Tipsa mig om spel!

Medlem
Tipsa mig om spel!

Hej alla dårar!

Jag kommer operera min axel på onsdag den 29/4 och kommer bli sjukskriven ett tag fram över så jag tänkte slå ner min röv i soffan och lira lite spel men jag har NOLL koll på vad jag ska ha?
beställde nfs Heat för att få ett tidsfördriv innan jag kom på att här ska man ju ställa frågan!

Lite info om mig

35år
Ps3-Ps4
Är ingen multiplayer kille utan älskar singelplayer spel med story.
Kört lite fifa och nhl men det blir för mycket samma, samma ,samma....

Älskade:
Uncharted serien
God of war serien
Spiderman föll mig i smaken
Mafia 2 dock var 3:an inte samma klass men det funkade
Ride 1 och 2
Gta 5 + RDR2

Det enda spelet som jag längtar till är Cyberpunk 2077.

Nåja, har du något tips så tveka inte att skriva ner det och gärna en snabb recession om du vill.
Mvh Fishbone


signatur

stavfel är min grej

Medlem

Testa något valbaserat spel och se om det faller dig i smaken. Några tips är: Telltales spel, Quantic Dreams (Heavy Rain, Beyond, Detroit) eller Dontnods spel som t.ex. Vampyr, Life is Strange 1 och 2 osv.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skribent

Final Fantasy 7 Remake kan varmt rekommenderas om du gillar rollspel/actionhybrider. Remaken av Shadow of the Colossus är också riktigt grym, och så även remastern av The Last of Us.

Många remakes blire.

Skägg.
10 Chambers

Arkanes spel är ju prima singleplayer, med Dishonored 1 & 2 samt Prey. The Witcher 3 om du ändå väntar på Cyberpunk? Eller Deus Ex-liren?


signatur
Quake-konnässsör

Några av mina favoriter som jag kommer på rakt arm att man kan fundera på, vet inte hur Divinity - Original Sin 2 är att spela på konsol, men ska väl fungera I guess

PS4

Death Stranding - FZ Recension
Horizon Zero Dawn - FZ Recension
The Last of Us (Remaster) - FZ Recension
Final Fantasy 7 Remake (Kom ihåg att det inte är en komplett story) - FZ Recension
Divinity - Original Sin 2 - FZ Recension
Control - FZ Recension
Bloodborne - FZ Recension
Sekiro - FZ Recension

Medlem

Sällar mig till ovanstående och säger Dishonored och Witcher! Horizon: Zero Dawn är riktigt bra det med, liksom Assassins Creed: Odyssey (och då är jag inte särskilt förtjust i AC-spelen i största allmänhet)

Medlem

Slinker in med Days Gone till PS4 och Mass Effect serien till PS3.

Quake-konnässsör

De nya Assassins Creed spelen är riktigt najs exakt som @Renfis skriver, både Origins och Odyssey skulle jag säga.

Medlem

Dishonored och Prey är helt fantastiska. Horizon: Zero Dawn är ett annat bra singleplayerspel.

It's not a lake, it's an ocean

Jag gör som vanligt och tipsar om Tearaway Unfolded till PS4. Särskilt mycket till story har det inte, men det är lätt ett av de charmigaste spelen till formatet och är ett av få spel som verkligen använder alla funktioner i DualShock 4.

Jag spelade igenom det nästan konstant leende.

Sedan har vi förstås den nya Tomb Raider-trilogin, om du inte redan spelat den, där Rise of the Tomb Raider är min personliga favorit. Fantastiska miljöer och riktigt bra tempo.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

jbx
Medlem

Stardew Valley, du kommer fastna som en fluga på en flugfångare.
Kan kännas tveksamt första timmen men om du står ut med den så har du ett fantastiskt tidsfördriv framför dig.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Om du gillade Uncharted-spelen känns de senare Tomb Raider-spelen som en givna kandidater.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Mass Effect 2

Medlem

Horizon: Zero Dawn är som många säger ett fantastiskt spel. Underbar story och löjligt vackert

Witcher 3 förtjänar också ett omnämnande. Mkt bra.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Tror att du hade gillat Control

Gnällkuk

Gillar du arkadbilspel så skulle jag varmt rekommendera Split/Second till PS3 (finns till PC också). Riktigt synd att det aldrig kom en uppföljare till det spelet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Du kommer annars älska cod warzone med polare på ps4

Medlem

Tack alla ni som rekommenderade spel!

Är inne på andra dagen efter operationen och det värker så in i helvete. Smärtstillande tabletterna hjälper inte något vidare så jag ska kontakta doktorn på tisdag.

Har försökt spelat lite NFS heat nu till och börja med men ni gav väldigt många bra förslag och det är jag tacksam för.

Jag uppdaterar er längre fram om vad det blir.

Och trevlig 1 Maj på er!


signatur

stavfel är min grej

Dying light och state of decay ifall du gillar zombies

Medlem
Skrivet av Mastermind530974:

Dying light och state of decay ifall du gillar zombies

Tack för tipset, dock är inte zombies min grej, kan se på när folk spelar resedent evil men kan inte spela själv.

Lika så skräckspel, funkar verkligen inte för mig


signatur

stavfel är min grej

1
Skriv svar