Fler men mindre delar av Final Fantasy VII Remake: "Hoppas släppa nästa ASAP"

Robot
Fler men mindre delar av Final Fantasy VII Remake: "Hoppas släppa nästa ASAP"
Medlem

"Flera?! Då kan vi ta samma betalt fler gånger! Yey!"
-Squeenix

Medlem
Skrivet av Ghan:

"Flera?! Då kan vi ta samma betalt fler gånger! Yey!"
-Squeenix

Nu kostar det ju att utveckla ett projekt av 10 år minst.

Medlem

har läst att FF7 remake är runt 40-45 timmar långt, och jag är ca 11 timmar in just nu, men vadå, är det inte hela spelet? eller menar dom att kommande delar är mer som expansioner och att FF7 universumet expanderas?

Frilansare

Episod-format, hurra...

Medlem
Skrivet av quadratis:

har läst att FF7 remake är runt 40-45 timmar långt, och jag är ca 11 timmar in just nu, men vadå, är det inte hela spelet? eller menar dom att kommande delar är mer som expansioner och att FF7 universumet expanderas?

Hur har du missat detta? Nej det är inte hela historien. Har du spelat originalet? Detta är typ första skivan isf kan man säga.

Medlem

Har redan fått spelet. Det heter just final fantasy 7 remake. Det hette inte part one eller midgar edition så antar det är redan över nu haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Gick de inte ut med att det skulle bli ett uppdelat spel för länge sedan? Blir förvånad att folk blir irriterade och förvånade nu.


signatur
Medlem
Skrivet av Pooslice:

Hur har du missat detta? Nej det är inte hela historien. Har du spelat originalet? Detta är typ första skivan isf kan man säga.

Nej detta är kanske 25% av första skivan snarare

Skribent
Skrivet av quadratis:

har läst att FF7 remake är runt 40-45 timmar långt, och jag är ca 11 timmar in just nu, men vadå, är det inte hela spelet? eller menar dom att kommande delar är mer som expansioner och att FF7 universumet expanderas?

Skrivet av Nimafor:

Nej detta är kanske 25% av första skivan snarare

I stort ”introt” på riktiga spelet skulle jag säga.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Soft. Så att köpa "hela" spelet kan kosta runt 1500-2000 eller mer beroende på hur många delar de väljer att kränga. Fantastiskt!


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Jag hoppas det blir tio delar o alla kostar 600 🤤 om dom skulle lyckas göra som med denna del nio gånger till så dör jag av lycka.

3-4 delar blir också bra.

Om man får behålla sin level o item/vapen/materia spelar absolut ingen roll, känns som nästa spel kan bli bättre om man inte får det.

Skribent
Skrivet av Slutbossen:

Soft. Så att köpa "hela" spelet kan kosta runt 1500-2000 eller mer beroende på hur många delar de väljer att kränga. Fantastiskt!

Ribban är satt, så det kan vi nog räkna med. Grejen är väl att de försöker sälja in att varje del är ”egna” spel och inte en del av FF7. Vi får i alla fall räkna med att detta kommer bli en långdragen historia innan alla delar är släppts, likadels dyr historia.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

För mig är det logisk att det blir tre delar. Detta då originalet utspelades på tre skivor. Jag gillar trilogier också, så gärna tre delar för min del.

Mindre kortare upplevelser låter lite oroväckande. Med tanke på hur mycket mjölkning/onödig utfyllnad som skedde i Remake så ställer jag mig skeptisk till tänket. Ser slöa animationer och annat onödigt krångel i syfte att förlänga upplevelsen framför mig.

Oavsett hur dem gör så ser jag framemot nästa del. Finns enormt med potential att skapa något riktigt bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Chocobo Farm 250:-
Junon Harbor 400:-
Costa del Sol 300:-

Medlem

Håller de samma kvalitet över alla delarna ser jag inget konstigt i att de kommer ta 600 per del. Om det så är att jag spenderat 6000 spänn när sagan är slut så får det vara så. Jag vill bara att de ska släppa alla delar så de inte slutar mitt i.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Håller de samma kvalitet över alla delarna ser jag inget konstigt i att de kommer ta 600 per del. Om det så är att jag spenderat 6000 spänn när sagan är slut så får det vara så. Jag vill bara att de ska släppa alla delar så de inte slutar mitt i.

Är det inte roligare ifall de uppar kvalitén utan att sno dig på 6000 kr?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

FF7 remaken kommer nog bli deras stora guldgruva.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Själv har jag inget emot om de "mjölkar" serien som så många här tycks vilja kalla det. Jag vill lägga pengar på spel och om Ff7 fortsätter hålla kvalitén eller till och med bli bättre med framtida episoder, varför klaga?

Om man är så pass negativt inställda mot spelet, ägna tiden åt något ni tycker om istället.

Nu hoppas jag visserligen att det landar närmre 400kr, svider inte lika mycket i plånboken.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

FF7 remaken kommer nog bli deras stora guldgruva.

Det är den redan. Den har sålt rätt bra verkar det som. Vilket nog var ett tag sedan ett FF spel gjorde.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skrivet av quadratis:

har läst att FF7 remake är runt 40-45 timmar långt, och jag är ca 11 timmar in just nu, men vadå, är det inte hela spelet? eller menar dom att kommande delar är mer som expansioner och att FF7 universumet expanderas?

När jag spelade originalet då det begav sig 1997 så trodde jag, precis som du, att spelet skulle sluta i samband med att denna första del tar slut. Inget annat spel som jag hade spelat innan dess hade varit längre än så. Chocken var enorm när jag insåg att Midgar-delen bara var en bråkdel av spelet! Jag hoppas verkligen att de lyckas hålla storyn på lika hög nivå som i originalet för då är vi in for hell of a ride! 😊

Medlem
Skrivet av SunShine:

Det är den redan. Den har sålt rätt bra verkar det som. Vilket nog var ett tag sedan ett FF spel gjorde.

Va? Du vet att deras förra FF släpp, FFXV, sålde väldigt bra?

Medlem

Nej, det här låter inte roligt. Tre delar är perfekt. Del 1 är Midgar, del 2 Kalm t o m Forgotten City, del 3 Icicle Inn t o m spelets slut. Min hype dog rätt mycket efter att ha spelat del 1, det var inte den remake jag drömt om i 22 år.

Medlem
Skrivet av Freakon:

För mig är det logisk att det blir tre delar. Detta då originalet utspelades på tre skivor. Jag gillar trilogier också, så gärna tre delar för min del.

Mindre kortare upplevelser låter lite oroväckande. Med tanke på hur mycket mjölkning/onödig utfyllnad som skedde i Remake så ställer jag mig skeptisk till tänket. Ser slöa animationer och annat onödigt krångel i syfte att förlänga upplevelsen framför mig.

Oavsett hur dem gör så ser jag framemot nästa del. Finns enormt med potential att skapa något riktigt bra.

Ja, mycket av innehållet i remaken känns inte särskilt relevant för att driva handlingen framåt, utan är snarare utfyllnad för att Square ska kunna släppa ett spel med utlovad spellängd. Sidouppdragen kunde ha skippats helt, de var i stort sett bedrövliga. Långa passager bestod av ganska tråkigt promenerande genom korridorer med diverse strider och dragande i spakar och tryckande på knappar. Dessa kunde ha kortats ner. Originalet bjuder på en betydligt tightare upplevelse, där finns ingen utfyllnad och man känner aldrig frustration över att inte spelet inte kommer till skott. Så känner jag lite för ofta när jag spelar remaken. T ex när man skulle till Aeris hus, då drogs det ut i flera timmar med ett långt parti bestående av trista sidouppdrag.

Skribent
Skrivet av Tröjan:

Ja, mycket av innehållet i remaken känns inte särskilt relevant för att driva handlingen framåt, utan är snarare utfyllnad för att Square ska kunna släppa ett spel med utlovad spellängd. Sidouppdragen kunde ha skippats helt, de var i stort sett bedrövliga. Långa passager bestod av ganska tråkigt promenerande genom korridorer med diverse strider och dragande i spakar och tryckande på knappar. Dessa kunde ha kortats ner. Originalet bjuder på en betydligt tightare upplevelse, där finns ingen utfyllnad och man känner aldrig frustration över att inte spelet inte kommer till skott. Så känner jag lite för ofta när jag spelar remaken. T ex när man skulle till Aeris hus, då drogs det ut i flera timmar med ett långt parti bestående av trista sidouppdrag.

Det är precis det här jag kritiserar mest i re-maken, egentligen ännu mer än slutet (som också går att kritisera) Jag tycker tempot är helt åt helvete off och det känns som om de haft ett mål på att spelet ska vara x antal timmar, sen har utvecklarna fått leta ställen i spelet där de kan vinna tid och dra ut på det lite extra. De utdragna gå partierna visar knappt upp vyer av Midgar, utan det är som du säger mest promenerande i korridorer vilket är förlorad potential. Hade verkligen velat ha mer kött på benen runt Midgar och det var just det jag sett framemot. Egentligen har jag inget emot tanken på att ge originalspelet mer substans och mer world building, men jag tycker inte Square har lyckats här faktiskt.

Som helhet är FF7-remaken ett ok spel, grafiken är riktigt fin och jag gillar verkligen stridssystemet plus att storyn är bra innan allt ballar ur mot slutet. Dock är jag fruktansvärt mätt nu efter jag spelat igenom det och har inget som helst sug på uppföljarna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det är precis det här jag kritiserar mest i re-maken, egentligen ännu mer än slutet (som också går att kritisera) Jag tycker tempot är helt åt helvete off och det känns som om de haft ett mål på att spelet ska vara x antal timmar, sen har utvecklarna fått leta ställen i spelet där de kan vinna tid och dra ut på det lite extra. De utdragna gå partierna visar knappt upp vyer av Midgar, utan det är som du säger mest promenerande i korridorer vilket är förlorad potential. Hade verkligen velat ha mer kött på benen runt Midgar och det var just det jag sett framemot. Egentligen har jag inget emot tanken på att ge originalspelet mer substans och mer world building, men jag tycker inte Square har lyckats här faktiskt.

Som helhet är FF7-remaken ett ok spel, grafiken är riktigt fin och jag gillar verkligen stridssystemet plus att storyn är bra innan allt ballar ur mot slutet. Dock är jag fruktansvärt mätt nu efter jag spelat igenom det och har inget som helst sug på uppföljarna.

Jag håller med oerhört mycket. Square pratade hela tiden om att expandera Midgar, visa upp mer av staden och fördjupa och blablabla. Mer eller mindre skitsnack enligt mig. Det enda nya vi fick se av Midgar var i kapitel 4, vid besöket hos Jessies föräldrar. Det kapitlet älskade jag. Jag hade sett fram emot att få utforska helt nya delar av Midgar, och med tanke på hur Square uttalade sig och hur mycket större Midgar-delen skulle vara än originalet så borde det ha blivit så. Istället var det samma delar som i orignalet, men utdragna in absurdum ibland. Det fanns så mycket potential i att visa upp Midgar i sin helhet, men av detta blev det nästan ingenting. Som du skriver så känns det som att först har det bestämts att spelet ska ta 30-40 timmar att spela igenom, sedan har Square fått hitta sätt att fylla ut spelet med sidouppdrag, utdragna korridorspromenader och liknande. Det funkar inte riktigt, jag var flera gånger frustrerad över att bromsas in istället för att komma till det parti jag visste väntade och som jag ville uppleva. Ett sådant parti är när man ska till Aeris hus, innan man kommer dit är det mängder av trista sidouppdrag. Eller i Wall Market, där springer man också runt och gör sidouppdrag medan Aeris ska få sin klänning.

Visst, att vissa platser gjorts större än i orginalet är ju en god tanke, men oftast ledde det bara till att det blev utdraget och segt. Vandringen till reactor 5 var ju inte jätterolig. Kloaken var också onödigt utdragen. Dessa partier hade kunnat tightats till och istället kunde de timmarna som gick åt till att traska runt där lagts på att erbjuda uppdrag i helt nya, aldrig tidigare skådade delar av Midgar. Det var verkligen det jag såg framför mig och hoppades på. Mer fördjupningar kring Avalanche-medlemmarna, där man hade fått utforska Jessies, Wedges och Biggs bakgrundshistorier, gjort uppdrag i de övre delarna av Midgar osv.

Jag är också mätt på det här spelet. Jag tror aldrig att jag kommer att återvända till den här delen igen och jag känner i nuläget i princip inget sug efter kommande delar. Det här var inte den remake jag ville ha. Originalet är mitt favoritspel någonsin, med bred mariginal. 22 års väntan, självklart var det upplagt för besvikelse. Spelet gör förstås väldigt mycket bra också, men grundkänslan är att det här är en stor besvikelse för egen del. Och som sagt: i nuläget är jag inte särskilt sugen på mer av det här.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Är det inte roligare ifall de uppar kvalitén utan att sno dig på 6000 kr?

Absolut är det bättre om det varit gratis men jag gissar att de anställda på Square Enix också vill ha betalt.

Men känns som en trend vi går emot nu att de delar upp spelet. Men är man tålmodig och väntar kan man säkert få hela spelet för 600........ bara man väntar 10 år.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Absolut är det bättre om det varit gratis men jag gissar att de anställda på Square Enix också vill ha betalt.

Men känns som en trend vi går emot nu att de delar upp spelet. Men är man tålmodig och väntar kan man säkert få hela spelet för 600........ bara man väntar 10 år.

Fräsigt av dig att överdriva personens resonemang med att det ska vara gratis. Så jag antar att du var ironisk.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Skribent
Skrivet av Tröjan:

Jag håller med oerhört mycket. Square pratade hela tiden om att expandera Midgar, visa upp mer av staden och fördjupa och blablabla. Mer eller mindre skitsnack enligt mig. Det enda nya vi fick se av Midgar var i kapitel 4, vid besöket hos Jessies föräldrar. Det kapitlet älskade jag. Jag hade sett fram emot att få utforska helt nya delar av Midgar, och med tanke på hur Square uttalade sig och hur mycket större Midgar-delen skulle vara än originalet så borde det ha blivit så. Istället var det samma delar som i orignalet, men utdragna in absurdum ibland. Det fanns så mycket potential i att visa upp Midgar i sin helhet, men av detta blev det nästan ingenting. Som du skriver så känns det som att först har det bestämts att spelet ska ta 30-40 timmar att spela igenom, sedan har Square fått hitta sätt att fylla ut spelet med sidouppdrag, utdragna korridorspromenader och liknande. Det funkar inte riktigt, jag var flera gånger frustrerad över att bromsas in istället för att komma till det parti jag visste väntade och som jag ville uppleva. Ett sådant parti är när man ska till Aeris hus, innan man kommer dit är det mängder av trista sidouppdrag. Eller i Wall Market, där springer man också runt och gör sidouppdrag medan Aeris ska få sin klänning.

Det som stör mig kanske mest är ju att det finns så mycket potential till något helt fantastiskt. Ibland glimtar det till i vad det "kunde" ha varit, som besökte hos Jessies föräldrar och de har verkligen kunnat göra detta spel runt Avalanche deras bakgrund och allt det där. Sidouppdragen hade även de gått att göra så det passar in mot deras mål som rebeller (eller terrorister om man ser det så). Kanske till och med spelat mer på detta, moraliska aspekten att göra terrorist aktioner i frihetens namn. Det hintas ibland, men tas aldrig vidare. Hade också gärna fått se staden Midgar som en karaktär, nu blev det aldrig så...istället är det samma områden som tidigare, men lite variation. Det är tråkigt för det finns så mycket som kunde ha gjorts.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det som stör mig kanske mest är ju att det finns så mycket potential till något helt fantastiskt. Ibland glimtar det till i vad det "kunde" ha varit, som besökte hos Jessies föräldrar och de har verkligen kunnat göra detta spel runt Avalanche deras bakgrund och allt det där. Sidouppdragen hade även de gått att göra så det passar in mot deras mål som rebeller (eller terrorister om man ser det så). Kanske till och med spelat mer på detta, moraliska aspekten att göra terrorist aktioner i frihetens namn. Det hintas ibland, men tas aldrig vidare. Hade också gärna fått se staden Midgar som en karaktär, nu blev det aldrig så...istället är det samma områden som tidigare, men lite variation. Det är tråkigt för det finns så mycket som kunde ha gjorts.

Mycket potential har onekligen missats. Det är riktigt synd. Det är så märkligt att Square tryckt så på att de ville visa upp Midgar, men så får man ändå knappt se något nytt. Att se mer av kloakerna eller promenaden från kyrkan till Aeris hus är inte riktigt vad jag tänker på när det sägs att man ska få se mer av Midgar.

1
Skriv svar