"Battlefield 6" släpps 2021; Dice färdiga med Battlefront II

Robot
"Battlefield 6" släpps 2021; Dice färdiga med Battlefront II
Medlem

7 år med Star Wars licensen och vi har fått 3 spel (varav en är uppföljare).
Rätt bedrövligt enligt mig. De sitter på världens största franchise med oändliga möjligheter till spel och story.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

7 år med Star Wars licensen och vi har fått 3 spel (varav en är uppföljare).
Rätt bedrövligt enligt mig. De sitter på världens största franchise med oändliga möjligheter till spel och story.

Jag instämmer till fullo!
Se tillbaka på de 10-15 år som gick innan det, hur många FANTASTISKA Star Wars-spel producerades det jämfört med under EA?
Visst, en del inte så fullt fantastiska spel också, men med tanke på vilka möjligheter som finns både inom canon och Extended Universe borde det nästan vara svårt för en större spelstudio att göra ett dåligt spel..

Som så många andra lever jag fortfarande på hoppet om ett KOTOR 3.
SW:TOR var inte så mycket mer än godkänt även om jag fick lite nostalgitrippar och tyckte det var en del skön atmosfär i vissa områden (typ när jag hörde Soundtracket till Manaan igen efter så många år, jösses vilken gåshud!)

En fortsättning på Jedi Knight-serien hade en heller inte tackat nej till.
Hoppas det verkligen att Disney väljer nästa licenstagare med omsorg!

Medlem

Jag skulke gärna se ett battlefront med ett mer utbyggt starfighter läge. Men ska bli intressant vad Dice ska hitta på med bf 6 och vad dem tagit för inspiration från för spel. Kanske lite vapen modding ala escape from tarkov kanske?

Medlem

Får en lite orolig känsla i magen av att de siktar in sig på 2021 med Battlefield 6 istället för att ta tid på sig och jobba och finputsa på spelet till 2022 istället. Vill inte ha ytterligare ett framstressat spel som BF5.. De KAN bli bra dock men har inte jättehöga förväntningar. Förhoppningsvis så har Dice lärt sig både det ena och det andra samt faktiskt lyssnat på fansen inför nästa spel i serien. Time will tell.


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Får en lite orolig känsla i magen av att de siktar in sig på 2021 med Battlefield 6 istället för att ta tid på sig och jobba och finputsa på spelet till 2022 istället. Vill inte ha ytterligare ett framstressat spel som BF5.. De KAN bli bra dock men har inte jättehöga förväntningar. Förhoppningsvis så har Dice lärt sig både det ena och det andra samt faktiskt lyssnat på fansen inför nästa spel i serien. Time will tell.

Om det är stressat från DICE eller inte, vet nog först vid release (om någonsin).
Vi har ju inte en aning (än) om hur länge eller i vilken omfattning de jobbat på BF6, så lite tidigt att bli orolig.
För egen del hoppas jag att de tar klivet tillbaka och mer eller mindre släpper BF3 2.0, instaboner på den.

Medlem

@Whatamada:
Ifall de annonserar 6an med en remake version av denna kommer jag vara 5år på nytt haha


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Om det är stressat från DICE eller inte, vet nog först vid release (om någonsin).
Vi har ju inte en aning (än) om hur länge eller i vilken omfattning de jobbat på BF6, så lite tidigt att bli orolig.
För egen del hoppas jag att de tar klivet tillbaka och mer eller mindre släpper BF3 2.0, instaboner på den.

Enligt rykten så startade utvecklingen av BF6 före BFV men då med titeln Bad Company 3, men pga att Bad Company "feelingen" i gameplayet inte var där fick man ändra inriktning och göra om stora delar och istället rikta in sig på ett BF3/BF4 likande spel. Men man hade fortfarande avtal med investerare att släppa ett BF spel 2018 så man rusade fram BFV ist.

Även om det ryktet inte är sant så har BF6 troligen varit i utvecklings sedan en tid innan BFV avtäcktes. så vi kan nog räkna med minst 4 års utveckling i BF6. Concept artists och en annan mindre del av Dice skissar nog troligen redan nu på nästa spel efter BF6.

Det jag tror har hänt är att BF6 har varit inriktat på ett likande "live-service" upplägg som BFV, Dice och EA har nu insett att det inte funkat och att spelarna inte kommer tolerera ett till liknande felsteg. BFV är det för sent att rädda och ändra kurs på nu så man kastar alla resurser på att få till det rätt i Bf6 istället. Vi kan ju hoppas på att dem lärt sig och gör det rätta den här gången vilket är att lansera ett färdigt spel med alla lovade funktioner tillgängliga vid lanseringen så att inget blir annonserat som "Coming soon".

Medlem
Skrivet av dTexN:

@Whatamada:
Ifall de annonserar 6an med en remake version av denna kommer jag vara 5år på nytt haha
https://youtu.be/xP0Ij1_VTY0

Enig

Medlem
Skrivet av blackidus:

Enligt rykten så startade utvecklingen av BF6 före BFV men då med titeln Bad Company 3, men pga att Bad Company "feelingen" i gameplayet inte var där fick man ändra inriktning och göra om stora delar och istället rikta in sig på ett BF3/BF4 likande spel. Men man hade fortfarande avtal med investerare att släppa ett BF spel 2018 så man rusade fram BFV ist.

Även om det ryktet inte är sant så har BF6 troligen varit i utvecklings sedan en tid innan BFV avtäcktes. så vi kan nog räkna med minst 4 års utveckling i BF6. Concept artists och en annan mindre del av Dice skissar nog troligen redan nu på nästa spel efter BF6.

Det jag tror har hänt är att BF6 har varit inriktat på ett likande "live-service" upplägg som BFV, Dice och EA har nu insett att det inte funkat och att spelarna inte kommer tolerera ett till liknande felsteg. BFV är det för sent att rädda och ändra kurs på nu så man kastar alla resurser på att få till det rätt i Bf6 istället. Vi kan ju hoppas på att dem lärt sig och gör det rätta den här gången vilket är att lansera ett färdigt spel med alla lovade funktioner tillgängliga vid lanseringen så att inget blir annonserat som "Coming soon".

Håller med om mångt och mycket här.

Jag har haft roligt med BF V, utan tvivel. Bra mycket roligare än med BF1 iaf.
Mitt största problem med BF V är att det känns som att det knappt finns några banor. Harvar om och om igen och väldigt få banor känns som att de kommer bli klassiker som en saknar i efterhand.
Men....å det är ett men som bara blir större...jag hade oerhört mycket roligare med både BF 3 och 4.
Jag hoppas innerligt att deras senaste äventyr och snedsteg styrt skutan tillbaka till det som gjorde Battlefield till en beroendeframkallande glädjefest.
Sagt det förr och säger det igen, BF3 2.0 tack

Medlem

De borde gjort BF ME! Hade vart episkt roligt att spring runt som ME klasser i ett BF spel

Ambassadör
Xbox

Jaha, nä. Har gått på den här minan lite för många gånger nu. Det får bli något väldigt exceptionellt om jag ska ge det en chans till.

Både SWBF 1 o 2 och BF V har utöver snedfokus på många sätt också känts halvhjärtade i sin postlaunchsupport innehållsmässigt, framförallt BFV.


signatur

Jump in.

Medlem

Här sitter jag och håller tummarna förgäves att nästa blir BF 2143.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av blackidus:

Enligt rykten så startade utvecklingen av BF6 före BFV men då med titeln Bad Company 3, men pga att Bad Company "feelingen" i gameplayet inte var där fick man ändra inriktning och göra om stora delar och istället rikta in sig på ett BF3/BF4 likande spel. Men man hade fortfarande avtal med investerare att släppa ett BF spel 2018 så man rusade fram BFV ist.

Även om det ryktet inte är sant så har BF6 troligen varit i utvecklings sedan en tid innan BFV avtäcktes. så vi kan nog räkna med minst 4 års utveckling i BF6. Concept artists och en annan mindre del av Dice skissar nog troligen redan nu på nästa spel efter BF6.

Det jag tror har hänt är att BF6 har varit inriktat på ett likande "live-service" upplägg som BFV, Dice och EA har nu insett att det inte funkat och att spelarna inte kommer tolerera ett till liknande felsteg. BFV är det för sent att rädda och ändra kurs på nu så man kastar alla resurser på att få till det rätt i Bf6 istället. Vi kan ju hoppas på att dem lärt sig och gör det rätta den här gången vilket är att lansera ett färdigt spel med alla lovade funktioner tillgängliga vid lanseringen så att inget blir annonserat som "Coming soon".

Mycket intressant! Jag har spelat sjukt mycket BF1 fram tills att BFV släpptes och har haft riktigt kul med det sistnämnda, men återgick till BF1 igen för några veckor sedan. Det är verkligen dag och natt när det kommer till produktion; BF1 har mycket mer inlevelse i händelseförloppen under första världskriget (tänker mest när man kör grand operations), det känns mer genomtänkt med bla senapsgas som vapen och det finns sjukt många fler (roliga) banor än i BFV. BFV känns blek i jämförelse med BF1.

Hoppas verkligen att Dice lägger mycket tid på att putsa BF6.

Medlem
Skrivet av dTexN:

@Whatamada:
Ifall de annonserar 6an med en remake version av denna kommer jag vara 5år på nytt haha

Ja, ser ut som senaste Cod:MW.


signatur

autograph

1
Skriv svar