Super Mario fyller 35 år – Galaxy, 64 och Sunshine till Switch?

Robot
Super Mario fyller 35 år – Galaxy, 64 och Sunshine till Switch?

Mycket Mario under 2020, uppger flera källor.

#nintendo, #super-mario-bros, #switch


Inaktiv

JA TACK. Har Mario 64 portats till något annan konsol än N64?

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_119148:

JA TACK. Har Mario 64 portats till något annan konsol än N64?

DS. De la till fler karaktärer man kunde spela som.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

De får gärna porta fler Mario Kart spel som tex. DD från gamecube. Och när ni ändå är igång, Mario party spelen från gamecube också :).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Super Mario All-stars 2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Trevliga nyheter att höra när man nyligen beställt ett Switch

Medlem

Snälla, låt detta vara sant!

Moderator | Testpilot

Jag hade gärna set 3D World på Switch, oavsett om det är en enkel port eller ej. Spelet är fantastiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Skulle gärna köra om Sunshine och Galaxy. Ett nytt Paper Mario vore inte heller fel.

Men en remaster av Super Mario RPG är nog det jag skulle gilla allra mest!


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Trevlig Nyhet, de får gärna släppa Ocarina of time när de ändå håller på

Moderator | Testpilot
Skrivet av Arzei:

Skulle gärna köra om Sunshine och Galaxy. Ett nytt Paper Mario vore inte heller fel.

Men en remaster av Super Mario RPG är nog det jag skulle gilla allra mest!

Skulle dock bara vilja ha ett nytt Paper Mario om de följer första och andra. De på 3DS och den på Wii U var skräp i jämförelse.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

jbx
Medlem

Ok vad roligt! Har helt missat Sunshine och gillar de andra så detta var högst intressant!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Helvete vad najs! Ge mig 64 och Galaxy i HD till Switch. Insta-buy!

Medlem

Jag är rätt sugen på en Switch, men den är fasen dyr nu när PS5:an ligger runt hörnet ...

Medlem

Heh, och jag köpte Galaxy till Wii tidigare i år. Men det blir nog ett köp igen

Medlem

Hoppas bara priserna blir humana, tycker tyvärr Nintendo är lite för duktiga på att ta betalt för äldre spel

Medlem
Skrivet av maaex:

Jag är rätt sugen på en Switch, men den är fasen dyr nu när PS5:an ligger runt hörnet ...

Fast vill du spela Nintendo spel så är det inget att tveka på. Tror inte att Nintendo kommer börja släppa spel på PC.
Fast jag hade gärna sett en stationär switch med 4x högre prestanda då jag i princip aldrig spelat bärbart..... men jag förstår att de vill ha en allt i allo konsol.

Medlem

Hur skall dom lösa kontrollerna med Sunshine?
Till skillnad från alla andra kontroller Nintendo har släppt så hade Gamecubens faktiskt analoga "skulderknappar".


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Skribent
Skrivet av Barak:

Hur skall dom lösa kontrollerna med Sunshine?
Till skillnad från alla andra kontroller Nintendo har släppt så hade Gamecubens faktiskt analoga "skulderknappar".

GC-kontrollen går ju använda med en adapter...

Men jag tror de nog kan lösa det genom att släppa en trådlös GC-kontroll också menat för Switch...de har ju redan en NES och SNES-kontroll.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Johlor:

GC-kontrollen går ju använda med en adapter...

Men jag tror de nog kan lösa det genom att släppa en trådlös GC-kontroll också menat för Switch...de har ju redan en NES och SNES-kontroll.

Skrivet av one63:

Hoppas bara priserna blir humana, tycker tyvärr Nintendo är lite för duktiga på att ta betalt för äldre spel

Nu håller jag med dig. men det gäller inte bara Nintendo. Om man ser över senaste åren på alla HD-remakes och remakes som släppts för nästan fullpris så känns det som en röd tråd genom alla spelföretag.


signatur

"Writer and Fighter"

Kontot avslutas

Jag har planer på att köpa Sunshine igen till GameCube, men släpps den till Switch så kan det bli ett köp där istället och sen spela det med mina original GameCube handkontroller.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Släpper de liren som det ryktas om köper jag antagligen alla som kommer i fysisk form.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Nu håller jag med dig. men det gäller inte bara Nintendo. Om man ser över senaste åren på alla HD-remakes och remakes som släppts för nästan fullpris så känns det som en röd tråd genom alla spelföretag.

Helt sant det du säger, case in point square. Dock så är Nintendo även inte så duktiga på att sänka priset på äldre titlar från samma generation heller, flesta first party spel har fullpris fortfarande på switch även hos fysiska butiker

Skribent
Skrivet av one63:

Helt sant det du säger, case in point square. Dock så är Nintendo även inte så duktiga på att sänka priset på äldre titlar från samma generation heller, flesta first party spel har fullpris fortfarande på switch även hos fysiska butiker

Nä det är helt sant, aldrig värt att vänta på prissänkningar där....för de händer inte.


signatur

"Writer and Fighter"

Kontot avslutas

Jag har tänkt på det förut, när man firar Mario så firar man hur länge han har varit "Super" Mario. Nästa år så blir ju själva karaktären 40 år, men det brukar man väl inte fira på samma sätt väl?

I Donkey Kong från 1981 kallades Mario för Jumpman. Namnet Mario användes om jag minns rätt först 1983 i spelet Mario Bros.
Sen för 35 år sedan så kom Super Mario Bros, det som vi oftast firar när vi firar Mario och Mario spelen.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Fast vill du spela Nintendo spel så är det inget att tveka på. Tror inte att Nintendo kommer börja släppa spel på PC.
Fast jag hade gärna sett en stationär switch med 4x högre prestanda då jag i princip aldrig spelat bärbart..... men jag förstår att de vill ha en allt i allo konsol.

Japp, men det vore lättare om den låg runt 2000 istället för nästan 4000
Finns flera Nintendo-spel jag är sugen på att spela, men med tiden jag (inte) har tillgänglig och PS5:an runt hörnet (som jag ännu hellre vill skaffa, men kanske inte direkt vid release) så har jag svårt att motivera det.

Skribent
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag har tänkt på det förut, när man firar Mario så firar man hur länge han har varit "Super" Mario. Nästa år så blir ju själva karaktären 40 år, men det brukar man väl inte fira på samma sätt väl?

I Donkey Kong från 1981 kallades Mario för Jumpman. Namnet Mario användes om jag minns rätt först 1983 i spelet Mario Bros.
Sen för 35 år sedan så kom Super Mario Bros, det som vi oftast firar när vi firar Mario och Mario spelen.

Kanske är lite som vi fira bröllopsdag här hemma. Innan dess så kunde vi firade hur länge vi varit tillsammans, men nu räknar vi helt bort åren före och kör bara bröllopsdagen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av maaex:

Japp, men det vore lättare om den låg runt 2000 istället för nästan 4000
Finns flera Nintendo-spel jag är sugen på att spela, men med tiden jag (inte) har tillgänglig och PS5:an runt hörnet (som jag ännu hellre vill skaffa, men kanske inte direkt vid release) så har jag svårt att motivera det.

Absolut, har full förståelse för det. Nintendo är ju spelens Apple, de vet hur man tar betalt. 😉 Hade också valt PS5 framför switchen.

Skribent
Skrivet av maaex:

Japp, men det vore lättare om den låg runt 2000 istället för nästan 4000
Finns flera Nintendo-spel jag är sugen på att spela, men med tiden jag (inte) har tillgänglig och PS5:an runt hörnet (som jag ännu hellre vill skaffa, men kanske inte direkt vid release) så har jag svårt att motivera det.

Switch Mini går ju faktiskt få tag på för runt 2000 kr helt ny.

https://cdon.se/leksaker/nintendo-switch-lite-basenhet-grey-n...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

GC-kontrollen går ju använda med en adapter...

Men jag tror de nog kan lösa det genom att släppa en trådlös GC-kontroll också menat för Switch...de har ju redan en NES och SNES-kontroll.

Mjo men den bärbara biten blir lidande vilket den inte blir i NES och SNES-fallet.
NES och SNES-kontrollerna är mer lullull och erbjuder ingen annan funktionalitet än vad joyconsen kan göra så dom krävs inte.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

12
Skriv svar