The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Medlem

Blev level 40 idag. Har ett område med en av underbossarna kvar. En del SHD caches har varit lite luriga, men hittat alla själv.

Medlem

Finns det någon som har precis börjat sitt äventyr med spelet?
Vill inte hoppa in i någon klan som har spelar flera hundra timmar. Kommer bara känns mig lost och tröttna..
Skulle behöva någon som ska precis börjat sitt äventyr.. om det finns någon, PC.
uPlay id <- Ax83xT

Medlem

Ubisoft/Massive vill ha feedback på expansionen Warlord of New York genom en survey.
https://twitter.com/TheDivisionGame/status/123696730063860940...

Länk till survey (ingen url shortener som i tweeten)
https://www.surveymonkey.com/r/3MNZTX6

Medlem

Precis utexaminerad level 40, med lite scrappy lvl 40 gear ska göra ett par bounties för att levla specialization på normal svårighetsgrad. Första bountyn och två rogue agents dyker upp som jag inte har en chans mot - jag pepprar dem och knappt en dent i deras armor, medans de två-shottar mig. Efter det dyker en info-ruta upp som att spelet vill gnugga mitt misslyckande i ansiktet "Ibland kan rogue agents dyka upp i vanliga events. De är lite tuffare men ger bra loot". Tack för den spelet! : )

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Fick polaren att gå med igår så nu är vi åtminstone fyra, och fem med dig AmfYoYo77.

Ska försöka hinna med under slutet av veckan! Är borta med jobbet 😫

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Ska försöka hinna med under slutet av veckan! Är borta med jobbet 😫

Ja det är ingen stress Fått två kompisar att gå med. Kul att vi nu låst upp lite grejer till klanen.

Medlem

NGON har lagt upp en #Nofilter video från The Division 2 i 3840x2160@60Hz och Ultra inställningar. De är en community som har sin bas i Massive Entertainment i Malmö.

Jag känner att jag behöver uppgradera grafikkortet.

Medlem

Kör ni med DX12 eller DX11 på PC?

Inaktiv

@Tommi: DX12 fungerar bra för mig.

Medlem
Skrivet av Fulci:

NGON har lagt upp en #Nofilter video från The Division 2 i 3840x2160@60Hz och Ultra inställningar. De är en community som har sin bas i Massive Entertainment i Malmö.

Jag känner att jag behöver uppgradera grafikkortet.

https://www.youtube.com/watch?v=s8G8XNiiyEo&

Förjävla snyggt spel. Tills det kommer till snack mellan spelare och storypersoner 😅

Medlem
Skrivet av Tommi:

Kör ni med DX12 eller DX11 på PC?

Nvidia verkar ha kraschproblem för de flesta med DX12, oavsett kort eller drivrutin. Problemet är inte hittat eller löst efter ett år. För det mesta stabilare med DX11 för de med Nvidia grafikkort. De med AMD kan köra DX12 som jag förstått det. Har Nvidia själv och testat DX12 efter uppdateringar och nya drivrutiner men det krashar efter ett tag. På DX11 är det väldigt stabilt.

Medlem

Tack för svar FZ vänner! Jag kör på DX11 tills vidare. Vill ej att spelet krånglar. Ska börja spela det och hoppas på att det kommer vara kul!

Medlem

Kör DX12 med Nvidia (2070).
Hade några suspekta frysningar förr men det var ett bra tag innan expansionen kom som det hände.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Kör DX12 med Nvidia (2070).
Hade några suspekta frysningar förr men det var ett bra tag innan expansionen kom som det hände.

Undrar om det är bättre på Turing. Jag har Pascal baserat kort.

Misstänker lite att Nvidia inte lagt så mycket krut på Division 2 eftersom det är en AMD titel. Men man vet inte, kanske ligger felet någon annanstans.

Gnällkuk

Kör DX11, tyvärr. Har klart bättre flyt och fps med DX12 men det kraschar helt random, ibland efter 5min, ibland kan jag spela timmar. Inte haft en enda krasch sedan jag växlade tillbaka till DX11. Som Fulci nämner, verkar vara Pascal som det fungerar kasst på.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tja, nån mer än jag som ser att the division har blivit dagens verklighet, new york i karantän hela länder som Italien, Spanien England, Norge etc,

Blir kul I framtiden, lär finnas hur mycket material som helst för framtida spelutvecklare med dagens nyheter som kablas ut och in i våra hjärnor varje dag.

Bara zombies som fattas 🤣🤣🤣

Medlem
Skrivet av Sigge28:

Tja, nån mer än jag som ser att the division har blivit dagens verklighet, new york i karantän hela länder som Italien, Spanien England, Norge etc,

Blir kul I framtiden, lär finnas hur mycket material som helst för framtida spelutvecklare med dagens nyheter som kablas ut och in i våra hjärnor varje dag.

Bara zombies som fattas 🤣🤣🤣

Viruset som slog ut civilizationen i Division spelen är ett tillverkat och genetiskt modifierat smittkoppevirus som kallas "The Green Poison" etc. Finns lite story bakom det här.
https://thedivision.fandom.com/wiki/Green_Poison

Vad jag vet finns inga specifika böcker Tom Clancy skrev om detta, det är en egen story som lånat hans namn.

Medlem

Tycker fältsjukhusen ger mest Division-vibbar IRL. Gängen och sånt där saknas såklart. Inte heller har presidenten dött av hjärtstillestånd. Det gjorde han i spelen innan han startade The Division läste jag igår.

Medlem

TU 8.5 ska sannolikt släppas nästa vecka och innehåller en del fixar och balansändringar. Samt att man nu kan återställa control points själv.

https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2208920-More-update...

Medlem
Skrivet av Fulci:

TU 8.5 ska sannolikt släppas nästa vecka och innehåller en del fixar och balansändringar. Samt att man nu kan återställa control points själv.

https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2208920-More-update...

Trevligt!

Både Assault Turret och Assault Drone får tydligen lite förbättringar. Perfekt, de är mina favorit-skills och de enda jag använt i spelet så långt (jag har spelat med turret/drone-kombon genom hela kampanjen, alla sidouppdrag, osv). Jag tycker väl inte att de behöver förbättras direkt, på max skill tier så äger de allt och alla. Men jag klagar inte, haha.

Medlem

Spännande! Har bara blivit lvl 36 men är på sista manhunten där man möter 3 gula bossar samtidigt.
Blev totalägd såklart.
Får försöka dra upp några levlar med sidomissions innan jag försöker igen!
Kul som fan änsålänge iaf. Fick tillbaka gnistan som man hade från början

Medlem

Jag som är bekväm/tidsbegränsad. Kan man inte köpa year 1 season pass längre? Syftade mest för att låsa upp alla specs

Medlem
Skrivet av gregari:

Jag som är bekväm/tidsbegränsad. Kan man inte köpa year 1 season pass längre? Syftade mest för att låsa upp alla specs

Ja det borde man kunna göra, åtminstone inom spelet?
Eller så ingår det nu season pass som sådan. Har inte varit inne i ngn vecka nu, vill inte säga ngt fel.

Medlem
Skrivet av gregari:

Jag som är bekväm/tidsbegränsad. Kan man inte köpa year 1 season pass längre? Syftade mest för att låsa upp alla specs

Har för mig att den blev gratis för alla då Warlords expansionen släpptes men att du måste aktivera den i Store (ingame).
Tryck Esc - Store - Add on, därunder så ska du kunna välja Claim på det om jag minns rätt.

Medlem
Medlem
Medlem

De har stealth-nerfat M1A gevären också med -40% damage. De har nu lagt till det i change log i efterhand.

Citat:

Classic M1A and Baker's Dozen
Reduced damage by approximately 40%

Community team comment: This change was intentional and we apologize it was not in the original Patch Notes. Due to a lapse in communication, it didn't make into the list.

Inaktiv

Är så jäkla trött på Massive.
Spelet gick från mitt GOTY 2019 till en buggig bullet-sponge röra där fiender fastnar bakom väggar och håller på.
Förstår inte hur det kan ha blivit så mycket värre när det började så bra.
Ska ge TU9 en ärlig chans sen orkar jag inte bry mig mer.

Medlem
Skrivet av Fulci:

De har stealth-nerfat M1A gevären också med -40% damage. De har nu lagt till det i change log i efterhand.

Där gick min build åt skogen😭

Medlem

"Fixed an issue causing players to be unable to reach The Angel of Mercy contaminated area."

Äntligen! Jag har försökt ta mig in där massor av gånger utan att lyckas. Kände på mig att det måste vara en bugg.

De verkar inte ha nerfat mina favoriter, marksman rifles och shotguns. Finemang. 😊

Skriv svar