Med anledning av långfredagen, vilken spelkampanj har du plöjt ner mest tid i?

Medlem

Skyrim och Xcom tror jag.

Dec
Medlem

Har aldrig spenderat mer än kanske 60 timmar på en [singleplayer] kampanj (Mass Effect: Andromeda / Dragon Age: Inqusition) men om man räknar kampanjer som man har spelat om flera gånger så kanske GTA San Andreas (minst 120h+ totalt / 40h+ per gång) eller Mass Effect 3 (tappat räkningen om jag har spelat det 3, 4 eller 5 gånger).


signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem

Det borde vara Final Fantasy VII. Drygt 120 timmar klockar mina gamla sparfil (som fortfarande finns kvar på ett gammalt minneskort) in på.

Darkest Hour och Football Manager, fifan dom timmarna får man aldrig tillbaka.

Medlem

Baldur's Gate 1 & 2! Många omspelningar har det blivit. Och snart är det dags för ytterligare en.

Medlem

Morrowind ligger på strax under 1000 timmar.
Skyrim strax under 900 timmar¨
Oblivion ca 700 timmar

Lite grafikmoddar på Morrowind under en tid, men inga alls i Oblivion eller Skyrim förutom buggfixarna.

Bethesda gör (även om det var ett bra tag sedan numera...) mina absoluta favvospel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Skyrim + expansioner på cirka 500 timmar då jag verkligen gjorde allt. Klarat vartenda mission, hittat allt av värde, skannat hela spelarytan och maxlevlat.
Samma sak gjorde jag i Witcher 3 på cirka 200 timmar, finns inte en enda question mark, gömd skatt, gwent kort eller unik dialog kvar att finna. Dom sista 10 timmarna ägnade jag nog bara åt att gå runt och titta på den underbara världen för jag visste att jag aldrig skulle återvända till den.
Jag är ju en sån person som helt enkelt inte kan spela om ett stort singleplayer spel där storyn är i fokus. Oklart varför. Svider lite gällande Witcher 3 då slutet jag fick inte var 100% "perfekt". Ett visst beslut angående Yennefer och Triss slutade självfallet i tragedi då jag såklart tyckte att gode Geralt var värd att få äta upp hela tårtan och ägna sig åt lite polygami sådär på ålderns höst men det gick ju som det gick. Lite surt då jag egentligen ville matcha ihop honom med Yennefer, grumble grumble, men nåväl. Jag var girig och får nu stå mitt kasst och se det som en livsläxa i allmänhet.

Skyrim: 7043 timmar (Pc/Xbox360/Ps4 versionerna hopräknat och avrundat)
Oblivion: 6712 timmar (Xbox360/Pc versionerna hopräknat och avrundat)
Fallout 3: 3840 timmar (Xbox360/Pc versionerna hopräknat och avrundat)
Fallout New Vegas: 4112 timmar (Xbox360/Pc versionerna hopräknat och avrundat)
Morrowind: 2804 timmar (Xbox/Pc versionerna hopräknat och avrundat, dock baserat på gissningar och minnen då og xbox la av för länge sedan)
Daggerfall, Fallout, Fallout 2: kan inte ens gissa på de här tre, de här spelen var bättre engelskalärare än hela min skolgång och jag har så många minnen.
Fallout 4: 330 timmar. ingen höjdare men ändå ok. För mycket menlöst byggande och tråkiga quests, gissar på att det inte fanns intressanta settlements för att de ville att vi skulle bygga dem själv.
Fallout76: 21 timmar. nådde bristningsgränsen men la ner mer än vad jag klarade av och har ingen lust att utsätta mig för detta menlösa spel igen(aldrig igen bethesda)

Kan lugnt säga att Bethesdas singleplayer openworld rpg formel har dominerat min "karriär" som "gamer"i årtionden. nära tre år har jag spenderat av mitt liv framför skärmen (och ändå vill vissa inte kalla mig ett fan) Men Bethesda har hela världen att komma upp till bevis att de fortfarande kan, med sitt kommande Starfield då menar jag.

Nu ska jag omvärdera mitt liv tror jag.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

För mig är det The Legend of Zelda: Breath of the Wild på 173 timmar, fanns så mycket att göra och det var så kul och utforska Hyrule att det blev lätt över hundra timmar i slutändan.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

The Witcher 3, Skyrim, BOTW. Är min gissning. Då räknar jag ju inte WoW. Men, sidofråga... det finns väl inget sätt att se i Ps4 hur mycket tid jag spelat? Jag vet inte med The Witcher. Vet bara att jag spelade i typ ett år.

Medlem

Diablo 2 minst 500 timmar, the witcher 3 220 timmar ungefär och sist men inte minst doom 2016 ca 100 timmar. Bara singleplayer. Diablo 2 multiplayer lätt över 1000 timmar 😬

Medlem

Diablo 1, spelades om och om flera ggr. Men jag tror fallout 2 knep antalet timmar som jag spenderat på spel. Även om mass effect 1 också tog min tid. Precis som dragon age 1.

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har lagt ner 1263 timmar i Skyrim. Vad är det du tycker är så bra med Skyrim förutom att man kan modda det? Det skulle va kul att höra från en annans synvinkel.

Gillar att drömma mig bort och rollspela, Skyrim har helt enkelt varit en flykt ifrån verkligheten.

Påbörjade först att skriva massor med annat men känner att den simpla förklaringen får räcka Kanske inte svaret du vill ha men det du får

Medlem

GTA 4™ på PlayStation 3 har jag lagt överlägset mest timmar på. Dyrkar det mästerverket som jag så många gånger tidigare påpekat här på FZ®. Den mörkare mognare storyn med Niko och den as sköna bilkörningen är något jag älskar. Har klarat storyn flera hundratals gånger. Helt ärligt alltså. Tappat räkningen för länge sedan.

Glad Corona påsk.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Är inne på 70 timmar på Pathfinder: Kingmaker, riktigt segt i slutet dock. Helt okej RPG.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

Baldur's Gate 2 förmodligen.
Tog några försök att klara då det alltid hann bli dags för omformatering av hårddisken eller ny dator innan jag klarade spelet vilket gjorde att jag hela tiden började om.
En genomspelning tar väl 150 timmar eller nåt så det blev väl några hundra timmar.

Medlem

Förskräckelsen i slutet av 90-talet när min karaktär i Discworld MUD blev över 10 dygn gammal. Och fascinationen över spelaren Lanfear, som alltid hängde runt Mended Drum (eller hette det Broken Drum?) och hade nästan 300 dygn loggade.

Medlem

Som någon redan påpekat tolkar jag frågan som ”en genomspelning” inte vilket spel har ni lagt flest timmar på totalt.

Borderlands 2 har jag över 120 timmar på min main.
Octopath traveler spenderade jag 108 timmar med.

Totalt antal spelade timmar måste vara Super Mario World till Snes. Det spelade jag under hela min uppväxt och spelar fortfarande då och då. Antal timmar? Tusentals.

Medlem

Måste vara The Witcher 3 för min del. För jag antar att vi inte frågar om spel som Pacman dx+ eller The binding of Isaac nu? Do hade det nog sett annorlunda ut.

Skribent

Jag är inte den som sitter och nöter samma spel i hundratals timmar, men Final Fantasy IX lade jag en jäkla massa timmar på när det begav sig. Dels för att det är ett sjukt bra spel, och dels för att man inte hade så mycket val back in the days, när man max kunde köpa ett par tre spel om året.

Medlem

Sim City 2000 när det begav sig. Spelade varje kväll ca 3-4 timmar i fyra års tid. Så det landar någonstans mellan 3500-5000 timmar iaf 😍🤩

Medlem

Oftast är det MMOs:
Star Wars Galaxies: ~3-4000 h
WoW: 1500+
EQ2, Eve Online, ESO: 500 h var

Single Player är för min del oftast under 200h. Finns för många jag vill testa...
Skyrim, Witcher 3, Fallout 4, Minecraft

En bra jämförelse: real life, genomsnitt: 3-4h av ngt (instrument eller motion):
200 h / år .....

Medlem

4200 loggade timmar i Star trek Online enligt Steam.

ELF
Medlem

The Witcher 3. Ingen aning om hur länge dock då jag inte alltid startat via Galaxy klienten.
Men har kört igenom det 2 ggr. En gång snabbt och en gång har jag lyft på varenda liten sten. Har en New Game+ som jag inte kört än....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Blev strax över 1000h i Morrowind innan allt var gjort.
Har nog säkert lika många timmar i Baldur's Gate 2 sammanlagt.
Annars är det Elite Dangerous på nära 1000h med där man på sätt och vis gör sin egen story men en kampanj finns i bakgrunden som ett mysterium och hägrar

Medlem

skyrim, rift och battlefield 500+, sällan mer av något, kanske LoL om det räknas


signatur

//monster

Medlem

Är väl Witcher 3, Dark Souls 1-3, RDR2, GTA V, Skyrim.
Nån av dessa, vet dock inte vilken.

Medlem

eve online 9000 timmar, geez. förvisso spelat sedan 2004

Medlem

Efter ett gäng genomspelningar av de nya Xcom och Xcom 2 så toppar de listorna för mig helt klart.
Sedan Witcher 3 skulle jag tro. Glada minnen av alla tre 💚

Medlem

Fallout 76: 1900 timmar 🧡
Fallout 4: 600 timmar
Fallout 3: 500 timmar
Fallout NV: 400 timmar
Skyrim: 500 timmar
Oblivion: 400 timmar
Witcher 3: 400 timmar

Det spel som givit mig mest är således Fallout 76

123
Skriv svar