Emuell spelar Super Mario Bros 3 på Super Mario All-Stars

Kontot avslutas
Emuell spelar Super Mario Bros 3 på Super Mario All-Stars

För några dagar sedan så fick min dotter sitta och spela på min NES Classic Mini, det slutade med att vi spelade Super Mario Bros 3 ihop.
Efter första slottet när hon såg att kungen där var förvandlad till en hund så funderade hon över om någon av kungarna var förvandlad till en katt också. Jag kom faktiskt inte ihåg så jag tog och googlade det och kunde berätta att ingen av kungarna hade blivit förvandlad till en katt.
Men jag berättade också att i Super Mario All-Stars så är kungarna förvandlade till andra djur som förekommer i andra Mario spel.

Sen kände jag att det var länge sedan jag spelade Super Mario All-Stars versionen av Super Mario Bros 3 så jag började på kvällarna att spela några världar åt gången.

* Har Super Mario All-Stars på skiva till Wii så jag sitter med mitt Wii U och spelar det med en SNES Classic Controller.

Nu senast så spelade jag värld 7 men jag hade glömt bort hur svårt det var i slutet av den världen. Eller så är det bara så att jag har blivit sämre på det spelet genom åren.
Som tur vad hade jag samlat på mig flera stycken P-vingar så jag lyckades att klara av det tillslut.
Men nu har jag sparat vid sista världen och får försöka ta kraft till att köra igenom även den världen senare.

Super Mario Bros 3 var det första spelet jag spelade när jag fick det i julklapp julen 1992.
Har inga kort på det men jag har fått en bild när jag och min syster spelar på min NES i februari 1993 när jag fyllde 8 år, så jag blev lite osäkert på om det kan vara i födelsedagspresent som jag fick min NES.
Men det spelet har alltid varit ett spel som jag har kunnat gå tillbaka till och spela då och då, även att det är sällan jag spelar igenom det nu för tiden.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar