Resident Evil 4 med release 2022 är nästa RE-remake, enligt rykte

Robot
Resident Evil 4 med release 2022 är nästa RE-remake, enligt rykte

Tänker Capcom hoppa över Code Veronica?

#capcom, #m-two, #resident-evil


Medlem

Resident Evil: Code Veronica helt klart. Resident Evil 4 har väl inte ens zombies?


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Skribent

RE4 är ju som Skyrim, finns snart på alla format ovh i olika versioner...så det förvånar mig inte om de vill casha in på en remake-version. Personligen är jag inte det minsta intresserad då jag redan spelat igenom det i flera olika versioner. Tycker HD-versionen som finns ärr fullt tillräcklig.

Bra spel dock.


signatur

"Writer and Fighter"

Releasehästryttare

Hade helst sett Veronica först och sen Re4.. men men ..

Medlem

Ah palla men de kändes väntat.. fan kan de inte göra ettan igen istället i fps-vy och med samma stuk som 7ans inledning. Det hade nog varit skrämmande härligt.

Medlem

meh, dom bästa har blivit remake nu.
Det är ju en sak att göra remake på mästerverk.

Kanske dags för dom att producera ett nytt mästerverk tycker ju att dom borde få ett hum om vad det betyder eftersom dom varit på och gjort om dom enda två i serien.

Medlem

Tycker inte att det behövs mer remakes av RE spel nu.
Utveckla serien framåt istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd
Skrivet av Vileoxe:

Tycker inte att det behövs mer remakes av RE spel nu.
Utveckla serien framåt istället.

De utvecklar serien framåt. RE8 är på väg.

Medlem

Denna remaken är jag faktiskt sugen på!!

Medlem

hellre veronica då jag aldrig spelat det faktiskt :x

Medlem

4an behöver ingen remake satsa på Code Veronica istället!

Eller DIno Crisis 1&2 vore ännu bättre.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Tycker inte att det behövs mer remakes av RE spel nu.
Utveckla serien framåt istället.

Håller med. RE7 höll ju måttet. 2 remakes är helt OK. Men nu är det dags för ett nytt tycker jag, i RE7 anda.

Medlem

Tycker inte alls att det behövs. Fyran håller väl än idag till PS4. Har svårt att se att de faktiskt skulle göra detta, ser inte vad upplevelsen kan tjäna på det utöver finare grafik då.

Dino Crisis och Code Veronica däremot, där tackar vi och tar emot.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av heady89:

Ah palla men de kändes väntat.. fan kan de inte göra ettan igen istället i fps-vy och med samma stuk som 7ans inledning. Det hade nog varit skrämmande härligt.

Detta vill jag ha.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Känns onödigt spontant. Wii versionen är fortfarande den bästa.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Vileoxe:

Tycker inte att det behövs mer remakes av RE spel nu.
Utveckla serien framåt istället.

De har ju gjort det parallellt hittills, vilket jag tycker funkar. Vi kommer få RE8 också. Jag förstår att Capcom nog hemskt gärna vill casha in på RE4 en gång till, men jag hade hellre sett Code: Veronica. Vilket förmodligen inte skulle sälja alls lika bra som REmake 4. Så det blir nog REmake 4.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Resident Evil 4 är min favorit i serien. En remake tackar jag inte nej till.

Medlem

4an är ju som redan väldigt bra , Code Veronica är ju lite mer ojämnt och skulle må bra av en remake tycker jag

Medlem

Det hoppas jag verkligen inte. Bönder med högafflar, nej tack. :C

Medlem

Oooh jezus! Bingo!!!
Hoppas hoppas hoppas! Älskar 4an och skulle väldigt gärna se en remake. Skulle vara otroligt att se en modern take på det med upphottat utseende. Lite rädd för att det inte alls blir samma charm, då Capcoms senaste remakes inte har karaktärsdrag av anime. Absolut intressant med en remake och om det skulle suga så har man ju alltid originalet att gå tillbaka till.

Medlem

Håller med föregående talare.. 4an är "fortfarande" så pass bra. En remake på CV hade passat bättre.

Medlem

Mer resi är bra! Det får bli vad det blir sålänge dom släpper allt onlinefjanteri dom trycker på då och då.

Medlem

Resident Evil 4 är bra som det är. Skulle gärna vilja se Resident Evil: Code Veronica Remake!

Medlem

Känner att en remake på Resident Evil 4 inte är speciellt aktuell för mig personligen. Spelet har åldrats hyfsat efter alla år och håller än. Ser mycket hellre en remake på Resident Evil codename veronica som har en riktigt skruvad story samt med många minnesvärda karaktärer. Skulle inte ha något emot att se denna gammla Dreamcast titel få en nyare tolkning.

Fragtjuv

Eventuellt liiite off topic men jag tycker att en remake av Dino Crisis hade varit härligt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Mer sugen på Veronica, men jag känner mig pepp på Resident Evil med Ray-tracing.

Dom får gärna fortsätta släppa remakes, bara dom utvecklar uppföljare samtidigt.

Avstängd
Skrivet av nils45:

Håller med. RE7 höll ju måttet. 2 remakes är helt OK. Men nu är det dags för ett nytt tycker jag, i RE7 anda.

Tyckte att Re3R(Re3 remake) var inget speciellt.
Dem bara mjölka serien.
Håller med om att dem bör sluta lägga fokus på remaken.

Medlem

Hoppas! Det bästa spelet i serien och det enda i Resident Evil-väg jag är sugen på.

Medlem

De som säger att RE4 inte behöver en remake behöver nog återvända till spelet. Dels finns det massor att arbeta med vad gäller stämningen och tonen i spelet. Sen är dialogen bitvis under all kritik. Leons sexuella anspelningar känns sjukt ofräscha. Att du kan köpa en rpg för en spottstyver och i princip ta bort utmaningen ur samtliga bosstrider behöver också åtgärdas och kontrollen, även om den funkar, är som bäst okej.

Nu låter jag väldigt kritisk mot ett spel jag älskar, men som sagt. Det mesta kan göras bättre och jag ser verkligen fram emot detta. Däremot hade jag hellre sett en RE:CV-remake.

Medlem

Ska de göra fler remakes så självklart borde code veronica stå med på listan. Det var (och är än idag) ett av de bättre äldre re spelen tycker jag.
Hade riktigt kul med det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar