Diskutera – Vilken är historiens bästa gamepad?

Robot
Diskutera – Vilken är historiens bästa gamepad?
Medlem

Jag är lagd åt gamla nintendo 8bits kontrollen. Den är enkel, och minimalt med knappar. Iofs var det ju inte precis spel som behövde 5-11 knappar heller.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Ser man till komfort för mig personligen måste jag nog säga Xbox One-kontrollen


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Måste nog säga första Dualshock till PlayStation 1. Känns som att den satte grunden för alla PlayStations kontroller kommande 20 åren.

Medlem

Min favorit är fortfarande XBox 360.
Har 6st trådlösa kontroller som jag fortfarande använder till PC.
Nu finns det inte att köpa mer om det inte är "kopior" så får väll ev gå över till nån nyare generation när dom går sönder.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Super Nintendos kontroll var ju uber skön lagom mycket knappar att hålla reda på. Men tyvärr så fanns det ju några få företag som skapade spel med olika knapp kombinationener för att kunna ta sig vidare. Helt vansinnigt! PlayStation hade ju dock sin dual shock kontroll funkar väl!!

Medlem

Keyboard and mouse.

Medlem

Jag lägger min röst på XBOX kontrollen 360:n är så skön att hålla i..

Medlem

Xbox 360 kontrollern, alla dagar i veckan.

Gillade även Xbox one kontrollern, men med tanke på hur världelösa exklusiviteter som kom till Xbone så sattes all min fokus på PS4 och har nu vant mig helt vid Dualshock 4, en klar förbättring ifrån skräpet som var Dualshock 3!

Medlem

DualShock 4. Alltid gillat Playstationkontrollerna men DualShock 4 är skönast, plus att det är så himla trevligt att ha ett hörlursuttag i kontrollen, använder det i stort sett hela tiden. Önskar verkligen att Pro Controller till Switch hade ett hörlursuttag också.

Gillar också Saturnkontrollern.

Medlem

360 och snes


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

DS, DS2, DS3 och nu DS4. Ser inte hur man skall kunna misslyckas med DS5. XBox 360-S (för japsar med små händer) var rätt skön, men inte lika skön som DS.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Får man ha en underlig kärlek till N64-kontrollen? Annars är 360-kontrollen min favorit, den satt så förbannat härligt i handen.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Gamecube-kontrollen om man utgår från komfort.
Annars Xbox One. Gillar vibrationen på triggerknapparna.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Ambassadör
Xbox

Xbox One-kontrollerna utan tvekan, med Elite Series 2 som totalt överlägsen allt annat.

Honorable mention till Switch Pro-kontrollen som är ganska trevlig.


signatur

Jump in.

jbx
Medlem

Xbox Elite series 2 är den jag är mest nöjd med genom tiderna.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

It's not a lake, it's an ocean

Xbox One-kontrollen (Elite om man ska vara lite snobbig, för den är bäst, men originalkontrollen duger gott). Innan dess var det Xbox 360-kontrollen. Dessa är de två mest mångsidiga handkontrollerna. Bra byggkvalitet, bra tyngd, fungerar bra i alla typer av spel. Det jag haft mest emot DualShock är att den är så obekväm att spela racingspel med. Xbox-kontrollens triggers är överlägsna.

Och ja, jag gillar att Microsoft använder helt vanliga batterier som jag kan byta på tre sekunder. Min DualShock 4 ska laddas och laddas.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

DS4:an är den som alltid legat bäst i handen för mig.

Gamecube-kontrollen är fortfarande den som är bäst hittills.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Geeks Gaming

Xbox 360. Så himla skön att spela med. Känns bara så naturlig i handen.

NuZ
Testpilot

Elite series 2 är överlägsen allt annat. Annars gillar jag DS3. DS4 har den där satans lightbaren och låg batteritid


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Xbox 360. Perfektion.

Medlem

DualShock 4 lagom storlek

Medlem

Dualshock 4 är bra liksom xbox one kontrollen. Jag har svårt att välja mellan dem två. Skönaste kontrollen är tveklöst gamecubes, däremot var styrkorset totalt värdelöst.

KoP
Medlem
It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Zidious G:

Xbox 360. Perfektion.

Jo. Exklusive styrkorset.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Svårt val, SNES var en klar förbättring från NES och är fortfarande en favorit för mig. PS2 och PS3 kontrollerna tilltalar mig mer än Xbox 360 kontrollen. Till min PC har jag en Logitech RumblePad 2 och jag gillar den skarpt.

Medlem

I komfort slår ingenting Gamecube-kontrollen, däremot brister den i de undermåliga spakarna och hemska styrkorset. För egen del blir därmed den bästa DualShock 2; Man tog den perfekta kontrollen i DualShock 2 och bara klippte kabeln.

Medlem

Handkontroller genomgår hela tiden evolutioner, och som jag ser det så är idag Xbox Elite v2 tveklöst bäst.
Den är frukten av många års förfinade, inte bara från MS egna utan från allt som kommit innan.


signatur

“All thinking people are atheists.”

123
Skriv svar