Nya tecken på Super Mario 3D World till Switch

Robot
Nya tecken på Super Mario 3D World till Switch

Kan bli en fin retrohöst om ryktet stämmer.

#nintendo, #super-mario, #super-mario-3d-world


Skribent

Ett av spelen som verkligen förtjänar en omrelease. Dessutom ett av de bättre Mario-spelen i co-op. De andra i 2D kan bli så kaotiska när man kör fyra spelare. Här är det mer lättöverskådligt, har spelat WiiU-versionen mycket fyra spelare med frugan och mina två barn. Fantastisk upplevelse.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Trist att det blir en repris igen, jag spelade klart det på Wii U samma år som det släpptes för sju år sedan (även för 3DS), hade önskat mig ett nytt Super Mario 3D World samt ett nytt Mario Kart 9 till Switch, men det blir bara repriser, suck. Blir inte ett tredje köp av samma spel!

Får nog vänta ytterligare 5 år på en uppföljare.

Medlem

Visste inte ens att det fanns till Wii U. Super Mario World måste ju vara det bästa spelet nånsin för sin generation.

Men att det är 3D, betyder det att spelet blir likt Super Mario Maker i spelstilen med fin grafik eller som Super Mario 64? Det senare vore ju så ballt och ett givet köp.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Andreas88:

Visste inte ens att det fanns till Wii U. Super Mario World måste ju vara det bästa spelet nånsin för sin generation.

Men att det är 3D, betyder det att spelet blir likt Super Mario Maker i spelstilen med fin grafik eller som Super Mario 64? Det senare vore ju så ballt och ett givet köp.

Det är egentligen exakt likadant som 3D Land, fast på konsol. Det är en otroligt fin blandning mellan 2D och 3D. Tänk dig att du tar 2D tänkandet fast till 3D plan. Det är alltså inte en sandlåda som 64 och exempelvis Odyssey, utan 2D banor i 3D på ett sätt som bar Nintendo lyckas med.

Själv är jag otroligt taggad. Förbannat bra spel. Jag tycker fortfarande Super Mario Bros. 3 är bäst, men 3D World är inte långt efter.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Trist att det blir en repris igen, jag spelade klart det på Wii U samma år som det släpptes för sju år sedan (även för 3DS), hade önskat mig ett nytt Super Mario 3D World samt ett nytt Mario Kart 9 till Switch, men det blir bara repriser, suck. Blir inte ett tredje köp av samma spel!

Får nog vänta ytterligare 5 år på en uppföljare.

Är det verkligen samma spel det som släpptes på 3DS och det som släpptes på Wii-U?
Har bara spelat det på 3DS då jag inte köpte Wii-U men har en switch så kanske har något att se framemot.

Men om dom ska ta fullpris kan man hoppas på minsta samma behandling som Mario kart fick!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Kan inte Nintendo göra något nytt istället för att släppa samma spel till varenda konsol?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av korvmos:

Är det verkligen samma spel det som släpptes på 3DS och det som släpptes på Wii-U?
Har bara spelat det på 3DS då jag inte köpte Wii-U men har en switch så kanske har något att se framemot.

Men om dom ska ta fullpris kan man hoppas på minsta samma behandling som Mario kart fick!

Helt annat spel än till 3DS. Men 3D Land är väl 1an i "3D-serien", med bara två spel i serien.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Bara jag som hellre hade velat se 3D Land till Switchen? Tycker det var en bättre single player upplevelse.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är egentligen exakt likadant som 3D Land, fast på konsol. Det är en otroligt fin blandning mellan 2D och 3D. Tänk dig att du tar 2D tänkandet fast till 3D plan. Det är alltså inte en sandlåda som 64 och exempelvis Odyssey, utan 2D banor i 3D på ett sätt som bar Nintendo lyckas med.

Själv är jag otroligt taggad. Förbannat bra spel. Jag tycker fortfarande Super Mario Bros. 3 är bäst, men 3D World är inte långt efter.

Låter ändå väldigt intressant. Tack för svar

It's not a lake, it's an ocean

Långt ifrån ett mästerverk, men ett kul spel, helt klart. Skrev lite kort om det i min sammanfattning med ett år med Wii U (http://www.frispel.net/2020/03/ett-ar-med-wii-u/). Känns emellanåt nästan som ett partyspel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av Andreas88:

Låter ändå väldigt intressant. Tack för svar

Måste dock inflika, med ”exakt” så menar han perspektivet. Det är helt andra banor och co-op för fyra spelare där de lånat från Super Mario Bros 2. Dvs att alla karaktärer har lite olika förmågor, Prinsessan kan tex sväva en kort bit etc.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar