Nya Xbox-spel kan avslöjas snart: "fantasyvärldar, reboots, stor sci-fi"

Robot
Nya Xbox-spel kan avslöjas snart: "fantasyvärldar, reboots, stor sci-fi"

Redan på måndag ska spännande saker ske, enligt rykte.

#xbox-game-studios, #xbox-one, #xbox-series-x


Medlem

Fantasyvärld... Vågar man hoppas att Microsoft återupplivar Dungeon Siege? Tämligen osannolikt, kanske, men det är ett IP som jag saknar. Och som MS äger, tror jag? Dessutom borde det finnas en marknad för ett chill'n'dill arpg.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Ett nytt Fable spel hade inte varit fel.

Medlem

Ska bli fint med fler nya spel som avnjuts bäst på PC från Microsoft

Medlem

Ny sci-fi nice, hoppas det inte blir någon ny no mans sky eller liknande bara.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Nytt AAA sci-fic vore något.

Obsidian gjorde det brillianta Outer worlds, och det var ju snack/rykten om deras nästa stora AAA skulle kunna komma att bli xbox exklusivt. Men jag hoppas att det ryktet bara är ett rykte.

Obsidian har ju joblistings ute där de söker personal till ett uppkommande AAA rpg som verkar basera sig på Förstaperson och mele combat. det är i varje fall vad som står i deras joblisting.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Aletheides:

Ska bli fint med fler nya spel som avnjuts bäst på PC från Microsoft

Ja det är riktigt najs att man kan välja var man vill spela Xbox-spel! PC, konsol, xCloud -mycket valfrihet.

Vad det gäller icke utannonserade spel så skulle jag gissa på Fable och Perfect Dark. Täcker in fantasy, sci-fi och reboots!


signatur

Jump in.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Håller alla möjliga tummar för att det nya Fable ser bra ut.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Än så länge bara ett rykte men

"Xbox got no games" är så himla passé. Tänk på att än så länge har Microsoft utannonserat fler "next-gen" spel än konkurrenterna.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja det är riktigt najs att man kan välja var man vill spela Xbox-spel! PC, konsol, xCloud -mycket valfrihet.

Vad det gäller icke utannonserade spel så skulle jag gissa på Fable och Perfect Dark. Täcker in fantasy, sci-fi och reboots!

Ett Fable skulle vara otroligt kul, finns det något konkret bakom din gissning?

It's not a lake, it's an ocean

Jag skulle väldigt gärna vilja ha ett storydrivet äventyrsspel av den typ som PlayStation haft i generationer. En oväntad reboot skulle heller inte sitta fel. Perfect Dark klarar jag mig utan.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Leffe76:

Ett Fable skulle vara otroligt kul, finns det något konkret bakom din gissning?

Ryktet är att Playground Games sitter och snickrar på ett nytt Fable. Ett axplock från FZ!

Fable 4-rykten – multiplayer, stadsbyggande, Unreal-motorn m.m.

Fable 4 mer eller mindre bekräftat – listas av Microsoft

Påstådd läcka – Cyberpunk, nästa Xbox och nytt Fable på E3

Logiskt! Microsoft ser ut att köpa Forza Horizon-studion


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Leffe76:

Ett Fable skulle vara otroligt kul, finns det något konkret bakom din gissning?

Playground Games andra, nya studio jobbar på ett stort, open-world AAA RPG sedan 2017. Det ryktades tidigt om att de höll på med Fable, från källor som vanligtvis brukar ha koll. Det är inget bekräftat att det är just Fable, men det blir ett stort RPG från en brittisk studio.


signatur

Jump in.

Medlem

Tack, hade tappat hoppet lite om Fable när det inte presenterades trots spekulationerna. Nu kommer jag nästan bli besviken om det inte visas något.. 😉

Medlem

Får vi se om det händer något idag då? Än så länge inget.

Inaktiv

Vart är det tänkt att de ska visa nåt? Inget än vad jag kan se.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Freeman79a:

Får vi se om det händer något idag då? Än så länge inget.

Skrivet av anon_81726:

Vart är det tänkt att de ska visa nåt? Inget än vad jag kan se.

Det är två olika "rykten" som flätats ihop. Idag är det bara IGN som har något Xbox-relaterat, förmodligen inget stort-stort alls. Sådant kommer liksom inte via IGN. Kan fortfarande vara intressant dock!

Det andra är hints om stora saker på gång, men ingen vet när det kommer. Efter att E3 blivit inställt så är allt lite mer osäkert, och mer fritt på ett sätt då det inte är bundet till specifikt datum. Det spekuleras framförallt om huruvida allt kommer på en gång eller om det sprids ut mer över tid med fler "events" och i så fall möjligheten att det kommer något innan juni.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Och här är IGN's artikel:

https://www.ign.com/articles/gears-of-war-devs-reveal-series-...

Det är en stor artikel-intervju om Gears of War med The Coalition och vart det tar vägen framöver!

Bonus: Gears Tactics Launch Trailer:


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Och här är IGN's artikel:

https://www.ign.com/articles/gears-of-war-devs-reveal-series-...

Det är en stor artikel-intervju om Gears of War med The Coalition och vart det tar vägen framöver!

Bonus: Gears Tactics Launch Trailer:

https://www.youtube.com/watch?v=s225ZVmUdGo&feature=youtu.be

Kanske inte det man hade hoppas på men oj vad Gears tactics verkar bli bra. Gears Com. Hoppas bannemej de slänger med Coop på konsol versionen annars är det inte gears!!!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av anon_81726:

Kanske inte det man hade hoppas på men oj vad Gears tactics verkar bli bra. Gears Com. Hoppas bannemej de slänger med Coop på konsol versionen annars är det inte gears!!!

Ja alltså det ser riktigt jäkla bra ut. Gears of War passar ju väldigt bra in i genren dessutom, känns som en naturlig fit.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar