The Last of Us Part 2 kommer kräva minst 100 GB utrymme

Robot
The Last of Us Part 2 kommer kräva minst 100 GB utrymme

Kommer du behöva rensa för att få plats?

#the-last-of-us-part-2


Medlem

Helvete vilka trista pre-order bonuses. Jag vill ju inte lira igenom spelet med handikapp/fusk första gången?

Medlem

MMmmmmhhh Dags att köpa ny hårdisk...

Kommer ihåg Baldurs gate 1 när den behövde ca 2 gig men man kunde lira via cd-skivan istället. Vilka minnen

Medlem

Kommer inte behöva rensa då jag inte kommer installera det. Har en allt för stor backlogg som jag betar på och Last of Us var aldrig en favorit gameplaymässigt. Att det hade bra storytelling räddade inte spelet för min del.

När första Baldurs gate släpptes på fem skivor (sex med tales of the sword coast) så kommer jag ihåg att jag var en av dem som spelade från skiva. Då böt man skiva beroende på hur långt in i spelet man kommit. Så när man var på skiva Fem så visste man att snart var det slut. Det var lite av en spoiler i sig själv.

Medlem

@Dudinkalv: Jag brukar inte använda pre-order bonusar om de ger fördelar så kan inte annat än hålla med om att det var väldigt tråkiga pre-order bonusar. Men det är väl rätt sällan som pre-order bonusar är speciellt intressanta.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dudinkalv:

Helvete vilka trista pre-order bonuses. Jag vill ju inte lira igenom spelet med handikapp/fusk första gången?

Ytterligare en anledning att inte försöka.

Medlem

Bytte upp mig till Pro i vintras så gick 500 gb extra att fylla. Så jag är redo plus förbokat detta och gjorde det med god of war också. Annars big no no på det!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

En liten meningslös rättning: det finns även klena PS4:or med 1 TB utrymme. Jag har en sådan, även om grannarna förväxlar den med en lövblås när jag drar igång den...

Medlem

köper aldrig pre-orders, men jäklar vad "snålt" erbjudande. De vill ju att deras fans ska lita tillräkligt mycket på dom att de pre-ordrar ett spel utan att ha läst reviews osv. Ganska snålt att ge "fusk" buffs som ett tack, något som typ ändrar "false" till "true" i koden. Istället för något unikt item som tagit lite extra tid att lägga in o koda dit ändå.

Medlem

Tur man inte behöver rensa för ett extremt skit spel.
Last of us ett mästerverk, Naughty dog borde fan skämmas för att skapa detta skit till spel fyfan.
Men är man så jävla dum i huvudet att man tar råd från Anita Sarkeesian.

Medlem

Tur man har en 500 LIMITED EDITION på 2 TB... just sayin! Bättre än PC! *tsk*

Avstängd

Efter alla leaks, hat mot fans (f.d fans) och indikationen att de kommer gå ganska hårt in för politisk propaganda / agenda så blir det såklart inget köp och förstår ärligt talat inte de som ens tänker tanken. Det här är dåligt på precis alla tänkbara sätt.

Medlem

Efter leaksen så håller jag mig helt borta. Jag trodde att Game of Thrones sista säsong var något som skulle bli näst intill omöjligt att slå i form utav totalt misslyckat manusförfattande, men detta slår det med hästlängder. Jag vet inte hur de tänkte. Och alla ni som undviker spoilers o blint förbeställer kommer sannolikt bli långt mycket mer än bara besvikna.

Medlem

Min kommande PS5 kommer mättas fort
Gör dock inget för jag ser sjukt mycket fram emot vad lagringshastigheten kommer att erbjuda, spelet kommer nog ändå avinstalleras eller flyttas över till en usb-disk när jag kört igenom det.
Sony pratade väl om att spel kommer ta mindre utrymme på PS5 jämfört med PS4, men då räknade dom nog inte med högre upplösning på texturer och liknande.
Det handlade väl om att vissa filer dubblerades på PS4 för att spara på söktid och lästid, plus att komprimeringen kommer att bli bättre.

Har ingen bådska och kommer självkkart inte förboka(för det ska man aldrig göra:)).
Spelade igenom 1:an i höstas och tyckte det var bra, så det ska bli intressant att se hur 2:an blir.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Efter alla leaks, hat mot fans (f.d fans) och indikationen att de kommer gå ganska hårt in för politisk propaganda / agenda så blir det såklart inget köp och förstår ärligt talat inte de som ens tänker tanken. Det här är dåligt på precis alla tänkbara sätt.

Håller med. Jag försöker undvika spel - så gott det går - som gör det till en sak att trycka politisk propaganda på en. Jag vill försvinna från världen när jag spelar spel, inte påminnas om den.

Medlem

Så vansinnigt tråkigt med vänsterextrema PK-spel med lesbianer som kysser varandra.
Stängde av 1an efter en kvart, provat igen men blir kräksjuk varenda gång.
Blä

Medlem

Detta är tydligen det senaste som alt-högerns propaganda-apparat riktat sig mot.

"Nu ska du tycka illa om denna film. Nu ska du ogilla denna person. Nu ska du hata detta spel."

Det är uppenbart att många sväljer denna propaganda rakt av utan att tänka själv.

Avstängd
Skrivet av Margy:

Detta är tydligen det senaste som alt-högerns propaganda-apparat riktat sig mot.

"Nu ska du tycka illa om denna film. Nu ska du ogilla denna person. Nu ska du hata detta spel."

Det är uppenbart att många sväljer denna propaganda rakt av utan att tänka själv.

Att upplysa folk om vad de faktiskt köper är dock inte propaganda. Men ja, det här kommer såklart ogillas i alla kretsar som inte vill ha politisk indoktrinering i spel. Tänk själv, tack, kunde inte sagt det bättre själv. Lägg ihop 1+1 så kommer svaret finnas framför dig, men se då till att ha alla fakta, te.x. vilka personer man valt att samarbeta med och vad deras bakgrund och agenda är sedan tidigare, gärna kolla in deras twitter osv för att få fram vad för slags person det handlar om.

Man kan även tycka det är konstigt att man måste gå "all in" plötsligt, att agendan nu är det viktiga, story och annat får bli lite som en bieffekt nästan.

Det är inte så att te.x. homosexualitet i spelet är något nytt för den som spelade originalet, och det är ingen som motsätter sig det alls, spelet hade även en stark, ung kvinnlig karaktär, ingen har klagat på det. Men det är så Naughty Dog väljer att möta kritiken. Hastigt och lustigt har alla gått och blivit olika slags "-ister" och dom ska "dra åt helvete". Otroligt omoget, men förväntat eftersom det är allt de har att komma med. Likaså, hade de ett fantastiskt spelsläpp framför sig tror jag inte man skulle behöva vara sådär bitter som Druckman framstår hela tiden, bara det är ett varningsflagg.

Medlem

Jag har hittills lyckats undvika spoilers men däremot har jag sett många som varnat om att de går full woke vilket på förhand avskräcker en lite.

Medlem

Som Red dead 2 då. Jädrars vad det slukade space.

Kan vi inte bara spela spelen och sluta tänka så jädrarns mycket hela tiden? Är ett spel kul att spela så skiter jag personligen i om män, i spelet, är roten till allt ont.

Jag litar på Druckmann. 2 skitbra spel i rad som producent. Vad kan gå fel? Jag tippar på tredje gången gillt;-P.

Medlem

Avbokade förbokningen direkt efter sett och läst leaksen. Mina 60$ gick direkt till Cyberpunk 2077. Förhoppningsvis kräver inte CP2077 över 100GB utrymme xD

Medlem

Kan inte låta bli att tänka på Ps5 som kommer med fjuttiga 800Gb någonting till hd, lär inte räcka långt.

Medlem
Skrivet av Margy:

Detta är tydligen det senaste som alt-högerns propaganda-apparat riktat sig mot.

"Nu ska du tycka illa om denna film. Nu ska du ogilla denna person. Nu ska du hata detta spel."

Det är uppenbart att många sväljer denna propaganda rakt av utan att tänka själv.

Tyvärr inte enbart politiska budskapet som folk sätter sig emot, hela storyn ger mig PTSD ifrån både GOT säsong 8 och star wars 8. Ska inte spoila spelet för dig men av läckorna (har sett video-gameplay till och med) att döma kommer detta spel spotta fansen av det första spelet rakt i nyllet. Lägg ihop "woke"-propaganda och hemsk story så förstår nog du också att det inte bara handlar om alt-right rörelsen. Har även läst att en enorm skara (60%) av utvecklarna har lämnat Naughty Dog sedan Uc4, något som bara styrker min oro, tyvärr.

Medlem

Nu är jag nyfiken på vad folk är upprörda över. Tid att jaga spoilers. Om det ni påstår är sant är det ofattbart att företag tror att Woke skall sälja spel 2020. Men jag antar att de började arbetet i ett annat klimat.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Avstängd
Skrivet av Ravenknight:

Om det ni påstår är sant är det ofattbart att företag tror att Woke skall sälja spel 2020. Men jag antar att de började arbetet i ett annat klimat.

Det har endast att göra med maktposition och politisk övertygelse som gått helt överstyr. De struntar fullständigt i om det inte genererar lika mycket pengar.

Kolla in te.x senaste Dr. Who, allting är väldigt tydligt att de bara vill göra narr av både karaktär och sina tittare, de struntar fullständigt i om de tappar 90% av tittarna. Det handlar inte om att generera pengar överhuvudtaget. Marvel har gjort ett par liknande grejer senaste tiden, de gör karaktärer som deras läsare (dvs 40-50 åringar, för det är dom som köper serietidningar mest) fullkomligt hatar, de gör narr av sina läsare.. De som äger comic shops är inte så glada, för de kommer få lägga ner eftersom det inte kommer gå att sälja skiten tillslut, men Marvel struntar i det också.

Följ Nerdrotic eller Geeks and Gamers på youtube, de tar upp detta ganska ofta, deras kanaler handlar i princip om det.

Medlem

Ok, jag läste spoilers.. snacka om att s***a sina fans i munnen. Nå, det kommer säkert att sälja ändå men jösses.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Babooshka:

En liten meningslös rättning: det finns även klena PS4:or med 1 TB utrymme. Jag har en sådan, även om grannarna förväxlar den med en lövblås när jag drar igång den...

Jag sitter med en 500gb... Det dröjde inte länge innan jag var tvungen att köpa en extern hårddisk.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Acatoth:

Efter leaksen så håller jag mig helt borta. Jag trodde att Game of Thrones sista säsong var något som skulle bli näst intill omöjligt att slå i form utav totalt misslyckat manusförfattande, men detta slår det med hästlängder. Jag vet inte hur de tänkte. Och alla ni som undviker spoilers o blint förbeställer kommer sannolikt bli långt mycket mer än bara besvikna.

Jag börjar bli orolig nu. The Last of Us är mitt favoritspel genom alla tider, jag har förbokat alla utgåvor jag kommit åt av uppföljaren. Jag har medvetet undvikit läckor för att jag vill uppleva spelet med fräscha ögon. Men det är så illa, alltså? Politisk propaganda, typ?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag börjar bli orolig nu. The Last of Us är mitt favoritspel genom alla tider, jag har förbokat alla utgåvor jag kommit åt av uppföljaren. Jag har medvetet undvikit läckor för att jag vill uppleva spelet med fräscha ögon. Men det är så illa, alltså? Politisk propaganda, typ?

Ja det är 100 gånger värre än vad du kan tänka dig. Gör dig själv en tjänst och läs spoilers, du kommer att hata spelet och dig själv när du väl spelar det.
Jag va så jävla hypad för 2:an men detta dödade verkligen allt som heter The last of us, ledsen att säga det men detta är en styggelse till sjw propaganda skit som kommer bli ett skämt och inte ett mästerverk.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av fredde82:

Ja det är 100 gånger värre än vad du kan tänka dig. Gör dig själv en tjänst och läs spoilers, du kommer att hata spelet och dig själv när du väl spelar det.
Jag va så jävla hypad för 2:an men detta dödade verkligen allt som heter The last of us, ledsen att säga det men detta är en styggelse till sjw propaganda skit som kommer bli ett skämt och inte ett mästerverk.

Låter helt otroligt (OK, inte otroligt, men bedrövligt) att de skulle ha valt den vägen. Så korkat. Jag behåller mina förbokningar, kan alltid sälja den dyraste utgåvan oöppnad på Ebay om det skulle bli pannkaka.

Men fasen vad hypen har störtdykt. Först Shenmue III, nu detta...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar