The Last of Us II försenas på obestämd tid

Robot
The Last of Us II försenas på obestämd tid

Jättespelet skjuts fram p.g.a. "logistiska" skäl orsakade av pandemin.

#naughty-dog, #playstation-4, #the-last-of-us-part-ii


Medlem

Nu lär internet explodera... *grabs popcorn*


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Tråkigt, men det kan jag köpa. Förståeligt dessa tider.

Medlem

Vad jag förstår så kommer de dock inte rulla tummarna under den eller de månader det kommer handla om utan putsa på spelet. Så det lär släppas mer buggfritt än vad som skulle ha varit annars där det normala numer är att släppa ett spel med barnsjukdomar och patcha efteråt..

Medlem

Och precis när 2020 inte kunde bli värre. Fuck you Corona.

Medlem

Då får man avnjuta föregångaren ett par gånger till innan uppföljaren släpps.


signatur

Kunskapsförmedlare.

FM-guru
F.d. Sisyr

Knew it. Ger mig fan på att Cyberpunk försenas ytterligare så småningom det också.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Knew it. Ger mig fan på att Cyberpunk försenas ytterligare så småningom det också.

Kan inte göra annat än att hoppas att världen lyckats få lite bättre ordning på covid-19 till hösten.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skrivet av marsson90:

Kan inte göra annat än att hoppas att världen lyckats få lite bättre ordning på covid-19 till hösten.

Då dyker väl Covid-20 upp, bara för att.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Hade nyheten kommit igår hade jag hoppats på ett riktigt dåligt april skämt. Nä fy fan detta var tråkigt...

Medlem

Släpp det bara digitalt då... va fan

jbx
Medlem

Personligen gör det inget då jag väntar på ps5 innan jag ska spela detta. Men tråkigt för er andra:(


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

KUKEN OCKSÅ!! de där nya bilderna gjorde mig ju inte direkt mindre sugen! hahahah

Medlem

Frågan är om detta verkligen är Corona eller om det bara är ett sätt för dom att kunna skjuta upp det med en anledning. Vill minnas att arbetsförhållanden hos Naughty Dog var rätt hemska, var det inte så?

Är så orolig att detta ska bli bajs...oavsett så ska jag inte köra det förens på PS5 ändå så för mig spelar det ingen roll att det skjuts upp. Snarare lättare då jag slipper försöka hålla mig från att köpa det

It's not a lake, it's an ocean

Nej! För bövelen, nej! Detta var det enda spelet som inte fick försenas. Förbannat.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Blev mer "upprörd" när Cyberpunk blev försenat men allt dämpades när man fick HL Alyx.
The last of us 2 kan vänta....


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Athretil:

Släpp det bara digitalt då... va fan

Jag misstänker att man har kontrakt med stora kedjor och aktörer som säljer fysiska exemplar där det ingår att man inte får sälja digitala ex tidigare än de får sina exemplar.

Amazon lär ju kunna sälja ett par miljoner ex av detta spel på egen hand.

I dessa tider är tillverkning, distribution och marknadsföring betydligt krångligare än förut.

Medlem

ja detta var trist lär inte bli sista spelet som läggs på is ett tag.. förbannade helvetes corona

Medlem

Neeeeeeeeeeeeeeej, satan vad tråkig nyhet alltså. PERKELE...
Får se om SONYs "Ghost of Tsushima" också skjuts upp som ska släppas i slutet på juni. Haha, denna spel-vår blev det bara pannkaka av.

Skrivet av Athretil:

Släpp det bara digitalt då... va fan

Tänkte också så men till konsol vill jag ha fysisk media så jag kan låna ut spel. Till PC blir det digitalt dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Man kan ju hoppas på att det kommer en Definitive Edition eller liknande till PS5 då, samtidigt.

Medlem

Nu känns det absolut som man kan skulle vänta tills ps5 släpp. Om nu det släpps i år då...

Tyckte första förseningen kändes ok, denna känns dock mer som att ”oh, bra anledning med Corona för att skjuta på det för att vi inte fått ihop det till nya datumet heller”.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Medlem
Redaktör
Skrivet av aT1C:

Rätt intressant tweet Jason Scherier har om detta https://twitter.com/jasonschreier/status/1245773514243792899

Han säger ju nästan exakt samma sak som Naughty Dog och Sony/Playstation. /Edit: ok, han verkar ha pubbat några minuter tidigare.

Naughty Dog:

The good news is, we're nearly done with development of The Last of Us Part II. However, even with us finishing the game, we were faced with the reality that due to logistics beyond our control, we couldn't launch The Last of Us Part II to our satisfaction.

Playstation:

Logistically, the global crisis is preventing us from providing the launch experience our players deserve.

Schreier:

A Naughty Dog source tells me the game is basically done, and this decision was made purely for economic/logistical reasons


signatur
Medlem

Lutar mig mot att köpa det till PS5 istället.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Han säger ju nästan exakt samma sak som Naughty Dog och Sony/Playstation. /Edit: ok, han verkar ha pubbat några minuter tidigare.

Schreier har ju etablerat att han har bra källor "överallt" i branschen. Han har även skrivit flera artiklar baserat på källor hos Naughty Dog som beskriver en extrem "crunch-kultur" och inte målar studion i positiv dager.

Om hans källor säger samma sak som den officiella förklaringen så stämmer det sannolikt. Vi ser ju redan personer som kommenterar här och tror att det är något annat än det man säger utåt som ligger bakom men det kan vi nog utesluta.

Redaktör
Skrivet av Margy:

Schreier har ju etablerat att han har bra källor "överallt" i branschen. Han har även skrivit flera artiklar baserat på källor hos Naughty Dog som beskriver en extrem "crunch-kultur" och inte målar studion i positiv dager.

Om hans källor säger samma sak som den officiella förklaringen så stämmer det sannolikt. Vi ser ju redan personer som kommenterar här och tror att det är något annat än det man säger utåt som ligger bakom men det kan vi nog utesluta.

Ja, men det var inte trovärdigheten jag ifrågasatte. Det här kände som att han försökte ge sig själv cred för att ha varit först med något han inte var först med. Men jag hade nog fel.


signatur
Skribent

Förväntade mig nästan försening, men på ”obestämd tid” är oroväckande. Naughty dogs har inte måsta varsla massa personal och så på grund av viruset??


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Äh, på med en blöja och håll snattran. Har förstås inget emot gaming som tidsfördriv men vissa människor beter sig som att livet står och faller med ett spelsläpp.

123
Skriv svar