Recension – Gears Tactics

Robot
Recension – Gears Tactics

Hur bra fungerar Gears of War-konceptet med ett taktiskt upplägg? Väldigt bra, ska det visa sig.

#Gears-tactics, #Splash-damange, #The-coalition


Medlem

Det som känns lite avtändande för mig är att man tvingas in i en aggressiv spelstil, vare sig man vill det eller inte.

Väntar tills det finns på rea.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Skribent
Skrivet av Akronym:

Det som känns lite avtändande för mig är att man tvingas in i en aggressiv spelstil, vare sig man vill det eller inte.

Väntar tills det finns på rea.

Det är främst i de tidspressade uppdragen. I övrigt kan man ta det hyfsat lugnt och köra defensivt, men det är tydligt att utvecklarna vill att man ska vara på offensiven.

Medlem

Okej. Tack för klargörandet.

Jag väntar nog ändå in en rea, tror jag.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Att det inte är co-op är en riktig besvikelse och gjorde jag tappade allt sug totalt.

Medlem

Basbyggandet är ju halva nöjet med Xcom, så riktigt synd att det inte finns med. Men det släpps ju på Game Pass, så det blir definitivt till att testa det imorgon

NuZ
Testpilot
Skrivet av Vercadi:

Att det inte är co-op är en riktig besvikelse och gjorde jag tappade allt sug totalt.

De blir väl som i Xcom, en mod


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

" Det är kort och gott det bästa stridsupplägget i genren hittills"

Oj, det var ord och inga visor. Måste köra detta!

Skribent
Skrivet av Ribcage:

" Det är kort och gott det bästa stridsupplägget i genren hittills"

Oj, det var ord och inga visor. Måste köra detta!

Haha, your mileage may vary Men jag gillade verkligen det snabba upplägget som ändå belönar eftertänksamhet och planering.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Haha, your mileage may vary Men jag gillade verkligen det snabba upplägget som ändå belönar eftertänksamhet och planering.

Iofs körde jag en del defensivt och snipers i Xcom men får väl anpassa min spelstil och köra mer offensivt i Gears-anda nu.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Okej. Tack för klargörandet.

Jag väntar nog ändå in en rea, tror jag.

Det släpps på Game Pass. Kostar 10 kr för första månaden om du inte haft det innan.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Spontant är jag mer peppad på detta än på Chimera Squad.

En fråga angående de tidspressade och offensiva uppdragen:
Påminner det om Xcom 2:s tidsbegränsade uppdrag där man i lagom grad tvingades vara aggressiv?

Skribent
Skrivet av bluebird:

Spontant är jag mer peppad på detta än på Chimera Squad.

En fråga angående de tidspressade och offensiva uppdragen:
Påminner det om Xcom 2:s tidsbegränsade uppdrag där man i lagom grad tvingades vara aggressiv?

Det varierar lite, men generellt skulle jag säga att tidspressen är högre i Gears Tactics, framförallt i de fall dessa spellägen kombineras med att man endast får ta med sig två soldater istället för fyra. Då kan det bli jäkligt hektiskt när man måste skynda sig att frigöra en tillfångatagen soldat samtidigt som det står fiender och skjuter på en. I andra fall har man RNG-gudarna på sin sida och kommer igenom liknande uppdrag lekande lätt.

Medlem

Ser rätt lovande ut, men väntar tills jag är klar med chimera och lite mer från xcom community vad dom tycker om det här spelet

Ambassadör
Xbox

Bra och informativ recension!

Verkar som om spelet håller vad det lovat innan, mycket actionfokuserat. Gött mos


signatur

Jump in.

Medlem

Okej. Vilket ska jag spela?
Det här, Pheonix Point, Xcom eller Xcom 2?
Jag köpte visst Xcom på rea för länge sedan, men inte kört det än...

Hm. Egentligen kanske jag borde köra klart Banner Saga spelen, men de känns lite väsenskillda.

Medlem

Kul att det blev ett "bra" spel, kanske inte så många trodde vid utannoserandet.
Sen det där med priset, inte för att jag köper nya AAA spel på release men än mindre med 70 €!!!
Gud förbannat säger jag bara. Battletech stillar annars min turordningsbaserade hunger för tillfället.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Kul att det blev ett "bra" spel, kanske inte så många trodde vid utannoserandet.
Sen det där med priset, inte för att jag köper nya AAA spel på release men än mindre med 70 €!!!
Gud förbannat säger jag bara. Battletech stillar annars min turordningsbaserade hunger för tillfället.

Tog du inte i lite väl nu? Det kostar ju 59.99€ hos både Steam och Microsoft. Annars har du ju Game Pass för både konsol och PC, där det är 10 kr för nya, och 45 kr för befintliga användare.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Ser bra ut men tack gode gud för patchar.

Inaktiv

Längtar redan. Håller tummarna för att förseningen på Krysslåda är pga tillägget Coop. En no brainer faktiskt.

Inaktiv
Skrivet av Belfry:

Det kostar ju 59.99€ hos både Steam och Microsoft.

Va? Jag ser 69.99€ på steam!
Tycker det är lite saftigt fan.

Medlem

@anon_79617: Vet du vad, det var mitt fel. När jag gick in på Steam så stod det 69.99, men när jag tittade på google stod det 59.99.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Usch, tidspress.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Evilof:

Okej. Vilket ska jag spela?
Det här, Pheonix Point, Xcom eller Xcom 2?
Jag köpte visst Xcom på rea för länge sedan, men inte kört det än...

Tycker du kan skippa första Xcom. Inte för att det är dåligt alls, men tvåan är bättre på alla punkter. Enda skälet skulle vara för att få lite mer förståelse för storyn, men den kan du å andra sidan läsa ikapp.

Medlem

min fråga är vad är det som gör att å varför för 700kr spel sånt här spel ligger inte på det pris undrar bara vad och hur ms tänker


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Tycker du kan skippa första Xcom. Inte för att det är dåligt alls, men tvåan är bättre på alla punkter. Enda skälet skulle vara för att få lite mer förståelse för storyn, men den kan du å andra sidan läsa ikapp.

Tycker dock att basbyggandedelen av ettan är något mer tillfredsställande om man är mer lagd åt det hållet. Meeeen i stort är ju tvåan helt klart att föredra.

Medlem
Skrivet av Blessus:

min fråga är vad är det som gör att å varför för 700kr spel sånt här spel ligger inte på det pris undrar bara vad och hur ms tänker

Förmodligen för att de vill locka spelare till Game Pass. Antag att det på sin höjd tar maximalt en månad för dig att spela igenom det. Om du aldrig har haft Game Pass, så kostar det 10 kr för första månaden, därefter 45 kr/månad, och går att säga upp när du vill.
Vem skulle inte välja 10 kr istället för 699 kr. Och nu när du är klar med spelet och ändå har en prenumeration, kanske du ser andra spel som finns att tillgå, spel som gör att du stannar en månad till etc. Jag anser att det ska mycket till för att ens motivera 599 kr för ett spel, när jag skulle kunna prenumerera i ca 13 månader innan det kostar lika mycket, 13 månader där jag kan spela väldigt mycket annat för samma peng.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Förmodligen för att de vill locka spelare till Game Pass. Antag att det på sin höjd tar maximalt en månad för dig att spela igenom det. Om du aldrig har haft Game Pass, så kostar det 10 kr för första månaden, därefter 45 kr/månad, och går att säga upp när du vill.
Vem skulle inte välja 10 kr istället för 699 kr. Och nu när du är klar med spelet och ändå har en prenumeration, kanske du ser andra spel som finns att tillgå, spel som gör att du stannar en månad till etc. Jag anser att det ska mycket till för att ens motivera 599 kr för ett spel, när jag skulle kunna prenumerera i ca 13 månader innan det kostar lika mycket, 13 månader där jag kan spela väldigt mycket annat för samma peng.

Jag förstår det men äga ett spel eller hyra flera spel två olika saker. ja, jag prenumerera på xbox game pass pc. ja, den är förinstallera redan. men jag förstår ändå inte varför. visst det vill promota deras game pass. Fortfarande sjukt pris! sådan spel på sin höjd ligger max 49 euro typ och inte 69. Jag tycker game pass bland det bästa atm. Men men dem vill vara ännu bättre antar jag.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Kommer bli ett köp. Gillar Xcom men är trött på designen och storyn i den serien.

Medlem

Jag försökte spela imorse. Gick inte. Så den 28/4 är inte igentligen 28/4. Eller så är det en klassiskt Microsoft release.

12
Skriv svar