Diskutera – Vad krävs för att Battlefield 6 ska bli ett toppspel?

Medlem

Gå tillbaka till hur det var i battlefield 4 men ha gärna kvar en del gamemechanics från bf v som släpbara kanoner o anti airs och minecraftandet med sandsäcksbunkrar o sånt var rätt mysigt.
Tycker det var bättre balans i pacing i bf 4.

Medlem

BF 2143 Men jag kanske bara är nostalgisk.

Medlem

Känns lite som folk vill reparera en klocka, vars kuggar och svänghjul sedan länge har förkastats...

Medlem

Jag tror DICE behöver sätta väldigt enkla och tydliga mål. Jag tvivlar inte på att det är väldigt krävande och komplicerat i dessa tider att göra bra spel, därför gäller det att fokusera mer på kvalitet än kvantitet och med tiden kan man tillföra mer maps och vapen.

Att hellre ha ett fåtal vapen som är väldigt välgjorda och balanserade med stor detaljrikedom. Ta cod t.ex. med röken från pipan ju mer man skjuter mm. Att ha färre maps men som är riktigt riktigt bra och välgjorda än att ha många dåliga. Få in en större tyngd i spelarens rörelser och ha en snabb ttk, mer hardcore dvs. Behöver inte vara nån super-ttk att man dör på ett skott men ändå en relativt snabb. Vapenmodssystemet liknande cod, gör det bra och håll nere antalet olika vapen. Som sagt hellre få välgjorda än mängder med kassa.

Mer tyngd i fordonen, endast 1a person i fordon.

Fokusera allra mest på att få till bra conquest. Resten kommer i andra hand. Vaska singleplayer alt. en väldigt kort men välgjord kampanj med en sammanhängande story, se cod.

Finns 1000 000 andra saker men dessa är väl de jag tror är viktigast. Tror den stora anledningen till att bf5 failade var att man hade en väldigt stor ambition vilket gjorde att man tog sig vatten över huvudet.

Medlem
Medlem

- Fungerande anticheat som fungerar in game så man inte behöver rapportera fuskare då detta ändå inte gör något.
- Votekicksystem för att kicka ut troll/idioter som förstör med flit.
- Inget Tides of War utan återgå till premium och stora expansioner när dessa är färdiga.
- Inget fokus alls på singelplayer utan all energi och tid ska läggas på utvecklingen av multiplayer.
- Gör det möjligt att stänga av den påtvingade TAAn samt gör så drawdistancen är bättre.
- Skrota allt vad heter Boins/Company Coins och låta spelare låsa upp skins samt delar till vapen och fordon genom att grinda till sig till dessa genom att spela spelet. Dvs som i tidigare spel då man låste upp tex magasin, sikten och grepp till vapen genom att använda de och få ett x-antal kills för att låsa upp saker.
- Votesystem för maps.
- Låta spelare skapa egna servrar som de har alla settings till som de kan behöva för att driva dessa precis som de vill.
-Återgå till femmannasquads.
- Återinföra så fordon spawnas på kartan som i tidigare spel.
- Åter till nutid eller en nära framtid.

Detta till att börja med.


signatur
Medlem

Lägre tempo.
Ta tillbaka klasserna. Stör mig på att det bara finns 4st och det känns som att för många vapen delas mellan klasserna.
Gör fordon "dyrare". Spawna dem mer sällan.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Eller typ modstöd med modden project reality?

Det hade varit drömmen.

Spelar än idag Project Reality, inget slår det, inte ens Squad

Medlem

Håller helt med, lägre tempo som i sin tur tvingar fram samarbete i vissa situationer med eld understöd, rök granater för att ta sig mellan hus och öppna fält. Kommer ihåg BF2, där hjälpte spelarna varandra betydligt mer än vad man gör i dagens BF. Nu spelar i princip alla för sig själv och är stora EGO´n och därav tappat mitt intresse.

Medlem

Det sorliga i allt är väl att BF V har den mest överlägsna spelmotorn? Fantastisk fysik och grafik. Utnyttjar inte sin fulla potential.

Medlem
Vapenkänslan

Det ska kännas bra och ge mäktig/tillfredsställande känsla att skjuta med vapnen och när man får en träff på sitt mål. Detta har man uppnått i tex CS GO, Doom eller till och med Call of Duty. Man har tyvärr aldrig haft denna känsla i Battlefield serien. Ljudet och grafiken däremot har alltid varit en klass för sig men det räcker inte. Skulle man lägga mer tid på detta skulle BF spelen vara oslagbara.

Medlem

Skippa season pass, mtx och massa annat skit! Se på BF 3 och Bad company! Dra sin inspiration därifrån!

Medlem
Skrivet av Mover:

Det ska kännas bra och ge mäktig/tillfredsställande känsla att skjuta med vapnen och när man får en träff på sitt mål. Detta har man uppnått i tex CS GO, Doom eller till och med Call of Duty. Man har tyvärr aldrig haft denna känsla i Battlefield serien. Ljudet och grafiken däremot har alltid varit en klass för sig men det räcker inte. Skulle man lägga mer tid på detta skulle BF spelen vara oslagbara.

Instämmer på detta.

Jag vill ha en högre skillkurva overall mer likt Tarkov där man bör ha koll på allt. Games ska inte kännas så casual det ska finnas leaderboards och man ska möta spelare med samma skilllevel. Vill gärna ha spelen lite "mörkare" och mer skrämmande. Det ska kännas i kroppen när man blir beskjuten inget jävla ärtkulor som kommer flygande sen får man massa healing så står båda lagen bara o campar på var sin sida.

Medlem

gör ett VR Battlefield.
Kommer inte köpa ett till BF om dom inte gör betydande förändringar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Stör mig fortfarande på att man kan använda samma vapen, oavsett vilken sida man spelar för.

Medlem

Förhoppningsvis så har DICE lärt sig en läxa och blandar inte in allt för mycket politik i sitt spel, BF5 tappade mycket pga ett splittrat community.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Lägre tempo och helt förstörbara maps, inte nått jävla levolution trams, utan bad company 2 stilen, allt ska vara förstörbart.

Medlem

Inga mer WW...

Medlem

Att man kan träna MP själv genom att spela alla MP-banor själv med bottar, precis hur länge och mycket man vill. Kanske så länge så man inte ens spelar MP.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Spelen är för dyra, jag vill inte betala 1000 spänn för premium osv som splittar spelarbasen. Min favvo är BF3 CQ - inga fordon, små squads, skitkul.

Medlem

Ganska enkelt faktiskt... Om man styr om fokus från att vara 99% grafik och 1% spelbarhet till i alla fall 50/50 så lär spelet växa sig starkt. Bf1942/BF2/BF3/BF4/BFV (BFV på riktigt. BF VIETNAM) var alla hyfsat snygga för sin tid men gameplay var fokuset i de spelen.

Sen kom spel som BF1 och BF5 där fokus låg på fladder i luften och skuggor som spelar och fan och hans moster. Nånstans där glömde man bort att det skulle vara kul också. Tekniska lösningar och briljera grafiskt blev #1.

Fordonsfysiken måste revideras också. I de tidigare spelen fick man fan trycka hårdare på tangenterna för att tunga tanks skulle orka igång... Dagens konsoll-tanks med noll till hundra på en nysning så är det för arcade att sladda runt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Gå tillbaka dit som gjorde 4:an så bra, hela progression systemet var dåligt där efter. Mindre cosmetics och mer attachments och gadgets.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Inte splittra spelarbasen med en massa tilläggskartor, Man ska inte behöva äga 6st olika paket för ca 1000kr för att kunna spela med sina vänner.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

@Arahor: Det har man inte behövt göra heller med BF5
Så dom fortsätter nog i den rutten, finslipar och gör det bättre. Inget mer Premium pass.
Möjligtvis att dom börjar med "Season pass" för typ skins

Medlem

BF6 Borde gå tillbaka till BF3/4 - Modern Warfare.

Server lista med/utan Hardcore.
Tanks - ska ej ha oändligt med ammo och ej repareras inifrån. Fylla på ammo/Reparera från en bas.
Attack helikopters - ska ej ha oändligt med ammo och ej repareras inifrån. Fylla på ammo/Reparera från en bas.
Äkta natt/mörka maps så nattsikte kommer till sin rätta.
Ingen HP auto regen.
Inga random/arcade spawns vid en tagen flagga, så man inte helt plötsligt får nån i ryggen som kan omöjligt komma från det hållet. (om man nu har sin huvudbas i ryggen).
Raket gevär / c4 kan enbart fyllas på från en bas.
Tick rate servers 128?
Mer gore! Speciellt från explosioner/kulor och när en stridsvagn kör över en.. Ffs.
Och mkt mer..

Medlem
Medlem

konceptet är uttjatat. tänk nytt.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

1. Skippa politiska budskap.

RRRRREEEEEEEE KVINNOR I MITT KRIGSSPEEEEEL

Jag har spelat BF för mycket och känner mig helt renons på känslor inför nya spel. Hela genren känns ogenomtänkt och trist, och det bara så mycket man kan göra med att förhärliga krig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

För mig behöver dem göra något radikalt annorlunda.
Kanske ett undervattenspel med multiplayer.
Sci-fi?
Rymden?

Hade varit coolt att spela ett spel under vattnet. Typ subnautica fast med multiplayer och lite som filmen underwater. Vi snackar dykarutrustning, harpuner, Knivar, mini ubåt, speciella smg och ar som kan skjutas under vattnet.

Nä fan... Vi behöver mer undervattenspel.


signatur

"High life on low budget"

Skriv svar