Hur stor är sannolikheten att FF7-remaken släpps i Sverige tidigare?

Hur stor är sannolikheten att FF7-remaken släpps i Sverige tidigare?

Flera affärer i delar av USA och i Australien har redan börjat sälja sina fysiska exemplar av FF7-remaken. Hur stor tror ni sannolikheten är att samma sak skulle kunna hända här hemma?

Vore underbart att få köpa sitt exemplar idag från exempelvis Webhallen.

Medlem

Jag beställde 1st class edition direkt ifrån square enix onlinebutik, jag väntar bokad hemleverans idag.

Medlem

Jag är ganska övertygad om att jag får mitt ex innan den 10. Gissar att det kommer den 9, men nu börjar jag förstås hoppas på att det kan komma ännu tidigare.

Medlem

Chansen att få det tidigare gäller endast om du förbokat hos Square eller? Det är det jag kan hitta och då är det inget officiellt utan vanliga användare på forum som skriver detta.

Medlem
Skrivet av SinisterSnake:

Jag beställde 1st class edition direkt ifrån square enix onlinebutik, jag väntar bokad hemleverans idag.

Har nu fått leverans, packat upp allt och installerar på PS4an.
"Data" disken kör nu och kommer ta en 40 min att installera på SSDn.
Sedan får "Play" disken köra vad den vill installera.

Vi får se om det går att starta efter det. (inga spoilers)

EDIT: Funkar galant att spela, har redan plockat Achievements.
Jag tror man kan kolla med sin butik ifall de inte kan skicka det tidigare.

Redaktör
Ponny

Japp, fick mitt ex idag också (från Square Enix-shoppen). Lär inte hinna spel atm (booo) men hoppas det blir tid över i helgen. Dessutom var det mest en present till min sambo (en win-win, så att säga) så det var kul att överraska så här 10 dagar för tidigt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Webhallen och Elgiganten verkar ha börjat skicka ut beställningar redan. Men inte Spelbutiken där jag har beställt. Frustrerande är bara förnamnet! Undrar om det kommer upp fysiska exemplar på Elgiganten också?

Testpilot
Skrivet av Tröjan:

Webhallen och Elgiganten verkar ha börjat skicka ut beställningar redan. Men inte Spelbutiken där jag har beställt. Frustrerande är bara förnamnet! Undrar om det kommer upp fysiska exemplar på Elgiganten också?

Har förbokat på Webhallen men har valt hämta ut i butik, antar att det är den 10: e som gäller då? Får kolla med dem kanske.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Webhallen och Elgiganten verkar ha börjat skicka ut beställningar redan. Men inte Spelbutiken där jag har beställt. Frustrerande är bara förnamnet! Undrar om det kommer upp fysiska exemplar på Elgiganten också?

Jaså? På min sida på Webhallen står det inväntar och releasedatum. Elgiganten har däremot tagit bort releasedatumet från produkten som om det redan släppts. Har lust att boka från båda ställen och se vad som händer, vara en sån där jobbig kund för jag har inget tålamod när det kommer till nya spel...

Skrivet av Mutumba:

Har förbokat på Webhallen men har valt hämta ut i butik, antar att det är den 10: e som gäller då? Får kolla med dem kanske.

Samma här, skrev till dem på Twitter igår men har fortfarande inte fått något svar:(

Medlem
Skrivet av pinky:

Jaså? På min sida på Webhallen står det inväntar och releasedatum. Elgiganten har däremot tagit bort releasedatumet från produkten som om det redan släppts. Har lust att boka från båda ställen och se vad som händer, vara en sån där jobbig kund för jag har inget tålamod när det kommer till nya spel...

Var i kontakt med Elgigantens kundtjänst. Det finns redan i Jönköping (för långt att åka för mig) och ska vara på väg ut i fler butiker. Spelbutiken har inte ens fått in det, så jag avbeställde. Känns inte som att jag får det innan helgen, men kanske tidigt i nästa vecka. Känns som att det kommer att gå snabbast med Elgiganten.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Var i kontakt med Elgigantens kundtjänst. Det finns redan i Jönköping (för långt att åka för mig) och ska vara på väg ut i fler butiker. Spelbutiken har inte ens fått in det, så jag avbeställde. Känns inte som att jag får det innan helgen, men kanske tidigt i nästa vecka. Känns som att det kommer att gå snabbast med Elgiganten.

Perfekt! Bor i närheten så bokade upphämtning. Tack för infon!

Medlem

Håller tummarna för att Webhallen också börjar sälja innan den 10:e. Är sjukt sugen. Har ett Elgiganten i närheten också så får hålla ett öga där om det är så att Webhallen tänker hålla hårt på den 10:e.

Elgiganten har ett centrallager i Jönköping så antar att det är därför som det finns där först och det börjar väl distribueras ut nu till deras övriga butiker nu.

Skrivet av Lasrod:

Håller tummarna för att Webhallen också börjar sälja innan den 10:e. Är sjukt sugen. Har ett Elgiganten i närheten också så får hålla ett öga där om det är så att Webhallen tänker hålla hårt på den 10:e.

Elgiganten har ett centrallager i Jönköping så antar att det är därför som det finns där först och det börjar väl distribueras ut nu till deras övriga butiker nu.

Min förhoppning är att butiken på Kungsgatan eller att butiken i Bromma Blocks får in det under dagen.

Medlem
Skrivet av Patrik Rickemo:

Min förhoppning är att butiken på Kungsgatan eller att butiken i Bromma Blocks får in det under dagen.

Bromma blocks verkar ha fått in det så skynda, skynda!

Skrivet av pinky:

Bromma blocks verkar ha fått in det så skynda, skynda!

Såg det nu, la undan fort som fan:)

Medlem
Skrivet av pinky:

Perfekt! Bor i närheten så bokade upphämtning. Tack för infon!

Åh! Lyckost. Jag har lite för långt till Jönköping. Men det ska vara på väg till Kristianstad och finnas i butik i dag eller i morgon.

Nu finns det i sex butiker: Falkenberg, Varberg, Jönköping, Bromma, Norrköping och Karlskoga.

Medlem

Nu har jag beställt och ska åka och hämta mitt exemplar i Hässleholm. En liten omväg, men vad gör man inte för något man väntat otåligt på i fem års tid?

p-l
Medlem

@Tröjan: Hur gjorde du för att beställa på Elgiganten men hämta i butik? Såg nu att standard edition går att hämta i butik

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Nu har jag beställt och ska åka och hämta mitt exemplar i Hässleholm. En liten omväg, men vad gör man inte för något man väntat otåligt på i fem års tid?

Ser inte så farligt ut och kul med en liten roadtrip-historia att dra för barnbarnen om tillfälle ges! Kör försiktigt.

Medlem

Nu har jag det i näven. Overklig känsla!

p-l
Medlem

Ni som fått era spel, har ni fått er pre-order bonus? Eller hur ska den levereras?

Testpilot
Skrivet av Tröjan:

Nu har jag det i näven. Overklig känsla!

Inte alls avundsjuk.

Men av nyfikenhet, är det bara spelet eller deluxe edition? Fick svar från Elgiganten att deluxe edition inte finns i butiker utan bara online.

Medlem

Jag har fått mitt exemplar från Elgiganten (Deluxe) oklart om jag fått pre-order bonusen.

Medlem

Har beställt från Spelbutiken, hoppas få det under nästa vecka iaf!


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Inte alls avundsjuk.

Men av nyfikenhet, är det bara spelet eller deluxe edition? Fick svar från Elgiganten att deluxe edition inte finns i butiker utan bara online.

Elgiganten i Hässleholm hade bara standardutgåvan.

Medlem

Jag undrar också över pre-order bonusen. Hämtade min Deluxe Edition från Webhallen för några timmar sedan men den sedvanliga upplåsningen av kod på deras webbsida har inte visat sig.

At any rate - sjukt trevlig överraskning att få spela detta redan nu!

EDIT: Chattade med Webhallens support angående pre-order bonusen, de föreslog att vänta tills vi närmar oss det riktiga releasedatumet och höra av sig igen om koden inte har dykt upp till dess.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Fick tag på ett exemplar från MediaMarkt. Sorry webhallen men kunde inte hålla mig så det är avbokat hos er.

Skribent

Installerar spelet nu. Tackar för det Webbhallen


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Fick min deluxe från webhallen idag

12
Skriv svar