FZ:s sak är din! Bli FZ-supporter!

Medlem

Självklart hjälper man till! Fortsätt göra vad ni gör.

Skribent

Reklamen blir man inte av med oavsett alltså? Inte för att jag stör mig på reklamen, men tänker mig att forummedlemmar kan få designa bakgrunder till hemsidan som ni kan byta varje månad eller så. Jag kan absolut inte, men det finns garanterat folk därute som är riktiga bra på sådant. Dessutom så blir det en extra morot att erbjuda guldmedlemmar en schysst specialdesignad bakgrund istället för den vanliga reklambakgrunden. De små banners som ligger inbäddade i mitten av sidan kan vara kvar.

Bara en tanke.

Medlem

Det blir till att stödja.
FZ är numer min förstahandskälla för spelinformation.
Jag tycker att gamereactor har chanserat mycket på senare tid. Mest en massa toplistor och den stora mängden reklam verkar behövas för att bedriva Petters ”jetsetliv”

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Verdurakh:

Fundering, kör med adblock idag för att kunna fokusera på innehållet på sajten.

Skulle det kunna vara en möjlighet där jag som användare kan välja vilka reklamplatser jag går med på? Typ dom i sidan har hag inget emot etc.
Bättre än att blocka allt tänker jag? 🤔

Jag förstår hur du tänker och vi är såklart måna om att reklamen inte ska störa upplevelsen på sajten. Vet att vi för några år sedan snackade om att låta besökare dölja annonser de inte gillade men någon teknik finns inte på plats för det idag.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Reklamen är fortsatt vår främsta inkomstkälla. Kommer vi till en punkt där Patreon och liknande kan stå för merparten av inkomsterna går det kanske att diskutera.

Jag tycker också att vi är i en annan situation än för 7-8 år sedan vad det gäller reklamen. Idag är det den i princip uteslutande från spel- och hårdvarubranschen och vi tackar nej till saker vi inte tror fungerar i communityt. Därför är en reklamfri sajt inte något vi kommer att fokusera på den närmaste tiden.

Det är er främsta inkomstkälla ja. Men då får ni ju se till att "prenumerationen" motsvarar den kostnaden som genereras för en användare. Det är så som de flesta andra gör (Spotify, Youtube). Det är verkligen svårsmält att kräva att användarna skall se reklam när de redan betala för innehållet. Om man väljer att betala så borde ni kunna se till att denna slipper se reklamen. Så får övriga se den.

Så summa summarum, jag håller helt med åsikterna om att det inte är värt att betala om man fortfarande skall se reklam.

Skribent

Alltså, vad fan menar ni med det ni skrivit? Bara för att jag saknar alla som helst spärrar gör det inte mig till ”oberäknelig” eller ”omogen”. Jag är en fantastisk älskare och skriver bra texter. Med det sagt, kan man få ”Calle äter bajs” som titel?


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av Verdurakh:

Fundering, kör med adblock idag för att kunna fokusera på innehållet på sajten.

Skulle det kunna vara en möjlighet där jag som användare kan välja vilka reklamplatser jag går med på? Typ dom i sidan har hag inget emot etc.
Bättre än att blocka allt tänker jag? 🤔

FZs reklam är faktiskt väldigt mild jämfört med andra sidor och inte störande alls enligt mig. Sidor med rörlig reklam undviker jag som pesten dock, då blir det svårt att fokusera på innehållet.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Cirka 12 %, plus några avgifter vid utbetalningar. Så i förlängningen kommer vi nog kika på ett eget system.

Damn, då kan jag förstå att man kikar på ett eget system. Men skulle rekommendera att man går ihop några stycken då och försöker bygga den annars så blir det jobbigt att till bra kvalité...

Fan ny idé till ett opensource project...


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pyrox:

Det är er främsta inkomstkälla ja. Men då får ni ju se till att "prenumerationen" motsvarar den kostnaden som genereras för en användare. Det är så som de flesta andra gör (Spotify, Youtube). Det är verkligen svårsmält att kräva att användarna skall se reklam när de redan betala för innehållet. Om man väljer att betala så borde ni kunna se till att denna slipper se reklamen. Så får övriga se den.

Så summa summarum, jag håller helt med åsikterna om att det inte är värt att betala om man fortfarande skall se reklam.

Så kanske det ser ut om några år men enligt vår bedömning är vi inte där än, att vi bärs helt av medlemsintäkter det vill säga. Detta är det första steget och det vore sjukt ballt att nå det framöver. Det är dock svårt att göra en kalkyl på vad varje enskild besökare är "värd", varför vi valt att låta folk själva på vilken nivå de vill bidra.

Skrivet av Johan Olander:

Alltså, vad fan menar ni med det ni skrivit? Bara för att jag saknar alla som helst spärrar gör det inte mig till ”oberäknelig” eller ”omogen”. Jag är en fantastisk älskare och skriver bra texter. Med det sagt, kan man få ”Calle äter bajs” som titel?

Och vi älskar dig till månen och tillbaka!


signatur
Medlem

Det blir till att skaffa när man kommer hem. Synd bara att man inte kommer bli kvitt reklamen.

Skrivet av Johan Olander:

Alltså, vad fan menar ni med det ni skrivit? Bara för att jag saknar alla som helst spärrar gör det inte mig till ”oberäknelig” eller ”omogen”. Jag är en fantastisk älskare och skriver bra texter. Med det sagt, kan man få ”Calle äter bajs” som titel?

Johan "Owe Boll" Olander.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hur ofta får ni spelkoder och hur många? Lotteri bland patreonerna?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gesturr:

Hur ofta får ni spelkoder och hur många? Lotteri bland patreonerna?

Det varierar, och eftersom det krävs tillstånd att bedriva lotteri får det bli fight club.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det varierar, och eftersom det krävs tillstånd att bedriva lotteri får det bli fight club.

Men det tycks ni ha på plats redan eftersom man som FZ-supporter Silver har första tjing på utlottningen av spelkoder.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av IMSG:

Men det tycks ni ha på plats redan eftersom man som FZ-supporter Silver har första tjing på utlottningen av spelkoder.

Absolut, bara komma till bunkern på Östermalm där vi jobbar. Det kommer bli likt betakoder, att man får anmäla sig. Skämt åsido, har ordnat formuleringar. Antingen blir det först till kvarn eller något liknande system.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gesturr:

Hur ofta får ni spelkoder och hur många? Lotteri bland patreonerna?

Varierar stort, både i antal och frekvens. Men nu kommer vi ha någonstans att göra av med dem istället för att de ligger i någons mail. Mer info om metod kommer vid nästa tillfälle.


signatur
Medlem

Bra initiativ! Blev precis av med jobbet pga. coronaskiten, men när jag har inkomst igen blir jag garanterat Patreon.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ftmch:

Bra initiativ! Blev precis av med jobbet pga. coronaskiten, men när jag har inkomst igen blir jag garanterat Patreon.

Shit, tungt! Ta hand om dig.


signatur
Medlem

Done! Börjar smått kanske utökar sen.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Silver kirrat!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Backat och klart!

Medlem

@Ftmch: Om du bor någonstans i norra stockholms län kan jag tipsa om att coop söker förstärkning till sin lagerverksamhet i Bro, dom har bra villkor och bra lön.

Testpilot

Såklart ställer man upp!

Medlem
Skrivet av Manmannen:

@Ftmch: Om du bor någonstans i norra stockholms län kan jag tipsa om att coop söker förstärkning till sin lagerverksamhet i Bro, dom har bra villkor och bra lön.

Tack för tips!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Cirka 12 %, plus några avgifter vid utbetalningar. Så i förlängningen kommer vi nog kika på ett eget system.

Vi kan ta det via mig så länge. Jag tar bara 6%.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Jag talar bara utifrån min egen önskan, men kan inte ni streama era grejer via en stream anpassad för spel som Twitch eller Mixer, att gå till YT känns udda minst sagt när det gäller spel streams.
Jag skulle gärna donera på eran stream om jag inte behöver sponsra Google i processen.
(om jag donerar på er stream vill jag att det går åt spel relaterade saker och inte person uppgifts försäljning åt Google eller liknande.)
Förslag,
Kan ni inte hålla i spel servrar och Discord kanaler för Patreon's med kanske ett 20 tal unika emotes, samma på twitch om ni kan tänka flytta era streams till en spel relaterad sida.

Behövs mer innehåll.
Kanske en kaffe kopp med FZ loggan i guld, gör det till en unik grej våga ta i lite.
10€ för ett namn byte i forumet räcker inte, för min del. Men med mer innehåll kan jag tänka mig betala 15€.
Det måste vara skillnad på grattis användare och Patreons, Patreons ska inte betala för gratis användarna.
Så här tycker jag

Medlem

Självklart stöttar jag er - hoppas på många nya och roliga projekt i framtiden!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Slipper man reklambanners på fz om man blir patreon också? Det var halva grejen med gamla fz supporter.

Blev silver men skulle ändå önska att slippa reklamen utan att behöva adblocker

Skribent

Rabatt på FZ Ölsejdel. Håller tummarna.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Klart man backar, omtanken om FZ överstiger vida aversionen gentemot Patreon


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Gnällkuk

Givetvis gick man med som guldmedlem! Klart man stöttar Sveriges bästa spelsajt!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skriv svar