Xbox Game Pass April - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass April - Part 2

Då var det dags för andra halvan av april månads spel till Xbox Game Pass! Under första halvan fick vi spel som Nier: Automata, Football Manager 2020 och en bunt till. Nu är det dock dags för ytterligare en release från Xbox Game Studios att släppas direkt på XGP i form av det taktiska strategispelet Gears Tactics som släpps den 28:e på PC! Konsolreleasen dröjer till senare i år. Det blir också survival med The Long Dark, mysterier med Deliver Us The Moon och lite annat smått o gott. Trevligt att se ett flertal spel som kommer till XGP direkt vid Xbox-release den här gången!

Edit: Apropå releaser direkt på XGP så utannonserades Streets of Rage 4 releasedatum till den 30:e april, rakt in på Xbox Game Pass!. Tack för tipset, @maq777 !

Edit 2: Surprisedrop i form av Yakuza Kiwami som släpps direkt på Xbox Game Pass i samband med Xbox-releasen den 22:e!

Första halvan av aprilskörden hittar ni här.

Nya titlar:

The Long Dark (16 apr, konsol+PC)

Machinarium (16 apr, PC)

Gato Roboto (21 apr, konsol+PC)

Yakuza Kiwami (22 apr, konsol+PC)

Deliver Us The Moon (24 apr, konsol+PC)

Gears Tactics (28 apr, PC)

Hyperdot (30 apr, konsol+PC)

Levelhead (30 apr, konsol+PC)

Streets of Rage 4 (30 apr, konsol, pc?)

Som vanligt så lämnar några spel också tjänsten för den här gången, den 30:e april: The Banner Saga 2, Bomber Crew, Braid, Fallout 4, Full Metal Furies, Metal Slug 3, Ruiner, Silence, Smoke and Sacrifice och Wolfenstein The New Order.

Xbox Game Pass

#xbox #pc #xbox-game-pass #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

var Nier: Automata bara för konsol för jag ser den inte på pc versionen?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Blessus:

var Nier: Automata bara för konsol för jag ser den inte på pc versionen?

Det stämmer, bara konsol för Nier: Automata.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det stämmer, bara konsol för Nier: Automata.

äsch


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Det är inte långt kvar nu till den 28. Gears Tactics. Sedan bara 2 dagar till för Modern Warfare 2 Remastered. Woohoo. OPS det kommer ju INTE till Game Pass.

Medlem

Nu sägs det även att Streets of Rage 4 kommer på XGP den 30 April (https://www.windowscentral.com/streets-rage-4-hits-xbox-game-...). Det känns nice!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Nu sägs det även att Streets of Rage 4 kommer på XGP den 30 April (https://www.windowscentral.com/streets-rage-4-hits-xbox-game-...). Det känns nice!

Ooh ännu en release direkt på XGP! Snyggt, lägger till det i OP.


signatur

Jump in.

Farornas Konung

Huuuaa!! Började köra Alien Isolation nu (PC). Sheett!! Sicken skräck. Harigare än jag minns!! Va ju från förra månadens men tänkte jag kunde posta här.

Medlem

Xbox Game Pass är helt otroligt. Det är liksom, för bra om man kan säga så. Det är så bra att det helt och hållet strök Xbox Series X från min köplista då jag insåg att alla spel jag vill spela där kommer jag ha på min dator och XGP i stället. Bara just Gears 5 och Gears Tactics gör det värt och när priset för första månaden nu är 10 kr så blir det nog omöjligt svårslagen valuta för pengarna.

Medlem

Varför heter det Xbox Game Pass när det finns spel i PC-lineupen som inte ens finns till Xbox än? Jag syftar främst på det konstiga fenomenet Gears Tactics; som alla vet är ju Gears en av Xboxs främsta serier, så det är superkonstigt att det inte kommer till konsol samtidigt som PC, och ingen har en aning om när det kommer till konsol. Varför denna oklarhet/tystnad om en konsolversion, till Xbox som har miljoner Gears-fans?

Anywho, borde det inte MS Game Pass, iaf PC-varianten?

Medlem

@aasecond: Xbox är mycket mer än en konsol nu för tiden. Det är ett ecosystem innehållande "Consoles, Games, and Community" enligt deras egna hemsa.

Skribent
Skrivet av aasecond:

Varför heter det Xbox Game Pass när det finns spel i PC-lineupen som inte ens finns till Xbox än? Jag syftar främst på det konstiga fenomenet Gears Tactics; som alla vet är ju Gears en av Xboxs främsta serier, så det är superkonstigt att det inte kommer till konsol samtidigt som PC, och ingen har en aning om när det kommer till konsol. Varför denna oklarhet/tystnad om en konsolversion, till Xbox som har miljoner Gears-fans?

Anywho, borde det inte MS Game Pass, iaf PC-varianten?

MS släppte ju två twin-stick shooters i Halo-universumet som bara kom till PC och mobiler. Så det är inte första gången. Tror också strategifolket mestadels finns pä PC, även om det spillt över lite på senare år.


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av aasecond:

Varför heter det Xbox Game Pass när det finns spel i PC-lineupen som inte ens finns till Xbox än? Jag syftar främst på det konstiga fenomenet Gears Tactics; som alla vet är ju Gears en av Xboxs främsta serier, så det är superkonstigt att det inte kommer till konsol samtidigt som PC, och ingen har en aning om när det kommer till konsol. Varför denna oklarhet/tystnad om en konsolversion, till Xbox som har miljoner Gears-fans?

Anywho, borde det inte MS Game Pass, iaf PC-varianten?

För att Xbox är hela Microsofts gamingdivision sedan ett par år tillbaka. Det är alltså en egen division med Phil Spencer som EVP direkt under Satya Nadella. Xbox har således hand om all gaming även på PC, streaming och mobil utöver konsol. Notera saker som Xbox Game Bar, Xbox Game Pass PC och bytet till Xbox Game Studios från Microsoft Studios till exempel. Oavsett vilken plattform man väljer så är det en del av Xbox.

Vad det gäller Gears Tactics så är det utvecklat för PC i första hand, något som brukar uppskattas av den publiken. Konsolporten kommer senare i år, gissningsvis i samband med Series X. Det är varken oklart eller tyst? Fler spel gör likadant såsom Flight Simulator och Age of Empires IV, även de Xbox-spel.

Så nej, det vore väldigt, väldigt konstigt om det hette MS Game Pass på PC.


signatur

Jump in.

Medlem

Tack för förtydligandet angående Xbox Game Pass, då förstår jag varför det heter Xbox även på PC. Jag tycker dock det är extremt lätt att förstå fel om man inte är 100% insatt, t.ex. om nån säger att nåt spel kommer till Xbox Game Pass, så vet man inte om det gäller PC eller konsol (dvs Xbox One). Kunde de inte döpt det till Windows Game Pass eller liknande? Men men, nu vet iaf jag skillnaden. Tack för det

Att Gears Tactic kommer till PC först är ändå ett konstigt taktiskt drag från MS/Xbox sida tycker jag. Det finns många strategispelare på konsol också, och vi är extremt svältfödda De hade kunnat portat direkt till Xbox; jag antar att företaget i fråga är experter på båda utvecklingsmetoderna.
Fortfarande har den officiella websiten för Gears Tactics inget som säger att det kommer till Xbox. På första sidan står det enbart Preorder för Xbox Game Pass for PC, Windows 10 och Steam. På en nyhet står det t.o.m. "Developed exclusively for PC"...

Ser fram emot när det kommer till Xbox
Har spelat igenom Xcom 2 många gånger redan och Phoenix Point verkar ju också dröja till konsol...

Ambassadör
Xbox

@aasecond: Visst hade det varit bättre med en samtidig release på både PC och konsol, det håller jag med om! Är främst konsolspelare själv nu för tiden.

Att det riktas mot PC i första hand är nog en del i en medveten strategi att öka fokus på PC-marknaden. PC-spelare är ju notoriskt allergiska mot "konsolportar" och att då utveckla spelen med PC som huvudplattform sänder signaler om att de prioriteras. Något sådant kan jag tänka mig ligger bakom till viss del i alla fall.

Ganska mycket satsas på PC, det är allt från uppryckningen av Windows Store som Xbox-divisionen nu har hand om, Xbox Game Pass för PC, Xbox Game Bar, Achievements till allt fler spel, Steam-releaser för alla nya spel, Steam-releaser för äldre spel såsom Halo MCC och Sea of Thieves till storsatsningar på spel som Gears Tactics, Flight Simulator och Age of Empires-serien. Viktigt här är också integreringen av alla plattformar i ekosystemet med Cross Play, Play Anywhere och Xbox Live.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Ännu ett surprisedrop kom till XGP igår den 22 april; Yakuza Kiwami. Det andra Yakuza-spelet som har Xbox-release på kort tid letar sig in direkt på Xbox Game Pass. Både på konsol och PC dessutom!

Idag utannonserades dessutom att Red Dead Redemption 2 kommer till Xbox Game Pass den 7:e maj! Löser av GTA V på tjänsten.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar