The Last of Us II försenas på obestämd tid

Medlem

Bara gilla läget. Trist då man verkligen hade behövt nått bra att spela i dessa tider.

Dock blir jag alltid så trött på alla dessa ihopljugna uttalanden, detta har inte en skit ”med oss spelare” att göra.

Deras siffernissar har på nått sätt räknat ut att det inte är bra att släppa spelet ur en ekonomisk synvinkel. Möjligen på grund av logistiska problem, men då är det väl bara att börja sälja ändå, och sen sälja allt eftersom leveranserna kommer in? Men det är inte en chansning man vågar ta. Givetvis siktar man väl på nått i stil med ”fastest / best selling game launch evvaahhh!!” Och det går ju inte om det är halvtomt på hyllorna.

Jag förstår vad dom gör, jag förstår varför. Det enda jag ha problen med är att man inte bara rakt ut kan vara ärlig med det.

Medlem

Trist men inte ens Sony står över kaoset som härjar i virus tiderna.
När det väl kommer så blir det åka av.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Om det är logistiken som är problemet så borde de ju kunna släppa den digitala versionen i vilket fall.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Frågan är om detta verkligen är Corona eller om det bara är ett sätt för dom att kunna skjuta upp det med en anledning. Vill minnas att arbetsförhållanden hos Naughty Dog var rätt hemska, var det inte så?

Är så orolig att detta ska bli bajs...oavsett så ska jag inte köra det förens på PS5 ändå så för mig spelar det ingen roll att det skjuts upp. Snarare lättare då jag slipper försöka hålla mig från att köpa det

Varför skulle deras arbetsförhållanden skjuta upp att spelet släpps, om det nästan är klart att släppas, om inte alla utvecklare helt plötsligt slutade eller "försvann".

Speciellt inte om det skjuts upp på obestämd tid, det låter mera som att man väntar på något som ingen vet hur det blir.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Varför skulle deras arbetsförhållanden skjuta upp att spelet släpps, om det nästan är klart att släppas, om inte alla utvecklare helt plötsligt slutade eller "försvann".

Speciellt inte om det skjuts upp på obestämd tid, det låter mera som att man väntar på något som ingen vet hur det blir.

Dels har de redan skjutit upp det en gång för att finpolare, och det är inte ovanligt idag att spel släpps ofärdiga pga tryck ovanifrån. Naughty Dog är iofs ett exception här, men det var Blizzard en gång i tiden också. Jag har lite bekanta inom spelindustrin, bl a har jag en bekant på Frictional Games (amnesia, SOMA) och de har inte ens ett kontor, de jobbar hemifrån allihopa och har alltid gjort. Jag själv jobbar som programmerare, dock inte inom spel, och vi jobbar hemifrån. Hela mitt nätverk med programmerare, designers, osv jobbar hemifrån. Tänker mig att Naughty Dog som är så nära release borde kunna jobba klart hemifrån också.

Fast man nämner i uttalandet att det har med logistic att göra, så spelet kan ju redan vara klart och avslutas hemifrån, men allting kring release är det som tar smällen här. Så jag tror du har rätt.

Geeks Gaming

Folk blir av med sina jobb, har mindre pengar och andra prioriteringar än spel.
Man är såklart rädd för att det inte ska sälja lika mycket.

Sen tror jag det är smart att på de ”stora marknaderna” (i.e usa/asien) vänta med att släppa spelet då temat är lite väl ”hits too close to home” just nu

Medlem

Riktigt tråkig nyhet, men men förhoppningsvis kanske spelet blir ännu mer polerat tills det kommer ut då. Satans Covid-19.


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Dels har de redan skjutit upp det en gång för att finpolare, och det är inte ovanligt idag att spel släpps ofärdiga pga tryck ovanifrån. Naughty Dog är iofs ett exception här, men det var Blizzard en gång i tiden också. Jag har lite bekanta inom spelindustrin, bl a har jag en bekant på Frictional Games (amnesia, SOMA) och de har inte ens ett kontor, de jobbar hemifrån allihopa och har alltid gjort. Jag själv jobbar som programmerare, dock inte inom spel, och vi jobbar hemifrån. Hela mitt nätverk med programmerare, designers, osv jobbar hemifrån. Tänker mig att Naughty Dog som är så nära release borde kunna jobba klart hemifrån också.

Fast man nämner i uttalandet att det har med logistic att göra, så spelet kan ju redan vara klart och avslutas hemifrån, men allting kring release är det som tar smällen här. Så jag tror du har rätt.

Alltså, jag tror inte detta har med något jobb alls att göra, jag tror som sagts av andra att det har med att det är dålig timing att släppa spelet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Frilansare

Lutar mer och mer åt att vänta med detta tills PS5 med allt vad det kan komma att innebära?

Medlem

Vafan de kunde väl släppt spelet digitalt, suck.

It's not a lake, it's an ocean

Om spelet inte hade försenats hade det kanske kunnat släppas i februari som planerat.

Och nog finns det något väldigt ironiskt i att det spel vi får de facto blir ett The Last of Us post-pandemic edition...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Alltså, jag tror inte detta har med något jobb alls att göra, jag tror som sagts av andra att det har med att det är dålig timing att släppa spelet.

Fast det ena behöver ju inte utesluta det andra heller. Folk förlorar ju jobben till höger och vänster nu i världen, USA har väl en arbetslöshet som börjar närma sig 30% eller något? Kan ju både vara att det påverkar utvecklarna som jobbar med spelet (Covid-19 grejen påverkar ju alla företag i nuläget) och att det är dålig timing.

Dock så är jag lite oroad över detta med "obestämd tid"....nu säger jag inte att spelet blir nedlagt, inte alls...men det brukar låta så när det varit stora problem under utvecklingen.

Personligen så känner jag kanske att fokusen för mig inte ligger på just spel i nuläget, även om det är en bra distraktion hemma från all skit som pågår utanför. Men förstår att det inte är något högprioriterat och att ett spel skjuts fram kan känna som en bagatell när folk i massor dör i Corona varje dag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, jag tror inte detta har med något jobb alls att göra, jag tror som sagts av andra att det har med att det är dålig timing att släppa spelet.

Instämmer. Det känns ju ganska dumt att riskera att försäljningen tar stryk efter så många år av hårt arbete. På obestämd tid känns ju skittrist men hellre det eftersom det i nuläget är så överallt i samhället. Finns ingen som vet hur det här kommer sluta och att då sätta ett datum och riskera ännu en försening känns bara korkat.

Bättre att sikta på en dubbelrelease, PS4 och PS5.

SoL
Medlem

Alltså bilden på Ellie är ju oslagbar till denna rubrik😂

Men fan va tråkigt, senast jag såg fram emot ett spel såhär mycket var när Bloodborne skulle släppas..
Hoppas dom putsar på spelet lite extra tills släpp

Medlem
Skrivet av Johlor:

Fast det ena behöver ju inte utesluta det andra heller. Folk förlorar ju jobben till höger och vänster nu i världen, USA har väl en arbetslöshet som börjar närma sig 30% eller något? Kan ju både vara att det påverkar utvecklarna som jobbar med spelet (Covid-19 grejen påverkar ju alla företag i nuläget) och att det är dålig timing.

Dock så är jag lite oroad över detta med "obestämd tid"....nu säger jag inte att spelet blir nedlagt, inte alls...men det brukar låta så när det varit stora problem under utvecklingen.

Personligen så känner jag kanske att fokusen för mig inte ligger på just spel i nuläget, även om det är en bra distraktion hemma från all skit som pågår utanför. Men förstår att det inte är något högprioriterat och att ett spel skjuts fram kan känna som en bagatell när folk i massor dör i Corona varje dag.

Arbetslösheten gick från 3,5% till 4,4%. 700k jobb har sagts upp men långt ifrån 30% sitt lugnt i båten nu

Medlem

The Last of Naughty Dogs

Jh
Medlem

Launch titel till PS5 vore fint 👌


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Skribent
Skrivet av Constantine:

Arbetslösheten gick från 3,5% till 4,4%. 700k jobb har sagts upp men långt ifrån 30% sitt lugnt i båten nu

Jag får min info från två som bor, och båda sa att det närmar sig 30%...men det kan ju varit just den staten också.

Oavsett är läget illa där.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

@Aletheides:

Spelet är ju redan färdigt sen en månad, blev ju färdigt i början på mars. Hade räckt med puts en-två månader. Det handlar om att folk förlorar jobb, inga cash att lägga på spel utan folk bunkrar mat o mediciner för fullt. Sen gör Sony en lite fuling här då de kommer sälja spelet som öppnings spel för Playstation 5 för sälja så många ex som möjligt av bägge varorna.

Medlem

Det är väl klart de väntar med att släppa till så många som möjligt kan köpa samtidigt.
Allt handlar om siffror och rekord.
Förstår inte alla som gråter sig sömnlösa över detta.
Hade ni varit i deras skor hade ni gjort _EXAKT_ samma sak.
Allt annat är bullshit.
Spelet släpps när det släpps. Finns hundratals titlar att spela tills dess.

Skärpning!

It's not a lake, it's an ocean

Om man nu ska försöka se något positivt i allt elände blir våren betydligt billigare än beräknat i alla fall. Inget The Last of Us Part II (där jag förbokat två utgåvor som kostar en hel del), ingen 70-årsresa med min mor... Backloggen, here I come.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Johlor:

Fast det ena behöver ju inte utesluta det andra heller. Folk förlorar ju jobben till höger och vänster nu i världen, USA har väl en arbetslöshet som börjar närma sig 30% eller något? Kan ju både vara att det påverkar utvecklarna som jobbar med spelet (Covid-19 grejen påverkar ju alla företag i nuläget) och att det är dålig timing.

Dock så är jag lite oroad över detta med "obestämd tid"....nu säger jag inte att spelet blir nedlagt, inte alls...men det brukar låta så när det varit stora problem under utvecklingen.

Personligen så känner jag kanske att fokusen för mig inte ligger på just spel i nuläget, även om det är en bra distraktion hemma från all skit som pågår utanför. Men förstår att det inte är något högprioriterat och att ett spel skjuts fram kan känna som en bagatell när folk i massor dör i Corona varje dag.

Alltså, jag bara tänker lite så här, om spelet skulle släppas i slutet av Maj och NU säger man att det skjuts fram på _obestämd_ tid, det är verkligen en drastisk sak, för vid det här laget borde spelet vara mer eller mindre färdigt.
Att det skulle kommit upp något i själva spelet nu som gör att man inte bara kan säga "det blev 2 månader försenat för vi var tvungna att testa lite mera", ja, du förstår.

Det är dessutom ett Sonyspel, dom vet ju när PS5 kommer ut och hur det skall anpassas för denna nya konsol, dom hade inte sagt att spelet skulle komma ut nu snart och sedan, oj, nu kom det en ny konsol vi måste fördröja släppet. Dessutom är det marknadsmässigt mycket dåligt, det är bättre att släppa spelet nu, sälja flera miljoner kopior, sedan när PS5 kommit, släppa skiten IGEN och sälja till samma personer, ytterligare flera miljoner kopior.

Du har rätt att många förlorar jobb just nu, men jag tror inte det har gjort att spelet inte gick att göra klart pga det. Denna branchen är inte alls lika hårt ansatt som flera andra just nu.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Du har rätt att många förlorar jobb just nu, men jag tror inte det har gjort att spelet inte gick att göra klart pga det. Denna branchen är inte alls lika hårt ansatt som flera andra just nu.

Allt vi säger här är ju givetvis bara spekulationer, men även om spelet i stort är färdigt så säger de själva att de är i buggtestningsfasen. Hon jag känner i USA jobbar just som speltestare, och de hyrs ju in sista delen av tiden. I läget nu så anställer inga företag nytt folk där borta. Så det kan mycket väl vara så att testbiten haltar nu och de måste skjuta på allt...ja tills de kan börja anställa folk igen.

Jag tror inte det bara är en sak som spelar in här utan många, vilket kan vara logistik, corona-situationen och tajming, plus säkert några till. Rådande läget i världen nu är ju inte direkt stabilt, speciellt inte borta i USA.

Men vi får ju se hur allt detta spelas ut, det är mycket som skjuts på och försenas.


signatur

"Writer and Fighter"

Är det bekräftat till ps5?

Skribent
Skrivet av PsykoFnask1985:

Är det bekräftat till ps5?

Nej, de har inte officiellt bekräftat något.

Medlem

Måste erkänna att jag helt tappat suget för 2an.
Det kanske kommer tillbaka sen när spelet släpps, men post apokalyptiska världar med typ zombies känns inte helt hett längre.

Medlem

Det har ju diskuterats friskt i amerikanska forum om det än är möjligt att publicera TLOU2 nu pga virus-temat. Land of the triggers, home of the safe spaces ni vet. Känns rätt fånigt en svensk dock.

Medlem

Min backlogg är djupare än Marianergraven, det råder ingen nöd på mig. Väntar nog till PS5, blir inte riktigt lika upphetsad av Last of Us som majoriteten av spelvärlden verkar bli.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Detta sved mer än cyberpunk.

Medlem

Förståeligt men oerhört jobbigt! Befarade att det skulle kunna bli så, hade varit perfekt om det hade (varit klart och) släppts i februari som tänkt så man hade kunnat njuta av det i karantänstider istället.

123
Skriv svar