WWII-simulatorn Post Scriptum är gratis att testa på Steam

Robot
WWII-simulatorn Post Scriptum är gratis att testa på Steam

Storma Utah Beach, ratta Tiger-tanks och putsa din M1 Garand.

#Periscope-games, #Post-scriptum, #nyhetstips


Fragtjuv

Det är det här som det pratades om i Fräcka fredag va? Vill minnas att jag hört en del polare prata om att det här är ett CS i Andra världskriget-miljö.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

D-dagen var det inga andra soldater brevid mig och när jag kom upp från stranden till bunkrarna så blev jag teamkillad...
https://www.youtube.com/watch?v=jW71B8l6Boo&t=135s

Men det är säkert jätte kul och intressant spel när man har lärt sig det!

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Det är det här som det pratades om i Fräcka fredag va? Vill minnas att jag hört en del polare prata om att det här är ett CS i Andra världskriget-miljö.

Det är praktiskt taget "Squad" i andra världkriget miljö, vet inte om jag skulle jämföra det med CS dock.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Det är det här som det pratades om i Fräcka fredag va? Vill minnas att jag hört en del polare prata om att det här är ett CS i Andra världskriget-miljö.

Skulle snarare säga att det är ett "squad" i ww 2 miljö, stora maps, fordon, 3dvoip, comradio, FOB's och ticket system.
Finns ingenting som är likt cs faktiskt.

Dock så är det nog lite som Squad när det väl är free weekend, spelet fylls med människor vars intresse inte är teamplay/inte vet någonting om core-mechanics och matcherna blir relativt mediokra.

Medlem

Tyckte spelet var så o spelbart sist jag testade så gjorde en refund, var stelt, buggit och inte så optimerat. Dock fastande jag galet för Hell let loose istället vilket är lite som squad/post fick ett barn med red orchestra/rising storm 2.

Fragtjuv

Aha. Jag kan ju minns fel också. Det är kanske Squad de har jämfört det med :).


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Alldeles för stelt och klumpigt.Önskar att Ro 3 är på gång snart.


signatur

More COOP for the masses

Medlem

Det är mycket att ta in när man börjar, man måste ha tid känner jag. Får se i höst kanske för det här är fel årstid


signatur

Jäh!

Inaktiv

Testade precis. Flöt på bra. Fick starka Band of Brothers känslor. Några balanseringsproblem med spawn camping och grejer som lär patchas bort så småningom, annars himla skoj!

Geeks Gaming

Är ett riktigt bra spel om man gillar teamplay. Kommer man med en Squad som snackar så är det bästa fps upplevelsen man kan ha. Letar man ett CoD eller BF spel så är man fel ute. Letar man ett mer taktiskt och utmanande spel utan att gå full simulator ala Arma så är man helt rätt på de.

Och devsen är inte rädda att patcha spelet heller då dom gör de konstant.
Och ja det är ett indie spel. Men dom gör vissa saker så himla mycket bättre än vad många miljon spel gör.

Medlem
Skrivet av Glöttis:

D-dagen var det inga andra soldater brevid mig och när jag kom upp från stranden till bunkrarna så blev jag teamkillad...
https://www.youtube.com/watch?v=jW71B8l6Boo&t=135s

Men det är säkert jätte kul och intressant spel när man har lärt sig det!

Det är alltid värdelöst att spela dessa spel när det är free weekends. Ingen följer reglerna och kidsen teamkillar.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Testade precis. Flöt på bra. Fick starka Band of Brothers känslor. Några balanseringsproblem med spawn camping och grejer som lär patchas bort så småningom, annars himla skoj!

Spawn camping? Kommer inte patchas bort. Om du inte menar att de skjuter in i er main.

Inaktiv

@loerk: Det är bara att göra så man inte kan spawna om det är fiender inom 50m av spawnpointen, så jag hoppas att det fixas.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

@loerk: Det är bara att göra så man inte kan spawna om det är fiender inom 50m av spawnpointen, så jag hoppas att det fixas.

Skulle ju fungera hur dåligt som helst? Är rätt säker på att det står om det är fiender nära en FOB. Då låter man bli att spawna eller så slåss man för att ta tillbaka den.

Inaktiv

@loerk: Kanske var en bugg då. Det stod inte något när jag spelade och det var ett hav av kamraters kroppar runt spawn-punkten. Känns ju som markören borde varit röd eller nåt om fiender var nära.
Det var iaf två fiender som satt i var sin buske och plockade alla som inte orkade jogga 2km från hembasen. Inte superbra design tyckte chatten.

Tycker det är mer sällsynt att folk kommunicerar via voice i Post Scriptum också, i jämförelse med Squad där det alltid är fart på komradion. Det är lite synd.

Medlem

Post Scriptum är riktigt grymt. Ta er tid att testa nu om ni gillar FPS och samarbete. Inga problem om man har lite knagglig engelska. Hamnar man i en bra squad så är det helt sjukt bra. Kommer aldrig köpa ett battlefield igen..

Medlem

Det här är mitt go to FPS, brukar kalla det PTSD simulator, då det kan vara jävligt inlevelsefullt

Medlem
Skrivet av anon_79617:

@loerk: Kanske var en bugg då. Det stod inte något när jag spelade och det var ett hav av kamraters kroppar runt spawn-punkten. Känns ju som markören borde varit röd eller nåt om fiender var nära.
Det var iaf två fiender som satt i var sin buske och plockade alla som inte orkade jogga 2km från hembasen. Inte superbra design tyckte chatten.

Tycker det är mer sällsynt att folk kommunicerar via voice i Post Scriptum också, i jämförelse med Squad där det alltid är fart på komradion. Det är lite synd.

Balans kan bli lidande i jakten på realism, speciellt när ett lag inte har något dugligt ledarskap.
Senast jag spelade så var det inga problem med kommunikation.
Men ibland kan det säkert vara dåligt.
Squad har oftast bra fart på radion, men det är sällan något viktigt som sägs.
Oftast så håller 50% av SLs käften och kör sitt eget race så man förlorar matchen.

1
Skriv svar