Härmed proklamerar jag 2020 som backloggens år!

Medlem

Avklarade spel:
Bioshock Infinite
Doom (2016)

Spelar:
Fallout 4
Prey
Mutant year zero
Dishonored 2
Mass Effect Andromeda
+Några jag glömt nu

Målet är att så många som möjligt klaras i år.
Just nu fullt ös med Doom för att få det klart. Sen går jag nog vidare med lite switch mellan fallout och Prey (jag ör räddhare så behöver fallout för att lugna nerverna).

Backloggens befriare
Skrivet av Dec:

Klarade spel:
GTA IV + Episodes From Liberty City
The Witcher

Spelar just nu:
The Witcher 2

Köpt:
Tomb Raider (2013)

Efter The Witcher 2 så blir det antagligen Tomb Raider. 3:an väntar jag med då jag behöver/vill ha en bättre dator först. Har några fler (krävande) spel i backloggen som jag väntar med tills jag har en bättre PC.

Vad tyckte du om The Witcher?


signatur

Ad hoc addendum

Dec
Medlem
Skrivet av keffkebab:

Vad tyckte du om The Witcher?

Riktigt utdaterat idag
Stel dialog, gammal grafik, svärdstriderna är okej så länge man har rätt svärd redo då det tar ett tag att byta, och storyn blev lite mer intressant mot slutet. Antagligen ingenting jag vill spela igen.

Med det sagt så är tvåan mycket bättre och mer intressant.


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem
Skrivet av Dec:

Med det sagt så är tvåan mycket bättre och mer intressant.

Heheheheheh. Vänta bara tills du får spela trean.

Jag kom till denna tråd för att berätta jag har riktigt roligt med Death Stranding som jag köpt efter 10 avbockade spel för 2019 års backlog. Känns väldigt kul att bli belönad med ett AAA-spel efter 10 A/B-spel (Age of Empires III stack dock ut och var väldigt bra!).

Jag tänker inte på backloggen när jag spelar DS och bara tar det lugnt. Riktigt skön känsla!


signatur

I'm like you, I have no name.

Ambassadör
Xbox

Gött att alla håller bra tempo, inspirerande!


signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Usch.. Klarade precis Divinity: Original Sin 2, och vet inte hur jag ska känna nu, ärligt talat. Vill spela det igen. Och igen. Och igen. Samtidigt, så inte. Och så är det slut. Gah. Det får bli något annat emellan i alla fall.

Och ärligt talat, gillar ni rollspel? Turbaserade strider? Taktiskt djup? Humor och allmänt bra spel? Skit i backloggen och spela det, om det inte redan är gjort. Finns det redan i backloggen? Släpp allt annat och hugg in!

Avklarade spel 2020: 9
Antal spel checkade från backloggen: 8
Inköpta spel 2020: 0
Värde: 0


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Ja, det gick väldigt snabbt! Ett spel till avklarat!
A King's Tale: Final Fantasy XV
Mitt första avklarade beat-em up spel någonsin, tror jag. Det finns alltså en tid och en plats för det mesta!
Helt okej, lagom långt(hade redan börjat det, men inte spelat speciellt långt) för vad det är, med en hel del extra tjafs om man vill grotta ner sig ytterligare.

Avklarade spel 2020: 10
Antal spel checkade från backloggen: 9
Inköpta spel 2020: 0
Värde: 0


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Usch.. Klarade precis Divinity: Original Sin 2, och vet inte hur jag ska känna nu, ärligt talat. Vill spela det igen. Och igen. Och igen. Samtidigt, så inte. Och så är det slut. Gah. Det får bli något annat emellan i alla fall.

Och ärligt talat, gillar ni rollspel? Turbaserade strider? Taktiskt djup? Humor och allmänt bra spel? Skit i backloggen och spela det, om det inte redan är gjort. Finns det redan i backloggen? Släpp allt annat och hugg in!

Har haft det i min backlogg i drygt 1,5 år. Har börjat flera gånger och när jag är 20h in, så dyker det upp något annat som tar min uppmärksamhet. Det kanske är dags att börja spela det, igen.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Backloggens befriare
Skrivet av Belfry:

Har haft det i min backlogg i drygt 1,5 år. Har börjat flera gånger och när jag är 20h in, så dyker det upp något annat som tar min uppmärksamhet. Det kanske är dags att börja spela det, igen.

Svar: ja


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Usch.. Klarade precis Divinity: Original Sin 2, och vet inte hur jag ska känna nu, ärligt talat. Vill spela det igen. Och igen. Och igen. Samtidigt, så inte. Och så är det slut. Gah. Det får bli något annat emellan i alla fall.

Och ärligt talat, gillar ni rollspel? Turbaserade strider? Taktiskt djup? Humor och allmänt bra spel? Skit i backloggen och spela det, om det inte redan är gjort. Finns det redan i backloggen? Släpp allt annat och hugg in!

Avklarade spel 2020: 9
Antal spel checkade från backloggen: 8
Inköpta spel 2020: 0
Värde: 0

Haha, jag har det, tyvärr inte i backloggen, men Steam Wishlist. Dock hade jag redan bestämt mig att nästa köpesspel (när jag bockat av 20 spel) blir Resident Evil 3. Men kanske efter det?!

Jag har också ettan i wishlist, men om du tycker man "bör" skippa det kan jag göra det.

Lägesrapport:
2020
Avklarade spel: 9
Antal spel checkade från backloggen: 11
Inköpta spel: 1

Skrotade Race The Sun. Kul första timmen, men sen, nah. Pågående spel är Death Stranding (SÅÅÅ BRA!) och Resident Evil 2-originalet. Eftersom jag vill hinna med Resident Evil 3-originalet innan remake (har dom i backloggen, yes).


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare
Skrivet av Dohman:

Haha, jag har det, tyvärr inte i backloggen, men Steam Wishlist. Dock hade jag redan bestämt mig att nästa köpesspel (när jag bockat av 20 spel) blir Resident Evil 3. Men kanske efter det?!

Jag har också ettan i wishlist, men om du tycker man "bör" skippa det kan jag göra det.

Lägesrapport:
2020
Avklarade spel: 9
Antal spel checkade från backloggen: 11
Inköpta spel: 1

Skrotade Race The Sun. Kul första timmen, men sen, nah. Pågående spel är Death Stranding (SÅÅÅ BRA!) och Resident Evil 2-originalet. Eftersom jag vill hinna med Resident Evil 3-originalet innan remake (har dom i backloggen, yes).

Alltså, Divinity: Original Sin är bra, men det är ingenting jämfört med tvåan. Jag hade ju aldrig kunnat skippa ettan för att spela tvåan, personligen, men om man nu inte vill ha 500 spel i backloggen, så kan det vara värt. Även om ettan klart är värd att spelas, men inte i närheten av tvåan.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Försöker alltid ha ett på PC och ett på PS4 rullande för att få lite variation och tempo.

Avklarat:
Death Stranding (halvvägs när året började)
God of War (halvvägs när året började)
Wolfenstein 2: The New Colossus
Outer worlds
Spider-man

Spelar:
KOTOR 2
Doom (2016)

Näst på tur:
Horizon Zero dawn
FF IX (9) / XCOM 2

Misstänker att jag kan bli sittande länge med XCOM 2, vet inte om jag vågar börja, men om jobba-hemifrån-perioden fortsätter efter påsklovet (är lärare) finns chansen. Sparar rätt mycket tid på att slippa pendla till jobbet och onödiga möten stup i ett.

Medlem

Så, klarade just av Resident Evil 2-originalet. Haha, vilket kort spel. Remaken är ungefär 39445 gånger bättre. Men hade rätt kul ändå! Körde Leon A, ska titta Claire B på YouTube istället (speedrun). Resident Evil 3-originalet står på tur.

Skrivet av keffkebab:

Alltså, Divinity: Original Sin är bra, men det är ingenting jämfört med tvåan. Jag hade ju aldrig kunnat skippa ettan för att spela tvåan, personligen, men om man nu inte vill ha 500 spel i backloggen, så kan det vara värt. Även om ettan klart är värd att spelas, men inte i närheten av tvåan.

Är precis med på vad du menar. Precis samma sak med Witcher 2 och Witcher 3. Tvåan är väldigt bra, men fortfarande ingenting jämfört med trean. Helt sjukt är det. Att ett spel kan vara mycket bättre än ett "väldigt bra" spel. Då behåller jag ettan och köper det först! Lär vara sugen på lite tungdriven RPG efter spel som Death Stranding och Resident Evil 3: Remake.

Skrivet av G4ruda:

Försöker alltid ha ett på PC och ett på PS4 rullande för att få lite variation och tempo.

Samma här. Är dock rätt noga med att inte köra "tunga" spel till plattformarna samtidigt. Blir för mycket direkt och man förlorar fokus.


signatur

I'm like you, I have no name.

Januari:
Köpta(0 st). Klarade (3 st).
Februari:
Köpta(4 st). Klarade (3 st).

Mars
Köpta(3 st):

  • Panzer Dragoon (Switch)

  • Streets of Rage 4(Switch)

  • realMyst(Switch)

Klarade (3 st):

  • Mirrors Edge Catalyst (PS4 - 1/3)

  • Transformers Devestation (PS4 - 7/3)

  • Wolfenstein II: the new colossus (PS4 - 8/3)

Aktuell poäng: +2

Blev en sväng inne på Limited Run Games, så tre nya spel inköpta. Har dock försökt beta av en långkörare som jag hoppas att bli färdig med till slutet av helgen.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Nyaste tilläggen för Mars månad:

  • Halo: Spartan Assault (PC)

  • Yakuza Zero (PS4)

  • Yakuza Kiwami (PS4)

Har som mål att köra igenom bl.a. hela Yakuza-serien.

Avklarade spel 2020: 15
Inköpta spel: 0

Januari:
Köpta(0 st). Klarade (3 st).
Februari:
Köpta(4 st). Klarade (3 st).

Mars
Köpta(5 st):

  • Panzer Dragoon (Switch)

  • Streets of Rage 4(Switch)

  • realMyst(Switch)

  • Wargroove (Switch)

  • Resident Evil 3 (PS4 )

  • Spyro (PS4 ) Räknas ej, finns redan i samlingen(avklarad)

  • Spyro 2(PS4 )Räknas ej, finns redan i backloggen

  • Spyro 3(PS4 )Räknas ej, finns redan i backloggen

  • Baldurs Gate (Switch) Räknas ej, finns redan i backloggen

  • Baldurs Gate 2 (Switch ) Räknas ej, finns redan i backloggen

Klarade (4 st):

  • Mirrors Edge Catalyst (PS4 - 1/3)

  • Transformers Devestation (PS4 - 7/3)

  • Wolfenstein II: the new colossus (PS4 - 8/3)

  • Horizon Zero Dawn (PS4 - 29/3)

Aktuell poäng: +1

Där rulla långköraren (och en platinum-trofé, min fjärde) in, blev nyss klar med Horizon Zero Dawn (efter 60,5 timmar) och det blir nog det sista i mars. April kommer bli en tung månad med Final Fantasy VII och Resident Evil 3. Planerar även en beställning från playasia vid löning. Får försöka kompensera genom att klara massor med spel under påsken.:)

Edit: En dag höll det, sen kom jag på att jag inte förbokat RE3, sen slank några andra spel med också... Har valt att räkna RE3 som ett nytt spel, har redan klarat originalet men tycker att det remaken ändå kvalificerar sig som ett nytt spel. Har även Spyro- och Baldurs Gate i backloggen men det här är ändå remasters och fundamentalt samma spel som jag redan har, så jag har valt att inte räkna dom som nya inköp. FFVII förbokade jag förra året så jag räknar inte in det i årets inköp.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Backloggens befriare

Fått en liten svacka såhär efter DOS2, inget som riktigt biter, så drog igenom kampanjen i StarCraft, det går liksom på autopilot. Trevligt. Nostalgiskt.

Avklarade spel 2020: 11
Antal spel checkade från backloggen: 9
Inköpta spel 2020: 0
Värde: 0


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Härmed proklamerar jag 2020 som backloggens år!

Grattis! Det här måste ju ändå vara det mest framgångsrika forumpåhittet någonsin. Det är bara fyra månader sedan du tyckte att 2020 skulle vara backloggens år och redan sitter nästan hela världen hemma och betar av gamla spel och annat de inte hunnit se och göra.

Backloggens befriare
Skrivet av Aloysius:

Grattis! Det här måste ju ändå vara det mest framgångsrika forumpåhittet någonsin. Det är bara fyra månader sedan du tyckte att 2020 skulle vara backloggens år och redan sitter nästan hela världen hemma och betar av gamla spel och annat de inte hunnit se och göra.

Hehe..


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Bockat ur Resident Evil 3 (Classic). Rätt sjukt att det är liksom tack vare denna tråd som jag äntligen spelat det enda spelet i serien jag inte spelat tidigare.

Vad jag tyckte? Sämsta spelet i serien efter sexan. Alldeles för actionorienterat, körde på Hard men i slutet hade jag ett helt arsenal, runt 10 healing items och 10 Ink Ribbons och då spelade jag knappast försiktigt.

2020
Avklarade spel: 11
Antal spel checkade från backloggen: 13
Inköpta spel: 1


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Nästa spel blev Max Payne 3. Spelade två och halv banor, det räckte. Uninstall. Platt grafik (jag vet att spelet är 8 år gammalt), supertråkig & repetitiv action och epilepsiframkallande scener med en massa discoblink, blev faktiskt superstressad. Känns bra att vara skoningslös mot spelen i backloggen. Men nu var jag inte speciellt skoningslös dock, skitspel helt enkelt.

Nej, nu fokuserar jag på Death Stranding istället för att bocka av småspel vid sidan om. Spelat 20 timmar ca, och spelet ska vara 50-60 timmar långt ungefär. Så det är en rejäl bit kvar. Awesome spel tho!

2020
Avklarade spel: 11
Antal spel checkade från backloggen: 14
Inköpta spel: 1


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare

Och där var Brood War i hamn...

Avklarade spel 2020: 12
Antal spel checkade från backloggen: 9
Inköpta spel 2020: 0
Värde: 0


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Gillar tråden vilket har fått mig att tänka på mina spel och inte köpa "massa" nytt.
Nu spelar jag mest onlinespel men ska ta tag i några i min backlogg.
Dock ska vara jag glad om jag lyckas nå typ 10 timmar per vecka gaming, så med onlinespel tar det tid. Folk som redan har 10+ avklarade, hur mycket tid lägger ni per vecka?

Dock helt fast(inte ordagrant) i Assassin's Creed: Syndicate som det blir när jag spelar "off-line". Ruskigt bra spel tycker jag.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Backloggens befriare
Skrivet av Taskman:

Gillar tråden vilket har fått mig att tänka på mina spel och inte köpa "massa" nytt.
Nu spelar jag mest onlinespel men ska ta tag i några i min backlogg.
Dock ska vara jag glad om jag lyckas nå typ 10 timmar per vecka gaming, så med onlinespel tar det tid. Folk som redan har 10+ avklarade, hur mycket tid lägger ni per vecka?

Dock helt fast(inte ordagrant) i Assassin's Creed: Syndicate som det blir när jag spelar "off-line". Ruskigt bra spel tycker jag.

Väldigt olika.. Men skulle gissa att jag lägger kanske 20-25h en vanlig vecka, ibland mer, ibland mindre.
Får väl se hur det blir framöver, nästa vecka är min sista vecka med jobb, så då kan det ju öka kraftigt om jag inte får något annat jobb.


signatur

Ad hoc addendum

Januari:
Köpta(0 st). Klarade (3 st).
Februari:
Köpta(4 st). Klarade (3 st).
Mars:
Köpta(5 st). Klarade (4 st).

April
Köpta(0 st):

Klarade (1 st):

  • Resident Evil 3 Remake (PS4 - 9/4)

Aktuell poäng: +2


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Jag har tänkt på en grej. Ni som håller er till 10:1 ratio, hur ser ni i längden på spelet ni köper? Det känns som en väldigt idiotisk idé att köpa ett indiespel/spel på mindre än 10 timmar.

Kanske ska man tumma lite på regeln och tillämpa 10:2 ratio på såna spel. Så man köper antingen ett mastodontspel eller två småspel. Ja, jag kör nog så! Tacka vet jag HowLongToBeat-hemsidan.

Har även rekat min backlog för kanske femte gången ( ) för att rensa på spel. Bockade av tre spel bara. Satte två "Tveksamt" etiketter. Har 55-ish spel på 2019 års backlog kvar. Om jag ska rensa på hela innan årsskiftet ska jag klara av 8 spel i månaden vilket är en omöjlighet, men jaja. Här tar vi en dag i taget, eller något!


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare
Skrivet av Dohman:

Jag har tänkt på en grej. Ni som håller er till 10:1 ratio, hur ser ni i längden på spelet ni köper? Det känns som en väldigt idiotisk idé att köpa ett indiespel/spel på mindre än 10 timmar.

Kanske ska man tumma lite på regeln och tillämpa 10:2 ratio på såna spel. Så man köper antingen ett mastodontspel eller två småspel. Ja, jag kör nog så! Tacka vet jag HowLongToBeat-hemsidan.

Har även rekat min backlog för kanske femte gången ( ) för att rensa på spel. Bockade av tre spel bara. Satte två "Tveksamt" etiketter. Har 55-ish spel på 2019 års backlog kvar. Om jag ska rensa på hela innan årsskiftet ska jag klara av 8 spel i månaden vilket är en omöjlighet, men jaja. Här tar vi en dag i taget, eller något!

Nä, ett spel är ett spel för mig, oavsett längd. Sedan håller jag mig kanske inte helt till 10:1, men det är målet. Mest är det ju för att stoppa det slentrianmässiga spelköpet på reor och så vidare, finns liksom ingen anledning att hamstra fler spel än vad jag någonsin kommer att hinna spela.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Nä, ett spel är ett spel för mig, oavsett längd. Sedan håller jag mig kanske inte helt till 10:1, men det är målet. Mest är det ju för att stoppa det slentrianmässiga spelköpet på reor och så vidare, finns liksom ingen anledning att hamstra fler spel än vad jag någonsin kommer att hinna spela.

Jo, men exakt! Har 250 spel på Steam och Death Stranding är det enda spelet jag köpt under 2020. Vilket är makalöst bra, nästan ett mirakel. Lite så att backloggen får vara hur stor den vill, bara man ändrat på beteendet i att hetsköpa spel på Steamreor. 5 euro för ett spel är inte mycket men gånger med 20 är det.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Assassin's Creed: Syndicate avklarat.
Undrar om jag orkar köra Origins direkt eller kanske ta tag i ett Switch spel mellan.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Assassin's Creed: Syndicate avklarat.
Undrar om jag orkar köra Origins direkt eller kanske ta tag i ett Switch spel mellan.

Känns som en bra idé att mellanlanda på Switch en sväng. Assassin's Creed Origins är inget litet spel direkt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skriv svar