Strålspårning på! Se gameplay från Minecraft RTX

Robot
Strålspårning på! Se gameplay från Minecraft RTX
Medlem

Jag har alltid tyckt att det är superviktigt med realistiska ljus- och spegeleffekter i ett blockigt spel med lågupplösta texturer.

/s.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Metroid:

Jag har alltid tyckt att det är superviktigt med realistiska ljus- och spegeleffekter i ett blockigt spel med lågupplösta texturer.

/s.

Det släpps ett texture pack med högupplösta texturer. Men, många verkar hålla med mig om att det är först i Minecraft man fattar hur mycket det kan göra för ett spel. I Battlefield 5 och Metro är den handskapade ljussättningen så jäkla snygg så ray tracing blir enligt mig mer menlös där.


signatur
Medlem

Kan nästa års intagningprov för arkitekt vara genom minecraft? Rtx!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Väntat på detta i snart ett år för att äntligen använda RTX kärnorna i mitt 2080 som bara dammat och så stödjs RTX endast för Minecraft Windows 10 edition och inte Java edition... dra åt *.

Medlem

Bara jag som tycker RTX i Minecraft är sjukt meningslöst?

Medlem

Let there be light and there was light!

Medlem

Imponerande bygge!

Medlem

@NaxoS: Tipsa om att windows 10 versionen finns för ca sådär 25 spänn hos kinguin


signatur

The King is Back

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Lirade det ett par minuter igår - jag testade ett par av deras demokartor.
Förbannat snyggt, men kanske 3440x1440 med allt på max inte var det bästa..låg på runt 30-40fps..och det är ju inte direkt bra.

Men jisses vad snyggt.

Edit: Det kändes som 30-40 - men jag har inte kollat exakt vad jag hade. Får nog göra det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hade varit bra för er att nämna att man måste äga spelet innan man kan testa RTX-versionen riktigt... Gick inte att ta ner några testkartor utan att ha köpt grundspelet.

Medlem

Jag känner att RTX på den första kartan inte riktigt var jämförlig med tanke på att utan det så lyser vissa block inte medans de gör det med RTX, jag blev nog mer imponerad av vatten-kartan. Där visades verkligen den stora skillnaden som blir, jag gillade nog mest avspeglingarna som blev under ytan.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Hade varit bra för er att nämna att man måste äga spelet innan man kan testa RTX-versionen riktigt... Gick inte att ta ner några testkartor utan att ha köpt grundspelet.

Är väl underförstått att man måste ha spelet för att kunna spela spelet?

Medlem
Skrivet av rewoX:

Bara jag som tycker RTX i Minecraft är sjukt meningslöst?

DLSS 2.0 Wolfenstein Young Blood?

Medlem

Jag nöjer mig med seus shader, duger fint för min börs 😉 å det ser inte så dumt ut heller. Och ja jag vet att det inte riktigt är samma sak, dock är de dugligt snyggt iaf 😁

Medlem

@Pholiage: Vad menar du med det svaret?
Jag tolkar det som att antingen DLSS 2.0 i Wolfenstein är meningslöst eller att DLSS 2.0 i Wolfenstein är grymt? xD

1
Skriv svar