Diskussion om spoilers

Medlem

Jag hatar spoilers som pesten, och sen minst 10-15 år tillbaka så har jag slutat med trailers helt.
Jag brukar tom ofta undvika den beskrivande texten på IMDB om möjligt, och gå mest på betyg eller vänner som nämner att filmer är bra.
När jag 3 dagar efter release skulle se Starwars Episod 7, så hade jag klarat undan helt spoliers och visste inte verkligen ingenting, inte ens vilka karaktärer som skulle återvända tills bokstavligen 2 timmar innan bion, då jag scrollade igenom kommentarerna till en helt random YT video som hade noll med SW att göra och så stod den största spoilern:

Han Solo dies!

....
Så sjukt irriterande.
Sen att filmen sög är en annan diskussion, men hatar spoiler puckon!

Megadelux
Skrivet av zOlid:

Jag hatar spoilers som pesten, och sen minst 10-15 år tillbaka så har jag slutat med trailers helt.
Jag brukar tom ofta undvika den beskrivande texten på IMDB om möjligt, och gå mest på betyg eller vänner som nämner att filmer är bra.
När jag 3 dagar efter release skulle se Starwars Episod 7, så hade jag klarat undan helt spoliers och visste inte verkligen ingenting, inte ens vilka karaktärer som skulle återvända tills bokstavligen 2 timmar innan bion, då jag scrollade igenom kommentarerna till en helt random YT video som hade noll med SW att göra och så stod den största spoilern:

Han Solo dies!

....
Så sjukt irriterande.
Sen att filmen sög är en annan diskussion, men hatar spoiler puckon!

Detdär var inte ens snällt.

Medlem

Människan har väl upprört varandra sen Jesus dog på korset och Moses vandrat hem? Varför skulle det upphöra 2000 år senare?

Skribent

Jag tänker lite så här. Så länge jag inte hittar ett manus eller någon som detaljskriver hur scener eller händelser utspelar sig, då väljer jag att bara bortse från saker jag råkar läsa. Menar jag har ju inte sett filmen eller spelat spelet, så det folk säger kan ju lika gärna vara lögn. Sen om det visar sig vara sanning när jag spelar spelet eller ser filmen så blir det inget som stör mig. Men det är ju hur jag själv mentalt har valt att hantera saker, förstår ju om andra inte kan hantera det på samma sätt.

Sen som någon skrev här, när det gäller sportresultat som UFC och MMA. Då håller jag mig från nätet tills jag sett galorna. Nu jobbar jag med att skriva om MMA, så det brukar inte vara så stort problem där då jag får betalt för att sitta och se galorna på nätterna oftast.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Enkelt att undvika: Jag konsumerar inte massmedia, undviker sociala medier och har inga vänner. Så jag har svårt att ens hitta spoilers.


signatur

I drank what?

Skribent

Ja säg det. Fick TLOU2 förstört i kommentarsfältet på en annan sida. Väldigt utstuderat upplagt så att man i princip inte kunde undgå att få handlingen sabbad innan man insåg vad man läste, och kommentaren var på något helt orelaterat.

Känns som ett beteende som är typiskt för olyckliga individer som måste förstöra för andra för att må lite bättre själva. Tragiskt och patetiskt är bara förnamnet.

Medlem

Alla ska vi en dag dö

Medlem

Folk är dumma i huvudet. På alla möjliga vis. Många är fullständigt empatilösa. Mycket hänger också på att folk inte kan uppfostra sina barn. Vissa tar inte ens till sig vanligt hyfs när de når vuxen ålder trots dålig uppfostran. Sen skaffar de egna barn...

Medlem

Jag har inte ens försökt att undvika spoilers och kollat upp om bakgrunden till varför den anställda läckte uppgifterna och ändå så har jag inte hört något annat om att spelet är en potentiell besvikelse när det kommer till spoilers.

Jag gillade verkligen The Last of Us men jag har inte känt mig så hypad till och med innan denna händelse.

Dock så konsumerar jag inte Twitter/Facebook/Twitch osv andra sidor, använder endast messenger på facebook till vänner och planer till rollspel

Medlem
Skrivet av renod:

Jag hade INGA problem att hålla mig borta från RDR2 tills det kom på PC. Det handlar om att inte klicka på det man inte vill veta. Hade NOLL koll på spelet när jag spelade det på releasedagen på PC.

SÅ svårt är det inte.

Nja riktigt så enkelt är det inte. Jag har läst trådar som är helt orelaterade till ett spel/film och ändå blivit spoilad av folk som skriver ut stora delar av handlingen till populära spel och filmer enbart för att förstöra för andra. Folk är svin helt enkelt

Medlem

Får "nästan utslag" av,
*När jag tittar på strömmade serier då den beskrivande texten av avsnittet i stort avhandlar merparten av avsnittet.
*När jag tittar på en serie (strömmande och på tv) då de i slutet tvingar in ofta utan ett naturligt avslut klipp från nästa episod.
*Rubriksättningar i media där rubriken i sig innehåller en spoiler, så att du inte kan missa den.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Får "nästan utslag" av,
*När jag tittar på strömmade serier då den beskrivande texten av avsnittet i stort avhandlar merparten av avsnittet.
*När jag tittar på en serie (strömmande och på tv) då de i slutet tvingar in ofta utan ett naturligt avslut klipp från nästa episod.
*Rubriksättningar i media där rubriken i sig innehåller en spoiler, så att du inte kan missa den.

Haha helt jävla enig! HBO är helt tragiska på detta, speciellt i GoT-sammanhang för min del och Sopranos. Förut när man gick in på en serie på HBO så låg ju sista säsongen först med tillhörande bilder episode så var inte svårt att lista ut vilka som överlevde etc.

Medlem

När vi ändå snackar om TLOU2 och allting, jag har hört att Naughty Dog har blivit ett usel ställe att arbeta på de senaste åren. Bonus betalar inte ut och det är en herrans massa crunch. Jag kan tänka mig att han som läckte gjorde det som en hämnd mot Naughty dog för hur de ha blivit behandlat.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av cb99:

Får "nästan utslag" av,
*När jag tittar på strömmade serier då den beskrivande texten av avsnittet i stort avhandlar merparten av avsnittet.
*När jag tittar på en serie (strömmande och på tv) då de i slutet tvingar in ofta utan ett naturligt avslut klipp från nästa episod.
*Rubriksättningar i media där rubriken i sig innehåller en spoiler, så att du inte kan missa den.

Sådär är jag också, jag klickar snabbt förbi olika sammandra, eller håller upp en hand för att inte se ^^
Borde finnas något slags "spoiler filter" på olika strömnings tjänster.
Där man måste trycka på en knapp för att se sammandraget av episoden i textform, och klipp från nästa episod pausar och frågar om man vill se. Borde inte vara jätte svårt och implementera kan man tycka, iaf den med episod sammandrag.
Tack och lov så åtminstone det sista problemet, slipper man om man tittar flera avsnitt i följd.
För då brukar "vill du se nästa avsnitt" skärmen titta upp precis när den biten ska börja.

Jag ser och följer F1 väldigt mycket, och eftersom vissa race går mitt i natten, och jag ibland inte känner för att titta på race exakt vid live tiden. Så brukar jag köra media blackout tills jag sett racen.
Tycker det funkar väldigt bra när det kommer till sport sammanhang, känner inte som vissa gör att jag måste se saker live till sekunden, utan så länge jag inte vet utgången så går det precis lika bra och se 24h senare.
Dock ska man ju ha den disciplinen att inte öppna sociala medier eller någon form av nyhets sida.

Medlem

Eftersom uppskattningsvis 96% av alla människor är helt jävla stört dumma i huvudet så blir det så här. Jag letade aktivt upp den här läckan för att jag ville veta, eftersom jag har noll intresse av att spela spelet, tycker ettan är väldigt överskattat. Men jag känner vreden hos dom som bryr sig. Folk som med flit spoilar filmer/serier och spel borde straffas hårt.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

12
Skriv svar