Senaste spelet du klarade?

Dragon Quest II (Switch)

Blev äntligen klar. Väldigt grundläggande JRPG men kryptiskt som fan.

5/10


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Ghost Trick (Nintendo DS)

Tänkt spela detta länge med aldrig blivit av. Passade på nu under sportlovet. Lite enformigt och mycket trial and error, men överlag ett av de bästa DS-spelen jag kört. Rekommenderas om man vill testa ett lite annorlunda äventyrsspel.

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Dragon Quest II (Switch)

Blev äntligen klar. Väldigt grundläggande JRPG men kryptiskt som fan.

5/10

Håller på med VIII just nu på 3DS.
Funderar på att skaffa de första 3 på switch men känner att risken finns att de känns lite för "traditionella" för att jag ska kunna uppskatta dem :/
Har du spelat XI? Helt fantastiskt enligt mig!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Inaktiv

Bee Simulator till Ps4. Lånade på biblan, grymt avslappnande spel. Enkel platinum vilket ofta är en trevlig bonus

Medlem

Shadow of War på PS4 för andra gången.


signatur

I drank what?

Medlem

Control.

Spelat på PS4 Slim.

Köpte nytt i Steelbok för 300 kr med frakt.

Bra
* Grafik
* Fysik
* Strider
* Krafterna
* Atmosfär (Lost + X-files, typ)
* Hemligheterna
* Utforskningen
* Rimliga och bra trophies som ökar livslängden
* Konceptet med The Old House, Objects of power, etc

Mindre bra
* Upplösningen
* Ojämn fps
* Kartan/man går vilse
* Ansiktsanimationerna på huvudkaraktären
* Nästan alla vapen är mer eller mindre meningslösa

3/5


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av apapest:

Håller på med VIII just nu på 3DS.
Funderar på att skaffa de första 3 på switch men känner att risken finns att de känns lite för "traditionella" för att jag ska kunna uppskatta dem :/
Har du spelat XI? Helt fantastiskt enligt mig!

Kul, köpte själv VIII till 3DS för nån månad sen. Ska avnjuta det närt jag har tid. Har skaffat alla DQ-spel i huvudserien (utom X som var en japanskt online-rollspel, så det går bort) Har hittills hunnit med I, II, V och XI. Håller med att det var riktigt bra, riktigt sprängfyllt med handling.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av Fader Konungen:

Kul, köpte själv VIII till 3DS för nån månad sen. Ska avnjuta det närt jag har tid. Har skaffat alla DQ-spel i huvudserien (utom X som var en japanskt online-rollspel, så det går bort) Har hittills hunnit med I, II, V och XI. Håller med att det var riktigt bra, riktigt sprängfyllt med handling.

Härligt! Har också tänkt ge mig på alla.
Köpte IV till DS nyligen så det blir nog nästa projekt efter VIII sen tänkte jag försöka hitta V och VI på RSM i år


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Noita.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vader Immortal - Oculus Quest.
Fick serien gratis när man köpte Quest.
Var väll OK men mer en "upplevelse" som visar att vi borde få ett fullfjädrat Star Wars spel i VR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inte jag men Grabben har just kört RDR2 Storymode klart för 2:a gången (xbox) nu rider han runt och rånmördar folk bara.


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Releasehästryttare

Doom eternal 5/5

Ett betydligt bättre spel än 2016 års variant.

Rip and tear

Medlem

Kingdom come deliverance
4/5

+utmanande
+snyggt
+problem löses på olika sätt
+brant inlärningskurva (alla gillar det inte men jag gör)
- ride den där j*vla hästen genom skogen och buskar
-man kan backa upp i trän vid strider.

Redaktör
Ponny

Resident Evil 3. Recensionen läser ni i eftermiddag.


signatur

En Bamseponny av folket

Skägg.
10 Chambers

Doom Eternal. Om jag ändå hade en plattform att tycka till om det på.


signatur
Medlem

Super Bernie World. tog 34 minuter att rädda usa från trump


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Intressant tråd! Borderlands The Pre-Sequel var det senaste (PS4). Inte riktigt samma stämning och känsla som i 1an och 2an, har ännu kvar att införskaffa nummer 3 i ordningen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Doom Eternal
Grymt gunplay och ljud, annars betydligt sämre än Doom 2016. Därmed inte sagt att det är ett dåligt spel (det var kul), men föregångaren var bara så pass mycket vassare i mina ögon. 7/10.

What Remains of Edith Finch
Walking simulator done right. Annorlunda och engagerande om en kvinna som besöker sitt föräldrahem där man får lära sig vad som hänt med resten av hennes familj. Framför allt är berättelsen om brodern morbid men underbar. För mig är det oklart varför folk enträget lyfter fram spel som Firewatch när man pratar om walking sims, när detta är så oerhört mycket bättre. Dessutom med ett oväntat bra, finstämt soundtrack. 9/10.

Redaktör

Half-Life: Alyx, 5 av 5.


signatur
Medlem
Resistance 2 - Bättre än ettan

Spelar igenom Resistance-serien till PS3 och spelade nyligen ut första spelet och därefter tvåan.

Resistance Fall of Man har oerhört frustrerande checkpoints, grafik som påminner om Call of Duty 2 till Xbox 360 (det är däremot ett fantastiskt spel) och en väldigt hoppig story svår att hänga med i. Jag älskar science-fiction och andra världskriget så detta borde varit en match made in heaven men jag fick verkligen tvinga mig igenom Fall of Man på grund av ovanstående problem, haha.

Betyg: 2/5

Jag vill gärna ta mig an "allt" om jag ska spela igenom en trilogi men huva vad det är skönt att ha första spelet överstökat i denna serien. Och Insomniac som med Ratchet & Clank till PS2 varit mina husgudar.

Resistance 2 däremot gjorde allt mycket bättre än föregångaren. Jäkligt skarp grafik (Resistance 3 har istället ett grynkornigt filter över sig upptäckte jag vid uppstarten idag? Vart är 1080p? o_0) och en omgjord kontrollayout till det bättre. Storyn var även den mer engagerande och spelets gameplay mycket roligare att fördriva tid med.

Betyg: 3,5/5-ish

Medlem

Ass Creed: Syndicate


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Half-Life: Alyx

Riktigt bra spel. Välgjort och kul från början till slut. Detta visar helt klart att VR är här för att stanna. Det finns däremot väldigt mycket som kan göras bättre i framtida spel. Mer interaktion med saker skulle vara uppskattas och det hade även varit kul om det gav lite mer innovativt tänk till spelaren genom att ge möjligheter att använda saker man hittar på bättre sätt (så som att döda fiender med saker man hittar osv).

Även om det finns förbättringspotential i spelet så är det helt klart det bästa spelet jag har spelat på VR hittills och därav är det värt att få högsta betyg.

Betyg: 5/5

Medlem
Half-Life: Alyx

Riktigt bra spel.
Rekommenderar alla med VR-headset att köpa.
Spelet fungerar perfekt på Virtual Desktop så har man en Quest så är det bara köra 100% trådlöst.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Children of Morta
En oväntad pärla kanske, men jag blev direkt förälskad i Enter the Gungeon back in the day och Morta påminner mycket om det, men med lite mer djup och RPG-element. Riktigt kul i couch co-op och det kommer mer content och online co-op i uppdateringar under året.

Half-Life: Alyx
Nu behöver man inte längre säga "bra för att vara VR". Detta är helt enkelt bara ett jävligt bra spel. Det står i en klass för sig vad gäller det visuella, inlevelsen och hur väl allt fungerar i gameplayet. Valve är med i matchen igen!

Final Fantasy VII Remake
Det finns mycket att säga om detta (se min separata tråd på ämnet) men för att summera så kan jag väl säga att det tekniska sitter till 90%, stridssystemet är en underbar mix av gammalt och nytt och den fördjupade karaktärsutvecklingen jämfört med originalet är väldigt trevlig. Storyn gör dock en rejäl Nomura™ sista timmarna i spelet och jag vettefan vart vi är på väg nu, det blev väldigt konstigt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Klara Resident Evil 3:Remake igår. Måste först säja att jag har spelat originalet och det är det RE-spel jag minns absolut minst ifrån. Så jag kanske inte har nån anledning att vara arg över att klippt bort stora delar (jag minns inte dem alls) ur spelet men det här är fan skamligt. En bra remake ska i mitt tycke kunna ersätta originalet, som ettan och tvåan så gott som gjort.

Det känns som spelet enbart består av tre delar: Raccon city (som absolut består av fler segment), sjukhuset och labbet. Får inte glömma det överkopierade polishuset från RE2 som tar 5 min att spela igenom. Tyvärr känns hela upplevelsen vingklippt.

Tyvärr slutar inte problemen där. Hur kan man gå från den makalösa Mr. X och behandla Nemesis så här? Det här tillsammans med att man i princip kan springa förbi alla zombies (som jag kan tycka det är rätt glest av) gör att spelet saknar nerv. Speciellt efter förra remaken.

Gilla inte handlingen heller. Vet att folk gillar Jill i det här spelet men personligen tyckte jag att hennes interaktion med de andra karaktärerna var rätt cringeworthy. Mycket kukmätartävling mellan henne och Nicolai. Samt ett överflöd av svordomar för att understryka hur förbannad alla är. Minns som sagt inte originalet så jag kanske missar något här.

Bortser man från det här så ett ändå ett okej spel, det är kul att spela och stämningen är någorlunda härligt skum. Är sugen på att spela igenom den ett par gånger och låsa upp lite roliga grejer, kanske gå för platinum.

7/10


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Final Fantasy VII Remake

Riktigt bra spel överlag även om det inte är perfekt. Några småsega delar och lite kamerastrul ibland men mestadels positivt. Ser verkligen fram emot nästa del!

8/10


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Tomb Raider (2013)
Gillade det skarpt! Perfekt helglir!
100% collectibles, lagom längd.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Half-life: Alyx
5/5

Rejält efterlängtad upplevelse på många sätt

Medlem

Lost Planet 3. Blev faktiskt väldigt positivt överraskad, varför allt hat mot detta spel när det släpptes? Visst, storyn är inte det minsta originell och spelet härmar andra spel hejvilt men har ändå en väldigt gedigen charm och en suverän huvudperson (Jim Peyton) som jag klickade med direkt. Tyckte det var Skitmysigt att vandra omkring i min arbetarrobot (rymd-hjullastare?) och agera vaktmästare och även slåss mot monster och upptäcka ett mysterium på is planeten.

Skribent

Ori and the Blind Forest.

Bra spel. Skönt plattformshoppande när man väl fick tag i lite uppgraderingar. Lite många knappar och olika rörelsemoment dock samt "fågeljagarsekvenserna" som var lite B tycker jag. Låg på 85 % när jag klarade spelet, ska se om jag orkar ta 100 %.

Överlag dock riktigt bra och jag kommer plocka upp uppföljaren när den ramlar in på rea.
4/5

Skriv svar