tonar der det för mycket bara.

Hoppas även på minst lika bra Force Feedback som Dirt 2 hade, den var en enorm del av vad som gjorde spelet så pass bra.

Medlem

Grid har ju en klockren arkad känsla för dom som har noll koll om racing samtidigt som det ger en lagom stimulans för racing entusiaster som vill ha mycket realistisk körning med lite arkad känsla! SImbins spel som RaceON, GTR etc, där har du mer "preppad" racing simulator. grafiken är ju rätt bantad om man jämför med Grid, men grid har lite av båda delarna vilket i min åsikt är fulländat beroende = WIN

har kört Dirt2 och blivit frälst, lite dålig focus på Rally, men annars är de klockrent!

Så F1 kommer nog bli redigt kaxigt. Längtar att få köra manlig racing med de seriösa pojkarna!


signatur

Sim-Racing

12
Skriv svar