Härmed proklamerar jag 2020 som backloggens år!

Medlem
Skrivet av Baronova:

Känns som en bra idé att mellanlanda på Switch en sväng. Assassin's Creed Origins är inget litet spel direkt.

Has verkligen inte följt det så ingen aning hur stort det är, men kanske bäst att göra så då
Tack för tipset.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Avklarade spel 2020
Shadow of War inkl dlc
Halo Reach Co-op

Inköpta spel 2020
WoW BFA

Spelar nu
Ninja Gaiden 2
WoW BFA
Road Redemption
Samt testar lite annat på Gamepass

Halo Reach kampanjen är riktigt bra håller absolut än idag. WoW BFA och Gamepass är inte så bra att ha om man vill bli av med backloggen men underhållande. Men tänkte lägga av med WoW i maj. Planen är att klara Halo 3, 4, 5 och Halo Wars 1 och 2 till Halo infinite släpps.

Medlem

Äntligen klarat ut Death Stranding. Ett rejält spel. Var tvungen att läsa ett par recaps efteråt pga den komplexa storyn.

Sen har jag tittat på filmen Kingdom Hearts X Back Cover (som jag räknar som ett spel). Med 1.5x speed iofs, men men lirar nu Kingdom Hearts 0.2 Birth by Sleep, sista spelet före den stora Trean! Fan vad jag längtat!

2020
Avklarade spel: 13
Antal spel checkade från backloggen: 15
Inköpta spel: 1

Har fortfarande inte bestämt mig vilket spel jag ska köpa efter 20 avbockade. Har ingen lust att pröjsa 60€ för Resident Evil 3. Kanske sparar tillfället till senare. Har en massa pärlor i min Steam Wishlist så ingen oro där.


signatur

I'm like you, I have no name.

FM-guru
F.d. Sisyr

Blev precis färdig med Red Dead Redemption 2. Det tog sin lilla tid. Med reservation för att jag har glömt nått jag köpt/klarat i början av året...

Avklarade spel;
Eastshade
Darkest Dungeon
Quantum Break
Age of Decadence
Underrail
State of Decay 2
Pathfinder: Kingmaker
NEO Scavenger
Red Dead Redemption 2

Inköpta spel;
Planet Zoo
Mount & Blade II: Bannerlord

9 avklarade och 2 inköpta, så +7 hittills.

Härnäst ska jag varva mellan The Red Strings Club, Saints Row IV och Phantom Doctrine. Inget intressant (för mig) spelsläpp förrän juni/juli nån gång heller, så statistiken bör gå att förbättra en hel del framöver!

Medlem

Har även tagit bort några spel från backloggen, kändes som att jag kunde vara mer ärlig mot mig själv denna gång. Till exempel så tog jag bort Crusader Kings II eftersom jag ändå aldrig kommer starta upp det för att det är sinnessjuka 160 timmar långt. Tog även bort två Telltales-serier, Sam & Max och Back to the Future. För att jag vet de absolut inte är i nivå med Walking Dead, Wolf Among Us och Tales from the Borderlands.

@Sisyr: Grattis! Red Dead Redemption 2 var så gigantiskt långt att jag såg till att ha rutinen att spela minst 1-2 timmar/dag, annars skulle jag aldrig bli klar med spelet.


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare
Skrivet av Sisyr:

Blev precis färdig med Red Dead Redemption 2. Det tog sin lilla tid. Med reservation för att jag har glömt nått jag köpt/klarat i början av året...

Avklarade spel;
Eastshade
Darkest Dungeon
Quantum Break
Age of Decadence
Underrail
State of Decay 2
Pathfinder: Kingmaker
NEO Scavenger
Red Dead Redemption 2

Inköpta spel;
Planet Zoo
Mount & Blade II: Bannerlord

9 avklarade och 2 inköpta, så +7 hittills.

Härnäst ska jag varva mellan The Red Strings Club, Saints Row IV och Phantom Doctrine. Inget intressant (för mig) spelsläpp förrän juni/juli nån gång heller, så statistiken bör gå att förbättra en hel del framöver!

Snyggt! Jag har inte ens börjat på Red Dead Revolver än! :-S

Skrivet av Dohman:

Har även tagit bort några spel från backloggen, kändes som att jag kunde vara mer ärlig mot mig själv denna gång. Till exempel så tog jag bort Crusader Kings II eftersom jag ändå aldrig kommer starta upp det för att det är sinnessjuka 160 timmar långt. Tog även bort två Telltales-serier, Sam & Max och Back to the Future. För att jag vet de absolut inte är i nivå med Walking Dead, Wolf Among Us och Tales from the Borderlands.

@Sisyr: Grattis! Red Dead Redemption 2 var så gigantiskt långt att jag såg till att ha rutinen att spela minst 1-2 timmar/dag, annars skulle jag aldrig bli klar med spelet.

Ah, jag tar ju bort spel också, eller ja, "nollar" dem, men inte utan att testa… Önskar att jag kunde göra det dock...


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

Då vart det äntligen dags att fylla på lite här efter drygt 100h i Wasteland 2: Director's Cut! Mycket bra RPG, blev ju inte mindre hypad på WL3 nu...
Jag har dessutom köpt ett spel, The Elder Scrolls Online med alla expansioner... Första inköpet i år.

Avklarade spel 2020: 12
Antal spel från backloggen: 10
Inköpta spel: 1


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Då vart det äntligen dags att fylla på lite här efter drygt 100h i Wasteland 2: Director's Cut! Mycket bra RPG, blev ju inte mindre hypad på WL3 nu...
Jag har dessutom köpt ett spel, The Elder Scrolls Online med alla expansioner... Första inköpet i år.

Avklarade spel 2020: 12
Antal spel från backloggen: 10
Inköpta spel: 1

Äntligen!

Grattis!


signatur

Ad hoc addendum

FM-guru
F.d. Sisyr

@Dohman: Ja det gick åt mycket tid att klara spelet. Även Pathfinder: Kingmaker var väldigt långt - 150h för min del. Vet inte hur många timmar RDR 2 tog då jag köpte det via Rockstars egna sida, men många var det i alla fall.

Backloggens befriare
Skrivet av Sisyr:

@Dohman: Ja det gick åt mycket tid att klara spelet. Även Pathfinder: Kingmaker var väldigt långt - 150h för min del. Vet inte hur många timmar RDR 2 tog då jag köpte det via Rockstars egna sida, men många var det i alla fall.

Du får räkna som vi kockar, 1, 2, flera


signatur

Ad hoc addendum

FM-guru
F.d. Sisyr

@keffkebab: Det funkar nog, är själv kock.

Backloggens befriare
Skrivet av Sisyr:

@keffkebab: Det funkar nog, är själv kock.

=D


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Nu sätter jag tänderna i en rejäl pjäs från backlogen. Ska spela Skyrim för första gången. Kommer köra Special Edition, annars är det helt omoddat som gäller, så tips på moddar undanbedes. Annars tar jag gärna emot tips om allt möjligt.

Backloggens befriare
Skrivet av Vamp:

Nu sätter jag tänderna i en rejäl pjäs från backlogen. Ska spela Skyrim för första gången. Kommer köra Special Edition, annars är det helt omoddat som gäller, så tips på moddar undanbedes. Annars tar jag gärna emot tips om allt möjligt.

Kul!

Mitt enda tips är; njut! Låt bli fast-travel i största möjliga utsträckning och UPPTÄCK. Man missar så oerhört mycket med fast-travel i Bethesdas spel.


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Kul!

Mitt enda tips är; njut! Låt bli fast-travel i största möjliga utsträckning och UPPTÄCK. Man missar så oerhört mycket med fast-travel i Bethesdas spel.

Precis vad jag tänkta säga också

Lev dig in och utforska!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Nu sätter jag tänderna i en rejäl pjäs från backlogen. Ska spela Skyrim för första gången. Kommer köra Special Edition, annars är det helt omoddat som gäller, så tips på moddar undanbedes. Annars tar jag gärna emot tips om allt möjligt.

Hrrrmmmmrmmmmmm svårt att respektera detta val, men det får jag helt enkelt göra. Mästerligt spel, spelat två gånger. Till PS3 och till PC med 160 moddar. Enjoy, mannen!

Själv har man precis börjat köra Kingdom Hearts III efter att ha tittat/spelat ut alla spel i serien!


signatur

I'm like you, I have no name.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Avklarade spel 2020 (inkl eventuella dlc/expansioner): 4
Antal spel från backloggen: 14
Inköpta spel: 0

Witcher 3 expansioner Hearts of Stone och Blood and Wine var en nästan religiös spelupplevelse. Var väldigt länge sedan man var så inne i ett spel, senast var när Baldurs Gate 2 släpptes.

Batman Arkham Night var helt ok. Irriterade mig på den linjära spelmekaniken och miljön. Intressanta karaktärer, framförallt Jokern. Vissa uppdrag kändes bara riktigt dryga med att samla och leta rätt på saker. Spelade bara igenom huvuduppdraget och något sidouppdrag. Gotham City Police Department måste ha spelvärdens absolut sämsta poliser.

Elder Scrolls Skyrim inklusive expansioner med 100% trophies. Hade inte spelat igenom expansionerna fram tills nyligen. Blir att testa eventuellt lite moddar nu.

Shadow of Mordor, helt i sin ordning. Beat-em up Dynasty Warriors stil med Warhammer humor.

Härnäst ska Heavy Rain, Beyond two souls, Wasteland 2 och Nioh spelas igenom.

Medlem

Jaha, jag har tydligen missat denna tråd men då har jag lite kött på benen med bidrag från min backlog:
Avklarade:

-TWarhammer II (High Elves)
-Mass Effect 3
-Titanfall 2
-Hellblade
-Rise of the Tomb Raider
-Project Warlock
-Grim Dawn inkl expansioner
-Hollow Knight

dvs 8

Köpte Februaris Humble Bundle, varav är väl 3 spel åtminstone som jag kommer att röra nån gång.
Spelar annars Battletech nu, som tar sin lilla tid att klara ut. Vars jag går vidare sen? Kanske Kingdom Come, fast den är också ett mastodontverk, frågan är om man hinner klart innan semestern, förmodligen inte. Hade nästan tänkt börja med den redan men har ej blivit av.

Har 20+ i min backlog, fast det är upp emot 5 som man aldrig kommer att spela förmodligen, diverse giveaways och X3: Terran Conflict som verkar så svårt att lära sig, vete fan varför jag köpte skiten ens. Är bland mina första inköp på Steam faktiskt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Backloggens befriare
Skrivet av Ook:

Avklarade spel 2020 (inkl eventuella dlc/expansioner): 4
Antal spel från backloggen: 14
Inköpta spel: 0

Witcher 3 expansioner Hearts of Stone och Blood and Wine var en nästan religiös spelupplevelse. Var väldigt länge sedan man var så inne i ett spel, senast var när Baldurs Gate 2 släpptes.

Batman Arkham Night var helt ok. Irriterade mig på den linjära spelmekaniken och miljön. Intressanta karaktärer, framförallt Jokern. Vissa uppdrag kändes bara riktigt dryga med att samla och leta rätt på saker. Spelade bara igenom huvuduppdraget och något sidouppdrag. Gotham City Police Department måste ha spelvärdens absolut sämsta poliser.

Elder Scrolls Skyrim inklusive expansioner med 100% trophies. Hade inte spelat igenom expansionerna fram tills nyligen. Blir att testa eventuellt lite moddar nu.

Shadow of Mordor, helt i sin ordning. Beat-em up Dynasty Warriors stil med Warhammer humor.

Härnäst ska Heavy Rain, Beyond two souls, Wasteland 2 och Nioh spelas igenom.

Aaah, mycket bra spel där. Många som bor i min backlogg också...

Skrivet av Castor.T:

Jaha, jag har tydligen missat denna tråd men då har jag lite kött på benen med bidrag från min backlog:
Avklarade:

-TWarhammer II (High Elves)
-Mass Effect 3
-Titanfall 2
-Hellblade
-Rise of the Tomb Raider
-Project Warlock
-Grim Dawn inkl expansioner
-Hollow Knight

dvs 8

Köpte Februaris Humble Bundle, varav är väl 3 spel åtminstone som jag kommer att röra nån gång.
Spelar annars Battletech nu, som tar sin lilla tid att klara ut. Vars jag går vidare sen? Kanske Kingdom Come, fast den är också ett mastodontverk, frågan är om man hinner klart innan semestern, förmodligen inte. Hade nästan tänkt börja med den redan men har ej blivit av.

Har 20+ i min backlog, fast det är upp emot 5 som man aldrig kommer att spela förmodligen, diverse giveaways och X3: Terran Conflict som verkar så svårt att lära sig, vete fan varför jag köpte skiten ens. Är bland mina inköp på Steam faktiskt.

Välkommen!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Status sista april:
Avklarade spel 2020 (inkl eventuella dlc/expansioner): 21
Antal spel från backloggen: 18
Inköpta spel i år: 9...snark på mig själv.

Avklarade:

PS4
Journey | 2020 april
Marvel’s Spider-Man | 2020 april
- The City That Never Sleeps | 2020 april
Nier: Automata | 2020 mars
Resident Evil 7 | 2020 feb
- Not a hero | 2020 feb
Killzone: Shadow Fall | 2020 jan
Until Dawn | 2020 jan
Shadow of Colossus | 2020 jan
The Order: 1886 | 2020 jan

PC
Metro: Exodus | 2020 april
Darksiders III | 2020 mars
A Plague Tale Innocence | 2020 mars
Hellblade: Senua's Sacrifice | 2020 mars
Mass Effect 3 | 2020 mars
Grim Dawn | 2020 mars
Wolfenstein II: New Colossus | 2020 feb
Assassin’s Creed: Odyssey | 2020 feb

Nintendo:
Super Mario Odyssey (Switch) | 2020 april
Zelda: Link's Awakening (Switch) | 2020 mars
Super Mario Galaxy 2 (Wii) | 2020 jan


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Backloggens befriare
Skrivet av korvmos:

Status sista april:
Avklarade spel 2020 (inkl eventuella dlc/expansioner): 22
Antal spel från backloggen: 18
Inköpta spel i år: 9...snark på mig själv.

Bra jobbat! Ligger på plus iaf!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Bra jobbat! Ligger på plus iaf!

tackar, precis! Ibland får man nöja sig med det små "vinsterna"


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Uppdatering

Avklarade spel:
Bioshock Infinite
Doom (2016)
Mutant year zero
Dishonored 2
Xcom WOTC

Kvar:
Fallout 4
Mutant year zero DLC
Prey
Mass Effect Andromeda
Theme hospital
Ruiner
+ några jag glömt

Tack för detta initiativ, aldrig avslutat såhär mkt spel på så kort tid innan 💚

Backloggens befriare

@ChalleT: härligt! Kan varmt rekommendera dlc till mutant year zero, Fallout 4 och Theme Hospital!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

@ChalleT: härligt! Kan varmt rekommendera dlc till mutant year zero, Fallout 4 och Theme Hospital!

Körde nästan klart Theme hospital som ung men klarade det aldrig. Men nu jädrar skall det bli av 👍

Januari:
Köpta(0 st). Klarade (3 st).
Februari:
Köpta(4 st). Klarade (3 st).
Mars:
Köpta(5 st). Klarade (4 st).
April:
Köpta(0 st). Klarade (1 st).

Maj
Köpta(0 st):

Klarade (2 st):

  • Spyro 2: Riptos Rage (PS4 - 3/5)

  • Ninja Saviors: Return of the Warriors (switch - 3/5)

Aktuell poäng: +4

April blev en riktig skitmånad. Hade planerat att klara FFVII:Remake men det spelet döda spelintresset rejält och jag är fast halvvägs för tillfället. Ska nog fortsätta under semestern. Annars fortsatte jag med Spyro 2 och hade väl en ambition att klara av spelet innan maj men även här hade jag problem att finna motivation. Spelet fick följa med till i dag då jag äntligen klara det.

Köpte inga spel i april så det är ju okej, hamna ju ändå på plus.

Edit: Hann med ett till spel idag!


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Backloggens befriare

Har blivit lite för mycket tid spenderat på evighetsprojektet Diablo 2... Men får väl räkna det som genomspelat, ännu en gång, eller fem...

Men förutom det har jag ÄNTLIGEN besegrat min kanske största nemesis! Final Fantasy X-2! Woho!
Lättnaden är total, men kommer för alltid irritera mig över att jag inte har 100% i det, då jag klarat allt i alla andra Final Fantasy innan det...

Avklarade spel 2020: 14
Antal spel checkade från backloggen: 10
Inköpta spel 2020: 0
Värde: +1


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

@keffkebab: Stort grattis! Vad ska du köpa för spel nu?!

Har spelat ~10 timmar av Kingdom Hearts III och jag kan med glädje meddela att tålamodet var värt det. Extremt mysigt spel, trots flera brister. Redan sett massvis med referenser från olika spel i hela serien.


signatur

I'm like you, I have no name.

Backloggens befriare
Skrivet av Dohman:

@keffkebab: Stort grattis! Vad ska du köpa för spel nu?!

Har spelat ~10 timmar av Kingdom Hearts III och jag kan med glädje meddela att tålamodet var värt det. Extremt mysigt spel, trots flera brister. Redan sett massvis med referenser från olika spel i hela serien.

Tack!
En väldigt bra fråga.. Tror jag får spara den till Cyberpunk... Antingen det eller Gears Tactics när det kommer till xbox.

Jobbigt att välja nytt lir att spela dock!

Härligt, var lite inne på Kingdom Hearts från början, men känner det inte riktigt just nu..


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Härligt, var lite inne på Kingdom Hearts från början, men känner det inte riktigt just nu..

Jag tror att det är ett sånt spel som bara lever på nostalgi nu. Det har inte åldrats bra. Jag spelade mitt första Kingdom Hearts år 2002/2003 så det är ett tag sen. Så du kan med relativt gott samvete skippa spelserien känner jag.

Jag funtar faktiskt på Dark Souls II, det är nu eller aldrig känner jag. Älskade ettan men alltid undvikit detta då jag "aldrig känt för svåra spel". Hört sjukt mycket gott om trean, så jag vill spela det också.


signatur

I'm like you, I have no name.

Skriv svar