Assassin's Creed: Valhalla tillkännagivet!

Medlem

Jag hoppas på att Ubisoft ska gå ifrån sitt cookie cutter recept nu och våga göra något annorlunda.
Deras spel är väldigt ofta fina att titta på, men gameplaymässigt är det väldigt stelt och man använder väldigt ofta samma mallar för uppdrag osv. Hade uppskattat att inte ha en örn som löser all stealth åt en och inte 500 ikoner på skärmen samtidigt som konstant visar en vägen. Mer fokus på stealth igen hade också varit att föredra, men ser det inte hända.

Avstängd
Skrivet av Zymac:

Ni saknar några alternativ i omröstningen, såsom 0 och ett antal negativa nummer. Asscreed känns så förbannat uttjatat. Elfte? spelet i vad som från början skulle vara en trilogi.

Varför skulle det vara uttjatat.
Det finns människor som är glada för spelet.

Medlem

Får se. Gillade Origins starkt, Odyssey var bara nötande med dålig ermm.. grekisk? brytning och träiga röstskådisar. Ogillar också att de gjorde om serien till Dark Souls: AssCreed. 3a på skalan.


signatur

I drank what?

Medlem

Lets go milking!

Medlem

Har bara spelat de 2 första spelen, tyckte Animus(?) förstörde det mesta, förutom att uppdragen och dylikt var repetivt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skribent

Där Origins var perfekt i längd och innehållsmässigt tog Odyssey det alldeles för långt. Jag hoppas att de har hittat en balans i detta som ligger någonstans mellan de två.

Personligen vill jag bara ha ett Black Flag 2. Mestadels för att pirater är mäktiga.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Gillar inte Vikings-estetiken där vikingar är kisande, frustande, djuriska och har superintensiva blickar och pratar med batmanröst och allt är grått och brunt. Tycker mer om Röde Orm-stil där de är helt vanliga glada människor som gillar att supa, äta, åka på färd och slåss.

Haha jag hoppas Kung Haralds julgille är med i spelet

Medlem

Det enda som intresserar är miljön/tonsättningen. Nu är det upp till bevis då de senaste titlarna i serien varit medelmåttiga som bäst...

Frilansare

Är försiktigt positiv. Går de vidare med en ännu mer öppen värld och mindre Abstergo-nonsens så är jag nöjd. I min värld får de gärna skippa hela Assassin-delen också, och knoppa av till en egen serie med "historiskt" rollspelande.

Men de måste verkligen jobba på sina karaktärer. Ta bara en gnutta av vad CDPR gör så går det i rätt riktning.

Frilansare
Skrivet av anon_306295:

Gillar inte Vikings-estetiken där vikingar är kisande, frustande, djuriska och har superintensiva blickar och pratar med batmanröst och allt är grått och brunt. Tycker mer om Röde Orm-stil där de är helt vanliga glada människor som gillar att supa, äta, åka på färd och slåss.

Kan tycka att en bra blandning av det hårda, gravallvarliga, kisande och frustande med Frans G Bengtssons lite mer jovialiska kan funka. Älskar också det grovhuggna, kortfattade i Röde Orm. Precis som i Snorres sagor som han ju lånade tonen från.

Medlem

Jag är inte sådär jättehypad för just Assassin's Creed specifikt då jag inte lirat något av dom. Men är alltid hypad för nya trailers, och Assassin's Creed-serien brukar ha trevliga trailers.

Vad jag är mer hypad för dock är att få se lite next-gen-gameplay och alla kommande utannonseringar.(Gameplay lär vi inte få se idag tyvärr)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Har spelat igenom allt i både Origins och Odyssey. Hoppas på lite mindre spel med mer kvalitativt innehåll denna gång.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

När de gick ifrån sitt koncept med historiskt "nära korrekt" koncept med historier som verkligen speglade tiden (sidouppdragen under amerikanske revolutionen var lysande) tappade jag snabbt intresse.

Motorn har onekligen förbättrats sedan ettan, men hade gärna sett en remake/remaster av den. Alltid ogillat två grejer i alla titlarna: Att en tränad lönnmördare springer runt som om han är full och fastnar på balkonger och att Hitman är mer lönnmördare och lönnmördare är mer Hitman. Tänk vad häftigt det hade varit att verkligen planera och genomföra faktiska LÖNNMORD, få vara en Assassin.

Alltid fascinerats av (den verkliga) historien om den gamle på berget och hur han mitt under korstågen politiskt navigerade landskapet, medlemmarnas sjukt genomtänkta planeringar och genomförda mord. Alien-storyn de lagt på är väl sådär lagom meeh, men ger ju "klanen" ett större mål, en förklaring till mjölkningen. Men tänk vilka spel vi kunde fått istället, med tonvis av replayability.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Gillar inte Vikings-estetiken där vikingar är kisande, frustande, djuriska och har superintensiva blickar och pratar med batmanröst och allt är grått och brunt. Tycker mer om Röde Orm-stil där de är helt vanliga glada människor som gillar att supa, äta, åka på färd och slåss.

Håller med! Är för övrigt sjukt uttjatat med denna generiska macho-batman-stil som spelutvecklare verkar vilja förmedla i alla spel. Samma gamla formel i alla spel nu för tiden känns det som.

Medlem

Tyckte viking-temat lät otroligt trist på förhand, känns inte särskilt intressant nu när det är bekräftat heller. Allt hänger dock på spelvärlden, är den lika Skyrim-grå och dassig som jag väntar mig med Nordiska teman så har jag noll och inget intresse.

Medlem

Det här låter riktigt spännande! Hoppas att man kommer kunna ta sig mellan skandinavien och de brittiska öarna med båtar.
Jag gillade AC odyssey , visserligen var det oerhört mycket att göra och väldigt stort, jag har inte varvat det ännu. Storleken på kartan gillar jag, men frågan är om uppföljaren verkligen behöver ha lika mycket innehåll? Sen hoppas jag på lite större variation när det kommer till vapen och skydd, man visste nästan i förväg hur bra ens nästa vapen skulle vara.

Medlem

Hoppas man kan gå på plundringståg och kidnappa byns sötaste tjej .

Medlem
Skrivet av delli:

Lets go milking!

Honest question: Vad är egentligen mjölkning för dig? Räcker det med att släppa ett nytt spel i ett franchise?

Med tanke på att det är ny värld och story, vilket (får vi anta) betyder stora mängder ny grafik, nya röster och annat innehåll.
Vad gäller gameplay har vi ingen aning om de kommer introducera något nytt eller köra på samma som tidigare.

Jävligt nice setting! Men den menlösa grindfesten lär nog fortsätta, vilket gör att det nog inte blir ett köp.

Frilansare
Skrivet av kebbe:

Tyckte viking-temat lät otroligt trist på förhand, känns inte särskilt intressant nu när det är bekräftat heller. Allt hänger dock på spelvärlden, är den lika Skyrim-grå och dassig som jag väntar mig med Nordiska teman så har jag noll och inget intresse.

Grått och dassigt behöver ju inte vara lika med Skyrim. Har vi tur är det lika med Velen och Skellige, ett par av de bästa skådeplatserna någonsin! Men nej, jag tror inte heller det hamnar där.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=L0Fr3cS3MtY öh timer klockar ner tidigare än 17:00?

Its live!

Mjamje... den trailern var ingen höjdare. Musiken var inte heller någon höjdare enligt mig, den började bra, men sen blev det sämre.

Snygg CGI, helt klart, men intetsägande och ganska standard.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Viking-temat känns otroligt spännande, för egen del hoppas jag på en nordisk setting framför en umbrisk, som sagts tidigare här så är Velen en av de bästa settings någonsin i ett spel, så nordiska myrmarken, fjordar och mörka barrskogar kan bli hur bra som helst. Hoppas på ett lätt men genomgående fokus på historisk realism... Jag hoppas vidare dom fortsätter den utveckling som origins och odyssey påbörjat med mindre abstergo/animus-distraktioner och mer rpg, open world, immersion, dock lite mindre grind än odyssey kanske... Riktigt förväntansfull 🙂

12
Skriv svar